Kenelläkään kokemusta: jos ajokortti uusitaan silmäleikkauksen vuoksi, maksaako uusi kortti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos

Vieras
Tuli tällainen kysymys vastaan, kun kävin silmäleikkauksessa. Sieltä lääkäriltä kuulemma menee tieto poliisille, joka toimittaa minulle uuden ajokortin ilman silmälasimerkintää. Lähinnä mietin, että maksaako se kortti, jos kerran lähettävät sen. Ja tuleeko vanhalla kuvalla vai miten?

Onko kenelläkään tietoa tai kenties omaa kokemusta?

Hain itse uuden ajokortin, tuskin ne sitä kotiin lähettää. Silmälasien käyttövelvollisuuden poistumisen takia uusiminen maksoi 12? (vuonna 2006), samalla vaihdoin uuden nimen korttiin, joka tuli "kaupan päälle", muuten olisi maksanut 35? pelkkä nimen vaihto.

Alkuperäinen kirjoittaja rouva x:
Hain itse uuden ajokortin, tuskin ne sitä kotiin lähettää. Silmälasien käyttövelvollisuuden poistumisen takia uusiminen maksoi 12? (vuonna 2006), samalla vaihdoin uuden nimen korttiin, joka tuli "kaupan päälle", muuten olisi maksanut 35? pelkkä nimen vaihto.

Näin ne sieltä lääkäristä sanoivat, että lähettävät sen ajokortin. Kuulostaa minustakin aika uskomattomalta. Pitikö sinun toimittaa uusi kuva vai pystyivätkö tekemään vanhalla?

Yhteistyössä