Kenelle influenssa pilannut jonkin verran elämää ja monet asiat jää...

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/11/994058
Eli jos virus tuosta muuttuu (niinku ilmeisesti Norjassa on jo alkanu muuttua) se rokote ei siihen enää tehoakaan.
Ja vaikka tulisi lievänä niin voi silti saada jälitauteja, jotka on niitä mitkä tappaa.

ensisk ei siitä tiedetään suojako sama rokote,mutta toiseks että ei hitto,jos kaikki mietiä :/ on se kyllä jotain mahdotonta mitä nyt tapahtu

Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se rokote ole mikään 100% varma taudinehkäisy että pelätä saatte senkin jälkeen jos noin peloissanne olette nytkin :whistle:

ei enää niin,koska jos jotain tulee lievänä vaan,luin kaikki eilen

samalla tavalla se voi tulla silloinkin

Jep, voi tulla pahanakin. Ihan samalla lailla ku ilman rokotetta voi tulla hyvinkin lievänä.

Kuka noin sanoi,voitko mulle jostain löytä ne juttuja,kun mä luin eri juttu ja mitä mä kysyin niin mullekin sanottiin että jos tulee niin tulee vain lievänä

siis keltä kysyit? lääkäriltäkö? eihän ne välttämättä ees sano totuutta.

miun sukulaisnainen otti sen rokotteen ja sille nousi miltei 40 asteen kuume siittä rokotteesta ja tuli hengenahistuksia. kesti kolome päivää ja sen jälkeen ei mitään.

moni muuki tuttu ja sukulainen on ottanu sen rokotteen, joillekki ei ole tullu mitään ongelmia ja joillekki on. tunnen useita jotka on sairastanu sen sikalentsun (todettu testeillä ) ja hekin ovat hengissä, eivät ole hengityskoneisiin joutuneet. se mikä on tärkeintä tämän influenssan kanssa, on LEVÄTÄ TARPEEKSI PITKÄÄN että on tervehtyny kunnolla. näin ollen se jälkitautien tuleminen on epätodennäkösempää. ihan niinku missä tahansa muussaki taudissa.

ota savanna ihan rennosti vaan eläkä pelekää kaikkea. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/11/994058
Eli jos virus tuosta muuttuu (niinku ilmeisesti Norjassa on jo alkanu muuttua) se rokote ei siihen enää tehoakaan.
Ja vaikka tulisi lievänä niin voi silti saada jälitauteja, jotka on niitä mitkä tappaa.

Norjan kanta vahvistettiin samaksi kuin suomen pari viikkoa sitten. Rokote antaa noin 70-90% suojan tautia vastaan ja jos silti siihen sairastuisi niin sitten vielä n. 70% suojan vakavia komplikaatioita vastaan. Eli sinänsä aika tehokas rokote.

sama ymmärsin mäkin heti

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Ei se rokote ole mikään 100% varma taudinehkäisy että pelätä saatte senkin jälkeen jos noin peloissanne olette nytkin :whistle:

Jep, voi tulla pahanakin. Ihan samalla lailla ku ilman rokotetta voi tulla hyvinkin lievänä.

ja oonko mie ymmärtäny oikein että se rokote sisältää sitä virusta? ja että se rokote voi myös laukassa sen influenssan?

Ei sisällä elävää virusta eikä näin ollen voi laukaista sikistä.

kiitos tästä infosta. olen taas vähän viisaampi :) :flower:

No, jos ei olisi tätä tiedonvälitystä ja "hypeä", niin suurin osa kuvittelisi vaan saaneensa kiukkuisen tavallisen flunssan.. Siihen tavalliseen influenssaankin kun kuolee samanlaisia ihmisiä kuin nyt tähänkin on kuollut: enimmäkseen pitkäaikaissairaita tai muuten huonokuntoisia. Oli harvinaisen ikävä sattuma, että ensimmäisten joukossa oli perusterve 8-vuotias mutta noitakin on ihan oikeasti sattunut aiemminkin kun terkkarilla ei ole ohjattu vakavissa oireissa eteenpäin. Kun sitä keuhkokuumetta jälkitautina on ollut niissa tavallisissakin influenssissa. Tai aivokalvontulehdusta tai sydänlihaksen tulehdusta...

Eli jos et ole tähän asti elänyt kamalassa virusten ja bakteerien pelossa, niin yritä olla pelkäämättä nytkään. Syy siihen, miksi se mietityttää perusinfluenssa-aaltoa enemmän on se, että tiedät sen jälkitaudeista enemmän. Ei se, että sikainfluenssa tautina olisi vaarallisempi tai tappavampi. Tieto lisää tuskaa..

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Minulta se on pilannut palstailuinnon ihan täysin, kohta en tuu tänne enää olleskaan :laugh:

No ei sentäs, ei nyt varsinaisesti ole pilannut mitään, mutta tällä hetkellä kyllä vältetään esim avointa päiväkotia ihan suosiolla, ulkoillaan mieluummin, kuin kohotetaan riskiämme saada ko tauti. Muuten mennään ihan normisti =)

Käytkö töissä?Mua pelottaa mun työpaikka,kun viikonloppunan mun pakko olla ja ihmisiä sielä yleensä niin paljon ettei saa hengittää normaalisti

Siis ihan kotona olen, äitiyslomalla, meillä siis kotona vauva ja taapero, joten meidän on helppo välttää niitä pahimpia tautipesäkkeitä. Hih, anteeksi, mutta en voi olla huvittumatta siitä ajatusleikistä että hysterisoit duunissa, heiluen käsidesipullon ja hengityssuojaimen kanssa... :laugh:

ehkä hauska se on,mutta ei mulle ole hauska ollenkaan,mä tiedän tulen hermostumaan ja mua pelottaa ja pelkon ei mulle auta mitään

Meillä lapset rokotettiiin maanantaina. Tiistai aamusta ovat ollu petin pohjalla, ja oksentaneet kumpiki kerran...huono olo edelleen. Aika ikävät vaikutukset, mutta jospa tehoaisi hyvin kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

Kuka noin sanoi,voitko mulle jostain löytä ne juttuja,kun mä luin eri juttu ja mitä mä kysyin niin mullekin sanottiin että jos tulee niin tulee vain lievänä

siis keltä kysyit? lääkäriltäkö? eihän ne välttämättä ees sano totuutta.

miun sukulaisnainen otti sen rokotteen ja sille nousi miltei 40 asteen kuume siittä rokotteesta ja tuli hengenahistuksia. kesti kolome päivää ja sen jälkeen ei mitään.

moni muuki tuttu ja sukulainen on ottanu sen rokotteen, joillekki ei ole tullu mitään ongelmia ja joillekki on. tunnen useita jotka on sairastanu sen sikalentsun (todettu testeillä ) ja hekin ovat hengissä, eivät ole hengityskoneisiin joutuneet. se mikä on tärkeintä tämän influenssan kanssa, on LEVÄTÄ TARPEEKSI PITKÄÄN että on tervehtyny kunnolla. näin ollen se jälkitautien tuleminen on epätodennäkösempää. ihan niinku missä tahansa muussaki taudissa.

ota savanna ihan rennosti vaan eläkä pelekää kaikkea. :hug:

se on toki aina mukava kuulla,mutta pelottaa silti,en osaa rauhallisesti sen otta :/ kiitos kuitenkin :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja BIG:
mitä vaikka halusit tehdä,tekemättä?

Rehellisesti mulle jonkin verran :wave: Kun mua masentaa toi juttu.Töissä käynti tulee raskaksi,kun en varma pystyy muuta ajattella,kun että pliiis jumala älä anna sen tuoda mulle kotiin :D :ashamed: .Kaupakäynti kans ei kiinosta possun takia,remonttikin emme näköjään tee joulun asti,kun kaikki voimat menee pelkoon ja mietimiseen.Huomenna rokote päivää,mutta miten mä senkin annan hyvällä mielellä,eilen melkein aamun asti luin niin paljon paska,että se vaikutta syöpään,tuhoa elimistö/vastustuskyky,että ihmisä haluavat tappa,se on sota,huoh,ei muuta,vaikka en halua uskoa mihinkään,haluan vaan mennä hyvällä mielellä sen otta,nautia joulusta,ei mietiä enää mitään,jatkaa mun normaali elämää,olla onnellinen,mutta en pystyy sitäkään,voi jeesus

Et olis enää paremmin voinu mun tunteita kuvailla! :)
Meidän perheessä nyt kaksi viidestä saanu piikin.
Minä viime lauantaina ja kuopus maanantaina. Ei siis olla todellakaan vielä kuivilla:(

Onko teillä jotain tullut pikkin jälkeen? :hug: Mua se pikki pelotta hirveästi,eli molemmat asiat pelottaa

Ei mitään kummempaa. Mulla tuli käsi kipeäksi ja oli pari päivvä nuutunut olo. Päänsärkyä oli kans,mut lääkkeellä meni ohi.
Kuopuksella vähän lämpöä,ei muuta.
Älä huoli rokotteesta:) Mä en tiedä ketään,jolle olis jotain kkummempaa tosta tullut. Perushaittoja vaan.

. Aluminum hydroxide - directly linked to causing Alzheimer's disease
. Aluminum phosphate - directly linked to causing Alzheimer's disease
. Ammonium sulfate - an inorganic chemical compound used as fertilizer and "protein
purifier"; known to cause kidney & liver damage, gastrointestinal dysfunctions
. Amphotericin B - an "antifungal disinfectant" and anti-biotic, which damages the urinary tract, bowels, and heart functions
. Animal tissues (a causal element for all the various auto-immune diseases associated
with vaccination): horse blood, rabbit brain, dog kidney, monkey kidney, chick
embryo, chicken egg, duck egg, pig blood, Porcine (pig) pancreatic hydrolysate of
casein (the pig protein/tissue is an additional objectionable issue for Jewish and Muslim people)
. Calf (bovine) serum & fetal bovine serum (cow blood is recognized as a significant transmitter of Mad Cow Disease)
. Betapropiolactone
. Formaldehyde - used as "a preservative & disinfectant", known to cause cancer, chronic bronchitis, eye irritation when exposed to the body's immune system
. Formalin
. Gelatin
. Glycerol
. Human diploid cells (originating from human aborted fetal tissue)
. Hydrolyzed gelatin
. Monosodium glutamate (MSG) - now known to cause cancer in humans, also linked to obesity
. Neomycin (anti-biotic)
. Neomycin sulfate (anti-biotic)
. Phenol red indicator - a highly toxic disinfectant dye, attributed to liver, kidney, heart & respiratory damage
. Phenoxyethanol (antifreeze) - proven to have extreme neurotoxic side effects
. Potassium diphosphate
. Potassium monophosphate
. Polymyxin B
. Polysorbate 20
. Polysorbate 80 - associated with infertility when injected
. Residual MRC5 proteins
. Sorbitol
. Sucrose
. Thimerosal (mercury)

No jos mun tuttavani joutuu sulkemaan yrityksensä sikaflunssan takia jouluksi, niin kuin voi käydä, niin se tarkoittaa että mä olen intoillut ja tehnyt turhaa työtä (tai no, turhaa ja turhaa) ja meidän yhteinen projekti menee jäihin. Muuta ei nyt näillä näkymin.

Alkuperäinen kirjoittaja hoi:
savanna, MEDIA on tehnyt sikainfluenssasta pahemman kuin se onkaan. Älä turhaan hysterisoi, elä normaalia elämää ja pese usien käsiä vedellä ja saippualla. :)

mä tiedän,jossain järjellä ymmärän sen ja heti sen tiesin,mutta media tuhosi munkin järki että nyt en tajua mitä teen

Minulta se on pilannut palstailuinnon ihan täysin, kohta en tuu tänne enää olleskaan :laugh:

No ei sentäs, ei nyt varsinaisesti ole pilannut mitään, mutta tällä hetkellä kyllä vältetään esim avointa päiväkotia ihan suosiolla, ulkoillaan mieluummin, kuin kohotetaan riskiämme saada ko tauti. Muuten mennään ihan normisti =)

:D

Juu, ei meilläkään mitään ole pilannut mutta toki käsihygieniasta ym tulee huolehdettua paremmin. Ja lasten sairastuessa tuli tietty oltua normaalia varovaisempi ja huolissaan.

savanna, MEDIA on tehnyt sikainfluenssasta pahemman kuin se onkaan. Älä turhaan hysterisoi, elä normaalia elämää ja pese usien käsiä vedellä ja saippualla. :)

mä tiedän,jossain järjellä ymmärän sen ja heti sen tiesin,mutta media tuhosi munkin järki että nyt en tajua mitä teen

paljon rauhoittaa mieltä, kun jätät tästä edespäin lukematta sikalunssaan liittyvät jutut.

paljon rauhoittaa mieltä, kun jätät tästä edespäin lukematta sikalunssaan liittyvät jutut.

ei ehkä enää,kun mä joka kerta haluan löytää mediasta että ei se nyt niin pahana ole ja että se on laantunut =)

Käytkö töissä?Mua pelottaa mun työpaikka,kun viikonloppunan mun pakko olla ja ihmisiä sielä yleensä niin paljon ettei saa hengittää normaalisti

Siis ihan kotona olen, äitiyslomalla, meillä siis kotona vauva ja taapero, joten meidän on helppo välttää niitä pahimpia tautipesäkkeitä. Hih, anteeksi, mutta en voi olla huvittumatta siitä ajatusleikistä että hysterisoit duunissa, heiluen käsidesipullon ja hengityssuojaimen kanssa... :laugh:

ehkä hauska se on,mutta ei mulle ole hauska ollenkaan,mä tiedän tulen hermostumaan ja mua pelottaa ja pelkon ei mulle auta mitään

:hug: Ei ollut tarkoitus v-tuilla, harmi jos sinua noin hirveästi pelottaa!

Yhteistyössä