Kenen lapsi lähtee syksyllä eskariin?

  • Viestiketjun aloittaja LotL
  • Ensimmäinen viesti
LotL
Meillä lähtee poika eskariin. Niin meni äkkiä nuo ensimmäiset 6 vuotta! Tuntuu aivan uskomattomalta, että eskari kolkuttelee ovella, vastahan minä tuon synnytin :heart: Aiotteko tehdä jotain hankintoja eskaria varten?
 
Meillä lähtee toisiks vanhin tyttö ja kävimme viimeviikolla tutustumassa tulevaan eskariin ja tyttö oli aivan täpinöissään, kovasti suunnittelee minkälaisen repun ostaa eskariin ja lenkkarit piti saada jo syksyksi valmiiksi ( onneksi oli halvat) mutta kuten siekin tuossa mietit että vastahan se syntyi niin mulla on ihan samat aatokset ja vähän äippääkin jänskättää että miten alkaa sujumaan, tyär kun on aika kova syömään roikkuu kokoajan jääkaapilla ja eskarissa onkin säännölliset ruokailut, että miten pärjää kun ei pääse jääkaapille vähän väliä :ashamed:
 
untuva
mun tyttö aloittaa eskarin. en aio mitään hankkia. jos joku kiva reppu tulee vastaan niin mahd. sellaisen hankin, vanha pkreppu kuitenkin käy ihan hyvin. ei se niin pahasti eroa normaalista päiväkotimeiningistä. välillä tulee tehtäviä kotiin. poika menee jo tokaluokalle...niin se aika vaan vilahtaa! ei kannata ressiä ottaa tuosta eskarista :) ihanaa aikaa se on, paras pk vuosi edessä!!!
 
:wave: Kait se kerhoreppu vielä alkuun menee, ostetaan uusi sitten, kun edellinen hajoo lopullisesti. Enpä tullut opelta kysyneeksi, et pitääkö ostaa penaali, kyniä, kumia, ym... pitää varmuuden vuoksi ostaa. Isommat kun on käyneet eskarin päiväkodissa, niin sielä oltiin kuten päiväkodissa konsanaan kurahousuineen ja syyshaalareineen. Sen se ope sanoi, et nimikoida vaatteet pitää ja osoitelappu kokonimineen mukaan, kun ei vielä niitä osaa itse sanoa.
 
Meillä lähtee myös tyttö (esikoinen) eskariin... niin nopeaa se tämä aika menee :'( Samassa päiväkodissa aloittaa eskarin kun on ollut 3-vuotiaasta asti. Uusi reppu varmaan ostetaan syksymmällä, kun tuo serkun vanha alkaa jo olla muutenkin lopussa.
 
Meillä menee esikko toistamiseen.

Hankittiin viimeksi:
-reppu
-kynäpenaali
-sisätossut
- kunnon kuravaatteet

Muuta ei sitten tarvittu.Muistakaa merkata kaikki vaatteet tosi hyvin,välttyy näin monelta harmilta ja vaatteiden etsimiseltä.
 
Keskimmäinen aloittaa eskarin. :heart:

Ei ole vielä mitään sinne ostettu... Uudet vaatteet ainakin hankitaan...
Silloin kun tuo koululainen aloitti eskarin aikoinaan samassa tarhassa, niin sanoivat ettei tarvitse reppua ym. hankkia... :/
Mutta tietysti tarhaan reppu varavaatteiden kuljetusta varten olis ihan hyvä juttu (ja meillä on kaikenlaisia reppuja ja kasseja jo valmiiksikin)... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NalleKarhuÄiti:
tyttö lähtee eskariin.
Ainoa hankinta minkä teen on kunnon kuravaatteet.


Mulle ope sanoi, että he eivät koululla pue enään kurahousuja. Meillä on pojalla vielä haalarikin ja sanoi, ettei sielä kellään ole ollut haalareita aikoihin

:/ Toivottavasti talvella kuitenkin haalarit kelpaavat. Ei kait eskarit missään ulkoile farkuissa ja takeissa ainakaan :eek:
 
juu
meiän esikko lähteepi syksyllä..ja taksiasiakin on opeteltavana samaan syssyyn.reppu on jo ostettu,salama mc queen,kengät sisälle pitää hommata..ja kyl meille sano et koulussakin kuravaatteet pukevat päälle jos ne mukana ovat.
 

Yhteistyössä