Kenelläkään noin 170 000e lainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Paljonko teillä on/oli tulot tuolloin kun lainan saitte ja millaisella summalla lyhennätte (korkoineen) kuukaudessa? Montako vuotta laina-aika?

kiitoksia niille jotkaa jaksaa asiallisesti vastata :flower:

p.s. tähän ei nyt tarvitse tulla kauhistelemaan kuinka ei ikinä ottais tollasta summaa koska maalta saa niiiiiiin paljon edullisemmin isompaa jne :D Ei kiinnosta ;) Maalla asuvatkin saa toki silti vastata, jos ovat ottaneet tollasen summan =)

Meillä 177 000 asuntolainaa, pari vuotta sitten nostettu laina. Tällä hetkellä lyhennys on vain n. 770e/kk, korkojen ollessa korkeimmillaan tämän parin vuoden aikana se oli vähän päälle 1000e. 30 vuotta on laina-aika, mutta tulemme varmasti se lyhyemmässä ajassa maksamaan.

meillä on puolet tästä summasta....lainaaika 7 tai 8v (en nyt muista) ja n. 950e/kk maksamme(toki nythan on korot tosi matalalla). Miehen tulot on 1700 ja mun n. 500-1000 (äitiys- ja vanhempainvapaalla) ja muutaman vuoden vielä oon kun toinen on tulossa :)

Suunnitellaan ottavamme max 195 000e lainaa, ihan perustulot 3700e käteen yhteensä kuussa, 25 vuoden laina-aika, voidaan kuukaudessa lyhentää max 1700e että eläminen siitä kärsisi...tällä hetkellä olisi lyhennys 800e, jos korot 5-6% niin noin 1250e

Suunnitellaan ottavamme max 195 000e lainaa, ihan perustulot 3700e käteen yhteensä kuussa, 25 vuoden laina-aika, voidaan kuukaudessa lyhentää max 1700e että eläminen siitä kärsisi...tällä hetkellä olisi lyhennys 800e, jos korot 5-6% niin noin 1250e

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Meillä 177 000 asuntolainaa, pari vuotta sitten nostettu laina. Tällä hetkellä lyhennys on vain n. 770e/kk, korkojen ollessa korkeimmillaan tämän parin vuoden aikana se oli vähän päälle 1000e. 30 vuotta on laina-aika, mutta tulemme varmasti se lyhyemmässä ajassa maksamaan.

Niin ne tulot.. olisikohan ollut silloin jotain 3800e/netto, olin itse vielä silloin osaittaisella hoitovapaalla.
Nyt tulot varmaan 4300e/netto.

Me asumme maalla, ja kyllä täälläkin joutuu asumisesta ja rakentamisesta maksaa. Ihmettelen, että minkä kokoista asuntoa olette ostamassa jo tuo laina riittää? Tai sitten teillä on säästöjä olemassa hyvin.

Meillä oli bruttoansiot lainanoton hetkellä neljä vuotta sitten n. 5 000 ja lainaa haimme 165 000 ?. Helposti saimme ja lisääkin olisi saanut jos olisi ollut tarve. Hyvin olemme pärjänneet tuon lainan kanssa, vaikka toinen minä olen ollut kohta kolme vuotta äitiyslomalla ja sen jälkeen opiskellut. Mies on ollut töissä koko ajan. Nyt on lainaa jäljellä noin 130 000 ?.

Me asumme maalla, ja kyllä täälläkin joutuu asumisesta ja rakentamisesta maksaa. Ihmettelen, että minkä kokoista asuntoa olette ostamassa jo tuo laina riittää? Tai sitten teillä on säästöjä olemassa hyvin.

Meillä oli bruttoansiot lainanoton hetkellä neljä vuotta sitten n. 5 000 ja lainaa haimme 165 000 ?. Helposti saimme ja lisääkin olisi saanut jos olisi ollut tarve. Hyvin olemme pärjänneet tuon lainan kanssa, vaikka toinen minä olen ollut kohta kolme vuotta äitiyslomalla ja sen jälkeen opiskellut. Mies on ollut töissä koko ajan. Nyt on lainaa jäljellä noin 130 000 ?.

Meillä lainaa 160000+10000 eli juurikin tuo 170000e. Maksettaan 1100e kuussa. Tulot: käteen jää palkoista n. 3500e paitsi tällä hetkellä kun oon kotona lapsen kanssa enkä saa kuin kotihoidon tukee. Maksettu on nyt 4 vuotta ja olikohan 22 vuoden laina-aika...tosin on lyhentynyt jossain vaiheessa kun korot tuli alas. Meillä siis kiinteä lyhennys toi 1100e.
Eikä tuossa summassa musta mitään hirveetä oo, tänäpänä talot maksaa ja ihan normi summalta kuulostaa tuo lainamäärä.

voi kumpa pankin setä/täti ajattelis kans että normi summa :D Näyttää vähän nihkeeltä toi lainansaanti vaikka vakkarityöt,ei luottotietomerkintöjä jne.
Löyty tollanen halpa asunto joka olis hyvällä paikalla, vielä kun sais sitä rahaa :D

Kiitos vastanneille, ihmettelen miksei me sitä rahaa saada :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voi kumpa pankin setä/täti ajattelis kans että normi summa :D Näyttää vähän nihkeeltä toi lainansaanti vaikka vakkarityöt,ei luottotietomerkintöjä jne.
Löyty tollanen halpa asunto joka olis hyvällä paikalla, vielä kun sais sitä rahaa :D

Kiitos vastanneille, ihmettelen miksei me sitä rahaa saada :/

No paljonko teillä ovat nettotulot, montaako lasta?

Meillä lainaa oli alunperin 168te, nyt joku 150te jäljellä. Maksetaan pois 1000e/kk, nettotulot 4500e + /kk. Talon arvo 320te - 350te.

Yhteistyössä