Kenelle antaisit koirasi hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin vaan

Vieras
Olemme perhe jolla ei ole kokemuksia koirista, mutta mietinnässä on koiran hankinta vuoden sisällä. Mielellämme ottaisimme ns. helpon koiran ( jos nyt niin voisi sanoa) hoitoon pariksi päiväksi. lapset ovat 7 ja 8 vuotiaat, joten lapsiin tottunut koira saisi olla. Tyhmää varmaan kysellä, mutta onko koiraperheillä joskus näitä ongelmia, että lähipiiristä ei löydy hoitajaa?

Ei kai kukaan antaisi tuntemattomille? Ihan tyhmää kai kysellä, mutta käytännön kokemus olis kiva, vaikka parista päivästä olisikin kysymys.

En antaisi yhtään koiraani tuntemattoman hoteisiin, en kyllä edes puolituttujen. Ja rotuhan siis on bullmastiffi.

En siis siksi etten voisi niitä antaa mutta jos käy vaikka vahinko ja pääsee karkuun, siinä syy. :)

Meillä on välillä ongelma löytää koiralle hoitajaa, koska lähipiirissämme on niin paljon allergisia.... Mutta onneksi on muutama hoitaja joita aina joskus saa koiran kaveriks. Kyllä mä voisin palkata meille jonkun tuntemattomankin hoitajan, haastattelisin kyllä eka, ja edellyttäsin kokemusta koirista ainakin jonkun verran. Ja toki nyt ylipäätään kattosin mimmosen tyypin huusholliini päästän, kun itse en ole kotona...

meillä koiria hoitaa aina tutut, mutta esimerkiksi loppuraskauden aikana kävi vieras tyttö lenkittämässä koiraamme. Tapasimme ensin ja tytön äiti oli mukana. Sovittiin pelisäännöistä jne. Pientä taskurahaa vastaan kävi puuhastelemassa neidin kanssa kun oma vointi ei ollut kovin mainio.. :snotty:
Voisin siis harkita myös vieraalle antamista jos oloihin yms. pääsisin tutustumaan kunnolla etukäteen. Ja mulla on ollut viimeiset vuodet vähän väliä vieraiden ihmisten koiria pientä rahaa vastaan hoidossa. Milloin lomien, milloin hankalien elämäntilanteiden vuoksi.. :)

Minun rinsessa ei mene kuin äidilleni, jos tarvitsee..
tosin kyseessä on hyvin itsetietoinen kultsi/labris-rotikka..ihanuus mutta tarvitsee tutut rutiinit ja tutut touhut :heart:

Kannattaisiko kysellä tutuilta tms pienikokoista koiraa hoidokiksi?
On kaiketi myös olemassa palstoja tms josta voisi kysellä...?

No, tällaisena juurettomana maahanmuuttajana ei ympäriltä löydy juuri sukulaisia ja vanhoja ystäviä kehen luottaa joten on pakko etsiä tuota tukiverkosta ihan itse ympärillä olevista, vieraista ihmisistä. Pätee sekä lasten että koiranhoitoon, tosin tuo jälkimmäinen nyt ei ole hoidossa kerennyt olemaankaan kuin yhden päivän.

Mutta siis en nyt ihan ventovieraalle ihmiselle tuosta vain antaisi koiraa pariksi päiväksi, mutta jos kerkeää vähän tutustua ja huomata toisen luotettavaksi niin miksikäs ei. =) Tähänastisen ensimmäisen hoitopäivänsä koira oli miehen opiskelukaverilla jota olin itse tavannut vain pari kertaa ohimennen, mies tietysti tunsi paremmin. Suunniteltiin tuossa hetki että koira mensii joulunaikaan viikoksi yhdelle työkaverille hoitoon ja lähdettäisiin itse sukuloimaan. Tuon työkaverin nyt tuntee työnpuolesta useamman vuoden takaa, mutta vapaa-ajalla ei olla paljoa nähty eikä heillä edes kylässä käyty.

Muuten voisin hyvin siis ajatella että jos vaikka tuolla kerhoissa tutustuisi johonkin lähiseudun lapsiperheeseen ja kuultaisiin heitä tuollaista kertomusta mitä kirjoitit niin voitaisiin jättää koira heille hoitoon. =)

Ajsttelinkin, ettei kukaan tuntemattomille antaisi. meillä on vain yhdellä tutulla koira ( kultainen noutaja) jonka kanssa olemme paljon tekemisissä. onko mahdollisuutta muuten tutustua koiriin ja koirarotuihin ihan käytännön kautta? Netissä kun lukee tietoa eri roduista ni menee ihan sekaisin..... Haussa tulevaisuudessa on ihan semmonen lapsirakas perhekoira, jonka kanssa kyl ulkoiltais reilusti, mut ei tarvis älyttömästi mitään harrastaa...... Kuitenkin siis periaatteessa olis kiva saada kokemuksia koirista yleensä kun niitä ei hirveäasti ole.

Alkuperäinen kirjoittaja mietin vaan:
Ajsttelinkin, ettei kukaan tuntemattomille antaisi. meillä on vain yhdellä tutulla koira ( kultainen noutaja) jonka kanssa olemme paljon tekemisissä. onko mahdollisuutta muuten tutustua koiriin ja koirarotuihin ihan käytännön kautta? Netissä kun lukee tietoa eri roduista ni menee ihan sekaisin..... Haussa tulevaisuudessa on ihan semmonen lapsirakas perhekoira, jonka kanssa kyl ulkoiltais reilusti, mut ei tarvis älyttömästi mitään harrastaa...... Kuitenkin siis periaatteessa olis kiva saada kokemuksia koirista yleensä kun niitä ei hirveäasti ole.

Tarjotkaa ihmeessä ainakin alkuun tuolle tutulle apua koiranhoidossa, voisi ilahtuakin tarjouksesta. =)

Yhteistyössä