Kenelläkään kokemuksia 5-2 dieetistä?

Netissä näkee käytettävän myös Fasting nimeä.
Siinähän pidetään kahdesti viikossa ns. paastopäivä jolloin saa syödä vaan 500kcal edestä(miehet 600kcal). Muuten saa syödä normaalisti, tietenkin yletöntä mässäämistä välttäen.
Kiinnostaisi että mitä tuohon paastopäivään voisi sisällyttää ruuaksi? Itsellä menee niin että verensokerit laskee aika helposti, niin pitäisi kuitenkin suht. tasaisesti päivän mittaan saada energiaa.
Aamupuurosta tulisi joku 100kcal? Se riittäisi jonnekin 12-14 asti, mites loppupäivä?

"mei"
Ihan vastaava ei minun diettini ole mutta kerronpa kuitenkin.

Mulla on viikossa 1 mässypäivä,välillä jopa 2! Ja 2 päivää jolloin syön mahdollisimman vähän; aamupala kahvi + leipä, päiväruualla pieni annos,ja iltapalalla leipä. En tiedä kaloreita vaan mutu-tuntumalla mennään.Loput päivät syön normaalisti (en herkuttele,mutta esim.lounas on normaalikokoinen)

Paino tippunut nyt 3 kiloa,mutta hidastahan tämä näin on.pari kuukautta jo takana... Tämä on itselle mieluista,kun saa välillä mässätä!

Hitaasti on mullakin tarkotus mennä. Lähinnä haen elämäntapojen muutosta. Aikaisemmin olen koettanut kaikenlaisia kitudieettejä kaalikeitosta lähtien :x
Pikkuhiljaa olen vaihtanut täysjyvätuotteisiin ja sallinut vain yhden karkkipäivän viikossa. Näin on nyt parissa kuukaudessa tippunut 5kg.
Vielä pitäisi päästä eroon ylettömästä leivän puputtamisesta.

"vieras"
Minä olen juuri aloittanut tuon 5-2 dieetin, eli ei ole kertoa kokemuksia vielä. Itse olen ajatellut nuo paastopäivät hieman ns. vähärasvaisina karppauspäivinä, eli runsaasti salaattia ja vihanneksia ja niiden kera vähärasvaista lihaa. Paastopäivinä en juuri verensokeriheittelyiden takia syö puuroa tai leipää, vaan korvaan esim. aamiaisen kahdella keitetyllä kananmunalla (150 kcl) tai vähärasvaisella raejuustolla, tms. Proteiini muutenkin pitää nälkää paremmin ja seuraavana aamuna puuro maistuu taas ah, niin ihanalle. :)

opw
Eikös Prismassa tullut jossain kohtaa just tosta juttua? Ei varmaan kyllä enää Yle Areenasta läydy, en edes muista jakson nimeä. Mutta sen miehen, joka tuohon rupesi, niin sillä paranivat kaikki veriarvot ja olo muutenkin ja tietty kiloja lähti. Mutkun en yhtään muista, mitä se noina paastopäivinä veti. Oisko ollu pelkästään vihanneksia ja marjoja (vai oliko siinä mukana joku hedelmäkin...)? Lihaa ei ainakaan, sitä se nimittäin kovasti kaipasi. Eikä saanu muistaakseni viljojakaan silloin vetää. Mutta kaipa tostakin on jotain eri sovellutuksia.

"vieras"
Vielä pitäisi päästä eroon ylettömästä leivän puputtamisesta.
Tämä saattaa olla sinulla syy verensokerin heittelyyn. Mutta hienostihan sinä olet jo saanut kiloja alas!

Itse lähdin kokeilemaan tätä lähinnä sen vuoksi, että ihastuin "elämäntavan" terveysvaikutuksiin. Suvussa on paljon esim. alzheimeria ja vuoropäiväpaaston pitäisi siirtää siihen sairatumistakin vuosia eteenpäin. :)

"vieras"
Eikös Prismassa tullut jossain kohtaa just tosta juttua? Ei varmaan kyllä enää Yle Areenasta läydy, en edes muista jakson nimeä. Mutta sen miehen, joka tuohon rupesi, niin sillä paranivat kaikki veriarvot ja olo muutenkin ja tietty kiloja lähti. Mutkun en yhtään muista, mitä se noina paastopäivinä veti. Oisko ollu pelkästään vihanneksia ja marjoja (vai oliko siinä mukana joku hedelmäkin...)? Lihaa ei ainakaan, sitä se nimittäin kovasti kaipasi. Eikä saanu muistaakseni viljojakaan silloin vetää. Mutta kaipa tostakin on jotain eri sovellutuksia.
Michael Mosley oli tämän lääkärin nimi. Mielestäni kaikkea sai syödä, ainostaan kalorirajoite oli päivissä. Ja toki liiallinen punainen liha oli pahasta, sillä se lisää syöpäriskiä.

The Fast Diet

"vieras"
[QUOTE="vieras";28542148]Michael Mosley oli tämän lääkärin nimi. Mielestäni kaikkea sai syödä, ainostaan kalorirajoite oli päivissä. Ja toki liiallinen punainen liha oli pahasta, sillä se lisää syöpäriskiä.

The Fast Diet [/QUOTE]

Kalorirajoite oli siis vain niissä paastopäivissä, muuten sai syödä normaalisti. Jos kuitenkin laihtua haluaa, kannattaa myös ns. normipäivinä hieman katsoa mitä suuhunsa laittaa.

teisu harmaana
Mulla on pomo tuolla dieetillä nyt.. reilussa kuukaudessa paino tippunut n. 5 kg. Paastopäivinä se juo kahvia ja syö lämmin kuppi-aterioita sen verran mitä saa tuohon kalorimäärään :) Samalla se myös juoksee melkein joka päivä, joten siitä tulee liikuntaakin :)

"mei"
Pitäsköhän minunkin harkita tuota elämäntapana? olen sairastanut 2 kertaa raskausajan diebeteksen ja suvussa on myös sokeritautia (ei tosin lähisuvussa). Voisiko estää sitä?

Vai miten olisi sellainen dieetti että joka päivä syötäisiin järkevästi, monipuolisesti, riittävästi mutta yletöntä mässäilyä välttäen? Ja siihen vielä yhdistettynä liikuntaa vaikka 3-4 päivänä viikossa. ;)

Yhteistyössä