Kenelläkään vähäsuolaista tai suolatonta ruokavaliota?

Tuli taas uusia ohjeita, joiden pitäisi helpottaa askitesta. Nyt saisi käyttää nesteitä vain 1-1,5 litraa päivässä ja siirtyä mielellään suolattomaan tai vähäsuolaiseen ruokaan. Jos nyt ihan suoraan sanon, niin ei iske sitten yhtään. En ole mikään kokki kolmonen muutenkaan, ja kaiken huipuksi pojalle pitäisi laittaa omat ruuat.

Silti haluaisin kuulla muiden mielipiteitä siitä, kuinka vaikea/helppo tuollaista olisi toteuttaa.
 
jpoop
Tottuu siihen ajankanssa.

Ja en itse ainakaan näe mitään vaikeaa vähäsuolaisessa ruokavaliossa. Tai ainakaan suolan vähentämisessä. Sitten se menee vaikeaksi jos pitää oikein ruveta laskemaan kaikesta syömästään suolan määrä. Kun sitä tuppaa monessa tuotteessa vähän kuitenkin olemaan.
 
egd
Jep, todella nopeasti tottuu vähäsuolaiseen ruokaan. Makua saa hyvin mausteilla ja yrteillä, muistaa vain tarkastaa ettei valmis maustesekoitus sisällä suolaa. Ja jos ostaa puolivalmiita tuotteita, katsoo niistä suolapitoisuuden.
 
"vieras"
Meillä ei ole käytetty suolaa ruokiin ikiaikoihin. Muilla tavoin voi maustaa lähes kaiken. Suolan käyttö on jäänne siltä ajalta, kun kaikki piti suolata pilaantumisvaaran vuoksi.
 
Mä olen noudattanut vähäsuolaista ruokavaliota jo vuosia, kuten myös lapsetkin. Eineksiä joudutaan nykyään käyttämään jonkin verran, mutta itsetehtyyn ruokaan en lisää suolaa ollenkaan.

Siihen tottuu nopeasti ja niitä ruokiakin oppii aika hyvin tekemään ku aloittaa pienestä kuten keitot ja laatikot.
 
"vieras"
Onko vähäsuolaisuus tai suolattomuus varsinainen ruokavalio? Vähäpippurinen tai pippuriton on kai sama asia. Suolan käyttö on turhaa ja kaikille ihmisille haitallista. Taitavat karppaajat vielä saada aika muhkeita suolamääriä verrattuna laajemman nautintorekisterin omaaviin.
 

Yhteistyössä