Kenen lapsi käy eskarissa vain 3-4 päivää/viikko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti

Vieras
Olen jo kirjoittanut tästä aiemminkin mutta en jaksanut kaivaa ketjua.Eli kenen lapsi on käynyt eskaria vain 3-4 päivää viikko?ja montako päivää ja oliko hyvä ratkaisu?Meidän esikoinen aloitti maanantaina eskarin aj on siellä nyt kolmatta päivää,klo 13 mennään hakemaan poitsu ja mietin nyt että joko pojun eskari viikko päättyisi tähän vai vieläkö veisin huomenna...?Eli tausta on sellaine että poitsu ollut aina kotihoidossa ja vain viime talven oli srk kerhossa 1 krt viikko ja sinne jäi useiin itkien.Niin ja perjantain poitsu tulee olemaan aina kotona.

Ja höpö-höpö!

Muutama eskaripäivä viikossa riittää. Turha väsyttää lasta valmiiksi. ehtii sitä burn outin saada koulussakin.

Omat epelini kävivät 4 pvä/vko ja se oli ihan riittävästi. Saivat myös riittävästi lepoa ja normaaleja kotirutiineja.

Periaatteessa minäkin ajattelin että olis hyvä totutella olemaan useampi päivä eskarissa mutta kun vielä ei ole pakko niin varmaan se 3-4 päivääkin riittää.ja eipä noita esikouluja ennen ole ollut ja ihan suoraan kotoa on moni mennyt kouluun ja pärjännyt hyvin.ja sen takai poitsulle on aiak vaikeaa jäädä eskariin kun ei ole tosiaan ikinä ollut missään hoidossa/kylässä/yökylässä yksin.

Olen sitä mieltä, että katsot ensin rauhassa miten alku lähtee sujumaan ja miten tähän mennessä jääminen eskariin on mennyt/ miten poika reagoinut eskarin jälkeen jne.? Nimittäin itselläni on kolme poikaa. Ensimmäinen oli reipas kerholainen ja sitten eskarilainen- ei ongelmia. Toinen oli aivan toisenlainen. Hänelle oli vaikeaa jo kerhoon jääminen puhumattakaan sitten eskarista. Koitin kiikuttaa häntä aluksi eskariin ja rauhoittaa tilannetta kaikin keinoin, mutta siitä ei kerta kaikkiaan tullut mitään. Lopulta päädyimme siihen että lapsi on kotona eikä väkisin yritetä poikaa samaan muottiin. Eskarihan on vapaaehtoista. Jännitin hieman koulun alkua mutta MITÄÄN ONGELMAA EI OLE OLLUT ja nyt poika on jo 11v. Eli lapset on erilaisia! :)

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
No kun minäkin olisin sitä mieltä, että voisi olla hyvä totutella olemaan joka päivä (kohtapuoliin) kun sitten koulussakin on oltava.

Ja töissäkin tehdään pitkää päivää, kyllä viimeistään ekalla pitää siihenkin alkaa totutella... :whistle:

Meillä eskari syksyllä 4pb/vko, lähempänä joulua muuttuu 5pv/vko. Meidänkin lapset olleet aina kotihoidossa mutta hyvin pärjänneet täydetkin viikot eskarissa, ei ole tullut bun outia ;) . Meillä taas eskari "pakollinen" eli jos aloittaa eskarin niin sitten siellä on käytävä, vanhemmat ei voi päättää noin vain minä päivänä lapsi menee ja minä päivänä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaSweeneyTodd:
Meillä eskari syksyllä 4pb/vko, lähempänä joulua muuttuu 5pv/vko. Meidänkin lapset olleet aina kotihoidossa mutta hyvin pärjänneet täydetkin viikot eskarissa, ei ole tullut bun outia ;) . Meillä taas eskari "pakollinen" eli jos aloittaa eskarin niin sitten siellä on käytävä, vanhemmat ei voi päättää noin vain minä päivänä lapsi menee ja minä päivänä ei.

Oikeasti vanhemmat voivat päättää, mutta ymmärrän eskarinkin kannan. Jos on selkeästi ilmoittanut, että lapsi käy tiettyinä päivinä, ei voida häntä eskarista heivatakaan.

Meillä ollaan 5pv/viikko.Aina on esikko ollut kotihoidossa,2v.ajan kävi päiväkerhoa 2krt/vko.Kerhoon jäämisen kanssa ei ollut mitään ongelmia,mutta nyt nämä eskariaamut takkuilee..Roikkuu hihassa kiinni,eikä halua mennä luokkaan..Puoli tuntia menee tähän hommaan aina :( Muut eskariryhmässä ovat reippaita ja rohkeita,mutta meidän herkkis-tyttö on sitten erilainen..Se minua harmittaa,että ryhmässä on vain yhteensä 3 tyttöä,ja nämä kaksi heistä ovat parhaimpia kavereita/naapuruksia..Väkisinkin meidän tyttö jää yksin!On kyllä löytänyt kaveria pihalla muista ryhmistä,mutta luokassa jää helposti sitten yksin..Surku homma :(

Yhteistyössä