kenelle hymy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SaaraL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SaaraL

Vieras
Vauvani on nyt 6 viikkoa vanha ja olemme saaneet nauttia ensimmäisistä leveistä hymyistä viikon ajan. Tosin hymyjä jaellaan vain isälle. Olenkin miettinyt tarkoittaako tämä, että olen jotenkin huono äiti, tai että vauvani ei ole minuun kiintynyt, kun vain isä saa vauvan huomion osakseen. Minua vauva tuskin edes katsoo. Olen vain "puhuva tissi".
Miten teillä muilla?

Meillä ensimmäiset hymyt tulivat olohuoneen lasipintaiselle, kiiltelevälle taululle :) ja vasta myöhemmin meille vanhemmille. En silti pelkää, että vauva olisi kiintyneempi tauluun kuin meihin. Älä sinäkään suotta huoli.

Meillä vauva alkoi vasta 8vk:n iässä vastaamaan hymyyn hymyllä ja hymyilemään "tarkoituksellisesti" ihmisille. Sitä ennen tosiaan hymyiltiin tauluille, kattovaloille jne..

Meillä eka vauvan hymyn kohde oli se neuvolasta saatu hymynaama-kuva. Mietittiin (vitsinä) miehen kanssa, pitäisikö meidän tehdä sellaiset naamarit, niin vauva alkaisi hymyillä meille. Sittemmin hän on hymyillyt myös mm. seinäkellolle ja pienelle nallelle.

Ja alkoi kyllä hymyilemään sitten myös vanhemmilleen ja muille ihmisille :)

eka hymy meillä taisi tulla seinään teipatulle tyhjälle vanhalle vappupallo kukkaselle:), sille myös monet kuukaudet juteltiin pitkät pätkät, taisi olla toisen paras ystävä:), aina kun sen näki, alkoi kova pulina, hymy ja huitominen.
Isälle meni taas meistä vanhemmista eka hymy.

Et ole puhuva tissi! Olet tärkein ihminen tuolle pienokaiselle. Väsyneenä ja hormoonimyrskyssä kaikenlaiset tunteet tulevat helposti rajuna ja vääristyneenä, niillä ei ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Muistan kuinka kiihkeästi toivoin ja odotin vauvalta sitä ensimmäistä onnellisuuden ja rakkauden merkkiä, hymyä. Ja kuinka kaipasin että vauva jotenkin vastaisi hellyydenosoituksiin.

Yhteistyössä