Kenelle ei tulisi mieleenkään kestoilla?

:wave:

Kuulostaa hienolta, mutta en mä vaan jaksa.
Pyykkiä on muutenkin riittävästi.

Haluaisin kyllä nähdä jonkun laskelman siitä kuinka paljon säästäisin luontoa vielä sen jälkeen, kun ne ylimääräisestä pyykistä koituvat jutut on laskettu mukaan.

(Meinaan veden tuhlaaminen, pesukoneen käyttämä sähkö, pesuaineet pakkauksineen, sähkö joka menee kodinhoitohuoneen lämmittämiseen kun pyykkiä on niin paljon että on pakko pitää patterit täysillä kuivatuksen takia jne....)

Sitten voisin jo ruveta harkitsemaan asiaa.
 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
:wave:

Kuulostaa hienolta, mutta en mä vaan jaksa.
Pyykkiä on muutenkin riittävästi.

Haluaisin kyllä nähdä jonkun laskelman siitä kuinka paljon säästäisin luontoa vielä sen jälkeen, kun ne ylimääräisestä pyykistä koituvat jutut on laskettu mukaan.

(Meinaan veden tuhlaaminen, pesukoneen käyttämä sähkö, pesuaineet pakkauksineen, sähkö joka menee kodinhoitohuoneen lämmittämiseen kun pyykkiä on niin paljon että on pakko pitää patterit täysillä kuivatuksen takia jne....)

Sitten voisin jo ruveta harkitsemaan asiaa.
Noita kaikkia ei ole tässä huomiotu tietenkään, mutta jotain voi laskea tässä

http://www.babyidea.fi/kestovaipoista/vaippalaskuri/

Jos siis kiinnostaa laskea :) Pesuainepakkauksia on varmaan vähän vaikea laskea, kun ottaa huomioon sen että eri ihmiset käyttävät eri pesuaineita, eri paketeissa ja hävittävät ne tyhjät paketit eri tavalla. Voihan sitä tietysti arvioida, että jos pesee esim joka toinen päivä koneellisen ja sitten laskea, että paljonko enemmän sitä pyykinpesuainetta silloin menee vuodessa.
 
No minäpä laskin kuriispäite laskurilla miten meillä olis jos nelonen käyttäis kestoja, kun tyttö nyt on ainut joka meillä enää pääasiallisesti niitä käyttää ympärivuorokauden eikä jatkokäyttäjää tule, niin meillä oli niin päin että kestot tulivat kalliimmiksi mitä kertakäyttöiset :wave:
 
Vieras
Ei onnistuis mulla. JA tuossa laskurissa ei otettu huomioon sitä et jos ne kestot kuivaa rummussa. Ni ei taatusti enää jää paljon eroa. Ja toisaalta ei tätä aikaakaan ole ylimääräistä. 8 hengen taloudessa koneellinen ylimääräistä joka toinen päivä on paljon kun saa muutenkin pestä sen 2-4 koneellista päivässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei onnistuis mulla. JA tuossa laskurissa ei otettu huomioon sitä et jos ne kestot kuivaa rummussa. Ni ei taatusti enää jää paljon eroa. Ja toisaalta ei tätä aikaakaan ole ylimääräistä. 8 hengen taloudessa koneellinen ylimääräistä joka toinen päivä on paljon kun saa muutenkin pestä sen 2-4 koneellista päivässä.
Niin no meillä säästöä tuli 888 e, en usko että edes kuivausrummun käyttö tekis noin paljoa. Ja miksi ihmeessä ne pitäis siinä kuivata kun kuivuvat varmasti narullakin?

Minusta vaivalloisempaa kuin pyykinpesu on se, että joudun ensin kolmen lapsen kanssa hakemaan ruoat ja ison vaippasäkin tänne neljänteen kerrokseen ja sitten ne vaipat pitää kerran päivässä viedä roskikseen, eli taas alas ja ylös portaita kun hissiä ei oo. Sen lisäksi tietysti se, että LUONTO kärsii, ensimmäisetkään kertisvaipat ei oo vielä maatuneet..
 

Yhteistyössä