Kenelle on tuttuja petekiat/ihoverenvuodot/pienet pistemäiset verenpurkaumat??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petekia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

petekia

Vieras
en oikein tiedä mikä noista nimityksistä on se oikea vai tarkoittaako kaikki samaa... mikä niitä aiheuttaa? nää mun on siis sellasia mitkä ei painettaessa häviä. tulivat ihan parissa päivässä on ollut jo useemman viikon häipymättä. lisääntyy vaan... alkaa jo pelottaa :(

olen nähnyt petekkioita, opiskelijana, ja minulle kerrottiin että ne johtuvat hapen puutteesta, eikä ne tule mistään pienestä sellaisesta. Tämä joka näin kertoi, oli vanha kokenut hoitaja, mutta tiedä häntä oliko se totta. Siihen ymmärrykseen jäin, että jos ei saa happea tarpeeksi voi tulla näitä....

olen nähnyt petekkioita, opiskelijana, ja minulle kerrottiin että ne johtuvat hapen puutteesta, eikä ne tule mistään pienestä sellaisesta. Tämä joka näin kertoi, oli vanha kokenut hoitaja, mutta tiedä häntä oliko se totta. Siihen ymmärrykseen jäin, että jos ei saa happea tarpeeksi voi tulla näitä....

mulle tulee yhdestä villapaidasta sellaisia, en tiedä miksi? siis jos vaikka käsitaipeessa kantaa jotain vähän raskaampaa, ei mitään raskaampaa kun normaalisti niin tulee niitä pieniä verenpurakutumia/ mustelmia siihen kohtaan... muuten ei ole tullu, omituinen juttu. :D

Meijän esikolla oli pieniä pistemäisiä verenpurkaumia kainaloissa ja nivustaipeissa sekä rintakehässä ja johtui kovasta kuumeesta ja sen noususta :(

Mutta epäilivät leukemiaa silloin ja lääkärissä juostiin verikokeidenkin jälkeen näyttämässä kun tuloksen saanut lääkäri halusi nähdä tytön =)

Alkuperäinen kirjoittaja hmmmmm:
Meijän esikolla oli pieniä pistemäisiä verenpurkaumia kainaloissa ja nivustaipeissa sekä rintakehässä ja johtui kovasta kuumeesta ja sen noususta :(

Mutta epäilivät leukemiaa silloin ja lääkärissä juostiin verikokeidenkin jälkeen näyttämässä kun tuloksen saanut lääkäri halusi nähdä tytön =)