Keneltä kaikilta teidän lapset niitä lahjoja saavat?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tuli noista lahjaketjuista mieleen, että kuinka monta lahjaa lapsenne ihan oikeasti tulevat saamaan, kun monet sanovat, että lapset saavat vain 1 tai 2 lahjaa, niin eikö niitä lahjoja tule muilta kuin itse vanhemmilta.
Minä itse varmaan ostan vaan yhdet lahjat lapsille, mutta saavat sitten lisäksi lahjoja kummeilta ja multa lähisukulaisilta, että kevyesti saavat yli 10 lahjaa per nuppi. Ei meillä kuitenkaan jätesäkeittäin lahjoja tule, ehkä yhteensä koko joukolle (Min. 7 henkeä) 2-3 jätesäkillistä.

Samaa ihmettelen.

Ex-anoppi oli tässä ihan paras, osti lapselle yhden lahjan itseltään, yhden puolisoltaan, yhden omalta äidiltään ja lisäksi vielä pari muilta sukulaisilta... :headwall:

"Jätesäkillinen" on usein kätevä mittayksikkö...

Viimeksi muokattu:
Pääasiassa minulta, avomieheni kanssa ostamme isoimman lahjan puoliksi. Äitini ostaa lahjan, pikkuveljiltäni tulee lahjat. Mummoni antaa lahjan, yleensä kolme tätiänikin antaa lahjat. Serkultani tulee paketti. Isänsä puolelta tyttö saa yleensä pari pientä pakettia. Isäni ostaa paketin, isänipuolen serkulta yleensä tulee jotakin.

Näin ollen tytölleni tulee n. 30-40 lahjaa. Arvoltaan tosin melko halpoja.

"vieras"
no ei kaikilla ole (isoa) sukua, joka ostelisi lapsille lahjoja...

meillä nyt on isovanhempia 4 kappaletta, isoisovanhempia 4 kappaletta, kummeja 3 kappaletta, tätejä/setiä 2 kappaletta... kyllähän niitä lahjoa siitä kertyy, siksi me vanhemmat ostamme vain 1 lahjan.

"Tyttöjen äiti"
Meiltä vanhemmilta pari lahjaa, isovanhemmilta 3+, mun sisaruksilta 2, miehen sisaruksilta 4 ja kummeilta 1 eli vähintään 12kpl per lapsi. Yleensä paketteja saattaa olla enemmänkin kuin yksi yhdeltä antajalta. Kun vietetään joulua muualla kuin omassa kodissamme, niiin yleensä emme saa kaikkia lahjoja kuljetettua yhdellä kerralla kotiin....

hahaa
Mummolta ja kummeilta (*3), joskus voi tulla jostain muualtakin. Mutta siis noista kertyy n. 5-6 pakettia. Itse yritän rajoittaa ostamisen n. 5 lahjaan, mutta 11 vuoteen en ole vielä onnistunut :D

La Paset
Minulla on sisaruksia, joista vanhin sisko, tavallaan äidin korvike, kukittaa meidän ainokaistamme aina ylen määrin. Pikkusiskoni, jolla on poikamme ikäinen poika, antaa lahjoja ylen määrin. Molemmat siskoni ovat lapsemme kummeja. Me taas olemme pikkusiskoni pojan kummeja, joten lahjoja annetaan myös toisiin suuntiin.
Jos totta puhun, emme ole ostaneet pojallemme ainuttakaan vaatetta ennen kouluikää. Isosiskoni koluaa mielellään Stockan hyllyjä, muutenkin.
Mummo maalta neuloi vauvallemme vaaleanpunaisen vaatteen, koska uskoi minun saavan tyttären. En ylenkatsonut tuota lainkaan, käytin ulkoillessa.

"vieras"
Isovanhemmilta, miehen sisaruksilta, omalta tädiltäni ja isotädeiltä. Meiltä vanhemmilta jokainen saa 1-2 lahjaa. Yhteensä jokainen lapsi saa n. 10 pakettia. Siinäkin on jo todella riittävästi kun lapsia kuitenkin on 3. Sehän tekee jo 30 avattavaa pakettia aattoiltaan. Meillä lapsilla on pieni ikäero ja yleensä lelut ja pelit menevät yhteiskäyttöön kuitenkin.

meillä on nyt hyvä syy kieltää ostamasta liikaa koska meil ei oo farmaria enää joten tila on todellakin rajallinen.:D

Me ostetaan ehkä 1 lahja, loput tulee isovanhemmilta, isoisovanhemmilta ja kummeilta.

Pitäs vielä saada taottua anopin kalloon et laatu korvaa määrän. Ennemmin 2 kalliimpaa kuin 10 halpaa.

Suuri ja pitkäikäinen suku eli isoisovanhemmat on vielä elossa.. Yritän ajaa läpi, että antaisivat mieluiten aikaansa kun tavaraa, tai jos on pakko antaa jotain niin vaikka kirjoja tai palapelejä tai jotain muuta kehittävää.

Yhteistyössä