***********Kenelläkään kokemuksia amazon.comista???????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onlineshopper
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onlineshopper

Vieras
Mietin, että pitäisikö sinne kirjautua, että voi ostaa edullisesti dvd.tä, cd.tä ja etenkin englanninkielisiä kirjoja. Kenelläkään kokemuksia, että paljonko ne on tulleet lopulta maksamaan postikuluineen päivineen, kun Ameriikasta asti tilattu Suomeen?

esim. nyt saisin yhden runokirjan uutena suoraan Amazonin varastosta reilulla 10 dollarilla. Käytettynä sen voisi saada Amerikkalaiselta myyjältä hintaan 1,50 dollaria+shipping. Mitä sen voi odottaa maksavan loppujen lopuksi?

Mulla on hyviä kokemuksia Amazonista. Olen USAsta tilannut sieltä kirjoja muutaman kerran. Nopea ja tarkka palvelu. Postikulut riippuvat tietysti valitsemastasi postitustavasta: nopea maksaa enemmän kuin hidas, tavaramäärä, jne., joten ei sulle kukaan muu pysty antamaan valmista summaa. Amazonin sivuilla on kyllä tarkat hinnastot, niistä pystyy ynnäämään loppusumman. Mutta ole tarkkana tilauksesi kokonaissumman kanssa, jos ylittää tietyn määrän, joudut maksamaan tullia tänne Suomeen, ja se voi olla kallis. Tullilaitoksesta saat lisätietoja tullitariffeista. Itse olen ollut tarkkana siitä, että tilaukseni ei ylitä 50 dollaria, jolloin en taatusti maksa tulleja ja lähetys on useimmiten vielä sen kokoinen, että saan sen suoraan omaan postilaatikkooni. En siis ole tehnyt massiivisia tilauksia, ettei tulisikalliita tullimaksuylläreitä.

Yhteistyössä