Kenen lapsella ATOOPPINEN ihottuma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Epäilen lapsella atooppista ihottumaa, vauva vasta 4kk ikäinen. onko odotettavissa myös allergioita ja astmaa? pitääkö mennä lääkäriin?

tuntuu tosi pahalta kyllä :( . miehelläni on ollut pienenä paljon ihottumia, samoin miehen isällä aikuisenakin.

Mun nuoremmalla on vauvasta asti ollu pahat atooppiset ihottumat. Reilu vuoden ikäisenä sille löyty vasta sellanen rasva joka oikeesti toimii. Ollaan käyty allergiatesteissa, mutta mitään allergioita ei ole ilmennyt. Mutta totuushan on se että atooppinen henkilö on alttiimpi allergioille ja astmalle. Lapsi raapii pahoin kutiavimpia alueita, mutta muutoin ei ole haitannut arkea. On saanut aina nukuttua yönsä hyvin. Jatkuvaa rasvausta vaan.

Meillä on tytöillä ja itselläni ja äidilläni oli atooppinen iho. Lapsena enempi ihottumaa ja kasvaessa ei niin tule enää ihottumaläiskiä, on vaan kuiva iho. Olen löytänyt hyvän rasvan jolla iho pysyy kurissa eikä ole tarvinnut käyttää kortisonia. Pienin meillä raapii itseään varsinkin öisin ja on verinaarmuilla jatkuvasti jostakin, josko kesällä taas helpottas vähän kun iho saa aurinkoa.

Meillä alko esikoisella iho kuivua ja ns. hilseillä tuossa ristiäisten jälkeen, puoli vuotiaana päästiin allergiatesteihin joista löyty sitten pari allergiaa. Mutta eihän nuo sitä atopiaa selittäneet. Kortisonikuureja aina silloin tällöin ja sitten sen hyvän rasvan etsimistähän se on. Minä rasvasin lapsen ihon joka kerta kun vaihdoin vaippaa ja sitten tietty aamuin illoin. Nyt esikoinen reilu kolme vuotias, iho "parani" vuosikkaana niin, että vain kädet (rystyset etenkin) kuivuu enää herkemmin.

aika yleistä on, että allergia liittyy atooppiseen mutta ei aina.
Meillä hoidetaan ihoa rasvapesuin päivittäin. Ja tietenkin kun allergiaa on niin se puoli hoidetaan myös, näin iho pysynyt erittäin hyvänä.

Mun lapsilla on atooppiset ihottumat mutta ei allergioita. Testattu on. Sitä rasvaamista se vaan meinaa. Itsellä ja omalla äitilläni ihottumat äityy aika ajoin tosi pahoiksi eikä kunnon rasvoja meinaa löytyä, suuri yllätys oli nyt, kun äitini jätti kaikki maitotuotteet pois ja kaikki ihottumat, joita on ollut nyt pahana jo pari vuotta, hävisivät alle viikossa!