Kenen maksettavaksi kuuluu jos lapseni rikkoo kylässä jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mietiskelijä"

Vieras
Ystävä majoitti meidät viikonlopuksi heille kun ei kotiin päästy erinäisistä syistä ja lapseni rikkoi hajuvesipullon. Ei kukaan mitään korvauksista puhunut, mutta oli selkeästi närkästynyt ja siitä tuli paha mieli. Lapset kuitenkin leikkiessäänkin rikkovat tavaroita ja tuokin oli jätetty kylpyhuoneen pöydälle eli ei minusta kuulu minun maksettavaksi vai kuuluuko? Jotenkin omituista närkästyä alle parinkympin pullosta kun perhe kuitenkin ihan hyvätuloinen ja heilläkin lapsia eli pitäisi tietä ettei kosmetiikkaa jätä näkyville. Kenelle kuuluu maksettavaksi?

Tosissaanko kysyt? Tuossa tapauksessa ilman muuta sinä maksat.

Jos teidät on majoitettu sinne hyvää hyvyyttä ja sitten vielä noin käy, niin ilman muuta korvaus hajuvedestä.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
En mä vaadi maksuja tuollaisista. En mä mitään korvauksia saa jos oma lapseni jotain rikkoo. Mutta ei se harmistusta poistaisi. Ystäväsi ei varmastikaan osannut peittää tarpeeksi hyvin harmistumistaan...

No kai pyysit anteeksi ja tarjouduit ko pullon maksamaan? Ei sitä mun mielestä tarvitse PYYTÄÄ erikseen, vaan sinun kuuluisi joko tarjoutua maksamaan se pullo tai käydä ostamassa sellainen uusi.

Ai jos perhe on hyvätuloinen niin sitten saa rikkoa heidän "vain alle parinkympin hajuvesipulloja"?

[QUOTE="vieras";27488109]Tälle perjantaiprovolle annan ihan kiitettävän arvosanan.[/QUOTE]

Juu, tää menee läpi heittämällä ja närkästyttää niin maan penteleesti!! Täältä tulee kiitettävät arvosanat! :D

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Jo on ihmienn yksinkertainen. AP siis.

Totta hitossa sä maksat. Tai ainakin tarjoudut korvaamaan tavaran. Hyvänen aika sentään. Onko aikuisetkin näin hukassa, vanhemmat joiden pitäisi lapsi joillekin tavoille yrittää kasvattaa?

AP mietippä tilanne toisin päin. JOS teillä kylässä oleva lapsi/aikuinen rikkoo jotain sinulle tärkeää, vaikka vaan vahingossa niin kai siitä harmistuu ja toivoo että toinen edes hyvän käytöksen piirissä tarjoutuu maksamaan vahingon?

Naapurin maksettavaks kuuluu.

Ihan peruskäytöstapoihin kuuluu pahoitella ja tarjoutua korvaamaan hajonnut tavara. Jos ystävä ei korvausta tarjottuasi halua niin sitten ei tarvi maksaa.

Muoks. Ja ite silti maksaisin vaikka ystävä ei korvausta sitä tarjottuani haluaisikaan. Yleensä kun se korvauksesta kieltäytyminenkin on vaan kohteliaisuutta, vaikka harmittaisikin.

Viimeksi muokattu:
Tietenkin kuuluu sinun maksaa. Näitä lasten ja lemmikkien aiheuttamia vahinkoja varten on vakuutusyhtiöillä vastuuvakuutus ja se ilman muuta kannattaa olla jokaisella lapsiperheellä.

Luuleeko ap, että uhrin pitää maksaa vahingot?

Tietenkin kuuluu sinun maksaa. Näitä lasten ja lemmikkien aiheuttamia vahinkoja varten on vakuutusyhtiöillä vastuuvakuutus ja se ilman muuta kannattaa olla jokaisella lapsiperheellä.

Luuleeko ap, että uhrin pitää maksaa vahingot?

Pikkasen liikaa? Vahinkoja sattuu. Arvatkaapa kuinka paljon mua harmitti kum mä tiputin uuden, just ostetun puuterirasian lavuaariin ja se meni ihan muruiksi...en mä ihan kyennyt siinä kohtaa pidättämään sitä harmitusta. Musta on myös pikkasen liikaa vaatia, ettei ap:n ystävää olis saanut harmittaa. Voi olla, ettei ystävä ole ihan pokerinaama...tai ollut tuossa kohtaa. Ei kaikki aina osaa?

Mitä se lapsi ylipäätään teki siellä kylppärissä ilman valvontaa, kun pääsi tuolla lailla rikkomaan?

Ja mistä tiedät, että oli alle parinkympin pullo, tuohon hintaan ei kyllä mitään oikeaa hajuvettä saa.

Sinä tietenkin maksat sen.
Meillä lapset tietää,että vessassa ei kosketa vaikkapa siihen hajuvesi pulloon,jos sellainen on näkösällä,joten ei ne kylässäkään koske mihinkään kiellettyyn.

Yhteistyössä