kenelläkään teistä verenvuototaipumusta?? synnytyksestä kysyttävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kkkkkdd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kkkkkdd

Vieras
Minulla siis lievä vuototaipumus ja rv36 nyt menossa. Äitipolille olen kyllä menossa parin viikon päästä asiasta puhumaan, mutta kuulisin mieluusti teidän kokemuksianne!!

Esikoinen syntyi sektiolla 7v sitten, silloin oli pitkittynyt vuoto,samoin viisaudenhampaan poiston jälkeen. Tuolloin otettiin hyytymishäiriökokeita,todettiin trombosyyttifunktiohäiriö, ei willebrandin tautia tms.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29777875:
Mulla on muttei ole ollut ongelmia synnytyksessä. Hampaanpoiston jälkeen se ns. irrotuskohta on tikattu ja sillä on varmaan ollut vaikutusta vuotoon.

onko sinulla sitten tutkittu ja löydetty verikokein jotakin? Varauduttiinko synnytyksessä jotenkin erityisesti?

[QUOTE="aloittaja";29777923]onko sinulla sitten tutkittu ja löydetty verikokein jotakin? Varauduttiinko synnytyksessä jotenkin erityisesti?[/QUOTE]

Oon käynyt hyytymistutkimuksissa ja todettu taipumus, mutta ei tiedetä tarkemmin mistä johtuu, trombot tosi matalalla. Kolmessa ekassa ei tästä edes tiedetty, neljännessä tiedettiin ja kai jotenkin varauduttiinkin mutta en ole koskaan menettänyt paljoa verta (onneksi!) eikä tilanteeni kai siten ole kovin paha.

Mulla on verenvuototaipumusta nimenomaan synnytyksissä (ehkä muutenkin ois, vaan ei oo semmosta tilannetta tullut). Molemmissa on annetu hirmu annokset supistavaa ja jotain muuta verenvuotoa hillitsevää, en nyt muista mitä. Synnytysten jälkeen, siis - kohtu ei ala supistua omia aikojaan niinku pitäis ja veri lentää. Ekassa synnytyksessä tuli yllärinä, tokassa näkyi vuototaipumus papereissa ja kävivät tuikkaamassa jonku piikin heti kun napanuora oli leikattu.

Mulle riitti keskenmeno. Rv 8 oli menossa ja jouduin sairaalaan verenhukan vuoksi. Verenpaine oli ihan olematon, en pysynyt tajuissani ja olin ihan jääkylmä. En varmasti yritä uudelleen, tuli kyllä kerrasta selväksi, että oma henkikulta on tärkeämpi asia. Helkkarin kauan menikin päästä yli siitä kokemuksesta, se oli ihan kamalaa ja mieskin sai melkoiset traumat. Mutta oppipahan arvostamaan elämäänsä enemmän.

Yhteistyössä