Kenelle palstalaisille ei tule enää yhtään lasta?

HEP :wave:

Mies jonossa steriin kahden lapsen jälkeen ja olen eritäin tyytyväinen.
Koko elämä aikaa nauttia nykyisistä lapsista, eikä tarvitse miettiä niin paljoa rahallista pärjäämistä eikä enää yhtään koliikkia kiitos.

Pelkäsin että vauvakuumeiskee hyvin pian kuitenkin hormonaalisista syistä ja olen kateellinen pienten vauvojen vanhemmille, mutten yhtään ole :)
Tiedän että kuume voi jossain vaiheessa iskeä mutta lapsia en halua, en ainakaan omia. Jos tilanne joskus sallii niin voisin harkita sijaisperhetoimintaa.

[QUOTE="vieras";25019509]Ei meille tule, ellei voiteta lotossa.
Kaksi on ja elämä on kivaa näin. Vaikkakin rakastan lapsia ja vauva-aika on ollut elämäni parasta aikaa.<3[/QUOTE]

Meinasin jo sanoa että kuin minun suustä mutta meillä vauva-aika on ollut suoraan sanoen helvettiä.

IhanaValo
:wave: Nyt voisin sanoa jo melko varmasti näin.
Kahta tosin oltiin toivottukin ihan jo sillon joskus aikoja sitten ku miehen kanssa asiasta keskusteltiin mut vaikka vauvakuume on tullut ja mennyt, ja edelleenkin vauvoista tykkään ja raskaana oli kiva olla niin on alkanut tuntumaan siltä että nää kaks todellakin riittää meille.
Koskaanhan ei sais sanoa että ei koskaan, mut melkoisen varmasti.

Saako kysyä minkä ikänen ap oot, kun kirjoitit et niin nuorena teet päätöksiä asian suhteen?

Itse olen 25, mies 33 ja lapset 3v ja vajaa 2v.

Musta ei ole kotiäidiksi, psyyke meinasi murentua lopullisesti kotona, myös raskausaika oli aivan kamala ja molemmilla lapsilla oli raju koliikki sekä kuopuksella kaupan päälle refluksi ja kamalat ruoka-aine allergiat.

Pieniä juttuhan nämä on 'oikeiden' sairauksien rinnalla mutta meille riittää nämä nuppuset, jotka kaikista aiheuttamistaan harmaista hiuksista huolimatta ovat parasta maailmassa.

Haluan vaan turvata heillekin hyvän elämän ja uusi vauva veisi varmasti viimeisetkin järjen hivenet.

Mies on myös todella ehdoton että meidän perhe on tässä, kävisi mitä tahansa.

Lisään vielä että meill on sairastettu todella rajusti ihan näitä perustauteja kuten korvakierre, toistuva laryngiitti ja siihen vielä päälle kaikki vesirokot ja perus vatsaflunssat. Lastenklinikalla on päivystyksessä oltu varmaan parikymmentä kertaa ja siihen päälle TK-käynnit.

Viimeksi muokattu:
"Vilukissa"
Meille todellakin riittävät nämä kolme, kiitos. Tässä erehdyksissäni vielä alkusyksystä hairahduin hiukan vauvakuumeilemaan ja hekumoimaan ajatuksella, josko kuitenkin...mutta onneksi nämä kolme osaavat - näemmä - oikeaan aikaan ravistella mielestä pois jonnin joutavat kotkotukset...

Miä
Mua pidetään ihan hulluna kun 'näin nuorena' teen niin pitäviä päätöksiä, tai siis tehdään mutta mä en ymmärrä miksei tällasta päätöstä vois tehdä nuorena kunhan asia ei ole hetken mielijohde.
Miä oli 19 kun sain ensimmäisen ja ainoan lapseni, päätin jo sillon että tämä jää tähän :D Siitä on kohta 9 vuotta aikaa ja edelleen olen samaa mieltä. Sen 9 vuotta olen kuunnellut sitä että vielähän siä kerkeet kun olet nuori.. Kerkeen toki vääntämään vaikka 11 lasta mutta kun en halua. Seuraava kommentti siitä on aina että no vielä se mieli muuttuu. Ei muutu ei :D

Jaa, kyllä se taitaa olla niin olla että lapset on tehty, menkat kyllä tulee edelleen säännöllisesti kuin kello ja oireista päätellen ovulaatiokin tapahtuu edelleen, eli ei olisi aivan mahdotonta tulla raskaaksi vaikka ikää onkin jo 48. Mutta fyysinen kunto ei takuulla ole parempi ainakaan kuin oli kuopusta odottaessa, kaikenlaiset riskit ovat jo suuret, todennäköisesti raskaus päätyisi ennenaikaiseen synnytykseen, ja onhan se tosiasia että kaikenlaisten kehityshäiriöiden riskikin on melkoinen. Eli en missään tapauksessa suunnittele enää tekeväni lisää lapsia, mutta jos jostain kumman syystä vielä raskautuisin, niin eihän siinä auttaisi muu kuin ottaa vastaan ja toivoa parasta.

Yhteistyössä