kenen lapset on päiväkodissa joulun?

  • Viestiketjun aloittaja viekku
  • Ensimmäinen viesti
Joo kyllä ton vuoropäiväkodin pitäis olla auki, kaikilla kun ei ole mahollista jäädä kotiin edes aattona.. esim. kaupat auki ja ravintelit. Eikä kaikilla ole sitä sukua siinä auttamassa.

Mieki olen ollu töissä joulun välipäivinä ja lapset oli tarhassa kun isänsäkin oli töissä, samoten iso-vanhemmat.

tänä jouluna kotona ollaan koko sakki
 
millipilli
Mun muistaakseni täällä ois vuoropäikky auki aattoaamun vielä, mutta sitten sulkeutuu siten että on kiinni aattoillan ja joulupäivänä. Tapanina taas auki. En nyt mee varmaksi sanomaan... oma poika lomailee joulunajan
 
vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ikävää kuin se onkin niin todennäköisesti Jouluaattona ilta/yövuorossa olevan yh-sairaanhoitajan lapsi on päiväkodissa... =(
Kuullostaa uskomattomalta, äitini on jo eläkkeellä, mutta vielä töissä ollessaan jouluaaton vuoroja voitiin sovitella pieneten lasten perheissä.
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Joka paikkakunnalla on ainakin yksi päiväkoti auki niille lapsille joiden vanhemmat joulun tai uudenvuoden töissä. Siitä pitäisi kyllä tulla kysely jos lapset muutoinkin on päiväkodissa.
Täällä on kaksi vuoropäiväkotia joista toinen päivystää joulunajan, mutta sekään ei ole auki koko joulua. Tosiaan muistaakseni on suljettuna jouluaattoillan ja joulupäivän kokonaan
 
Meilläpäin näistä kylän viidestä kunnallisesta päiväkodista yksi on auki joulun ajan, lasten hoidontarpeesta lähetettiin kyselyt enkä siis tiedä millainen tuo tarve on. Omat lapset pystytään onneksi pitämään kotona koko joululoma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
En tuomitse ketään, mutta lapsen kannalta ajattelin.
Itse muistan ne lapsuuden joulut, ihanan rauhallista, ei kiirettä, yhdessäoloa <3
niin.. kylläjän se on ihanaa ja ihanteellista.. kaikilla vaan ei siihen ihanteelliseen elämään aina ole mahdollisuutta..
 
Äitiliini
Meillä olisi jos päiväkoti olisi auki, meillä kun on sellanen ihmeellinen juttu että vuoropäiväkotimme ei ole auki sunnuntaisin eikä pyhinä....
Mulla on aattona aamuvuoro ja miehellä yövuoron jälk nukkuma-aamu.Mutta onneksi ihana öitini varmaa pelastaa tilanteen ja hoitaa tytön..
 
millipilli
Alkuperäinen kirjoittaja tuskin kukaan:
Eiköhän vuorotyöläisistä vanhemmista toinen ole kotona ja hoitaa lapset.
Vuorotyötätekevä yh varmaankin saa sumplittua vapaat jouluksi ja on lastensa kanssa.
Ei se aina vaan mee niin... tiedän niitäkin lapsia jotka ovat jouluna päikyssä olleet
 
123
Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
En tuomitse ketään, mutta lapsen kannalta ajattelin.
Itse muistan ne lapsuuden joulut, ihanan rauhallista, ei kiirettä, yhdessäoloa <3
niin.. kylläjän se on ihanaa ja ihanteellista.. kaikilla vaan ei siihen ihanteelliseen elämään aina ole mahdollisuutta..
kyllä on,oon ihan varma.kenenkään lapsen ei olisi pakko olla hoidossa aattona.onhan isovanhemmat tai muut sukulaiset.aikuiset vaan kun tekee itselleen tuon työn tarpeen naurettavaksi.
 
tuskinpa
Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:
Joo kyllä ton vuoropäiväkodin pitäis olla auki, kaikilla kun ei ole mahollista jäädä kotiin edes aattona.. esim. kaupat auki ja ravintelit. Eikä kaikilla ole sitä sukua siinä auttamassa.

Mieki olen ollu töissä joulun välipäivinä ja lapset oli tarhassa kun isänsäkin oli töissä, samoten iso-vanhemmat.

tänä jouluna kotona ollaan koko sakki
Kaupat menevät kiinni jo yhdeltä.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:
Meillä olisi jos päiväkoti olisi auki, meillä kun on sellanen ihmeellinen juttu että vuoropäiväkotimme ei ole auki sunnuntaisin eikä pyhinä....
Mulla on aattona aamuvuoro ja miehellä yövuoron jälk nukkuma-aamu.Mutta onneksi ihana öitini varmaa pelastaa tilanteen ja hoitaa tytön..
no onhan miehesi kotona??
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ikävää kuin se onkin niin todennäköisesti Jouluaattona ilta/yövuorossa olevan yh-sairaanhoitajan lapsi on päiväkodissa... =(
Kuullostaa uskomattomalta, äitini on jo eläkkeellä, mutta vielä töissä ollessaan jouluaaton vuoroja voitiin sovitella pieneten lasten perheissä.
itse vuorotyöläisenä saan onneksi olla tämän joulun vapailla, koska meillä onneksi on aina halukkaita töihin, mutta täytyy myös muistaa, ettei se voi olla automaatio, että lapsettomat ovat joulun työssä.Kyllä hekin haluavat monet kuitenkin joulua viettää.Minä vastaavasti olen uudenvuoden työssä eli juhlikoon ne ketkä sitä haluaa.Olen uudenvuodenaaton ilta vuorossa ja uudenvuoden päivän aamuvuorossa....Näin se vaan on.itse kahden vuorotyöläisen lapsena koin sen ihan tavallisena asiana, että vanhemmat joutuivat työssä olemaan.meilläkin lapset tottuneet siihen, että äiti käy työssä eri aikoihin, kuin ehkä muiden äidit

 
Alkuperäinen kirjoittaja 123:
Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
En tuomitse ketään, mutta lapsen kannalta ajattelin.
Itse muistan ne lapsuuden joulut, ihanan rauhallista, ei kiirettä, yhdessäoloa <3
niin.. kylläjän se on ihanaa ja ihanteellista.. kaikilla vaan ei siihen ihanteelliseen elämään aina ole mahdollisuutta..
kyllä on,oon ihan varma.kenenkään lapsen ei olisi pakko olla hoidossa aattona.onhan isovanhemmat tai muut sukulaiset.aikuiset vaan kun tekee itselleen tuon työn tarpeen naurettavaksi.
ei kaikilla ole niitä sukulaisia auttamassa
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuskinpa:
Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:
Joo kyllä ton vuoropäiväkodin pitäis olla auki, kaikilla kun ei ole mahollista jäädä kotiin edes aattona.. esim. kaupat auki ja ravintelit. Eikä kaikilla ole sitä sukua siinä auttamassa.

Mieki olen ollu töissä joulun välipäivinä ja lapset oli tarhassa kun isänsäkin oli töissä, samoten iso-vanhemmat.

tänä jouluna kotona ollaan koko sakki
Kaupat menevät kiinni jo yhdeltä.
joo mut on muita aloja jotka on toiminnassa.. toi kauppa oli yks vaihtoehto..
 

Yhteistyössä