Alkuperäinen kirjoittaja Misty:Tarkistin wikipediasta: Sori, kyllä näköjään amk saa myös nykyään puhua itsestään korkeakouluna, mutta korkeakoulututkintoa sieltä ei saa, vaan joko alemman tai ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon. Korkeakoulututkinnon saa vain yliopistotasoisesta oppilaitoksesta. Sen sijaan englanniksi suomalaisesta amk-tutkinnosta käytetään samaa nimeä kuin alemmasta korkeakoulututkinnosta (esim. Bachelor of arts), vaikka ne eivät siis samantasoisia Suomessa olekaan. Ja ei, sinun tutkintosi ei ole minulta pois, mutta ihmetyttää vain, miksi ihminen haluaa väkisin omia jotain mitä ei oikeasti ole saavuttanut; miksi puhua itsestään korkeammin koulutettuna kuin todellisuudessa onkaan? Itse olen maisteri, eikä tulisi mieleenkään esitellä itseäni tohtoriksi tms.Alkuperäinen kirjoittaja Cher69:Kyllä mulla on alempi korkeakoulututkinto tällä hetkellä, ihan Suomen lakienkin mukaan. Ikävää jos se on sulta pois.Alkuperäinen kirjoittaja Misty:Ei amkista saa sitä alempaakaan, koska ei nimestään huolimatta ole korkeakoulu. Vain yliopistoista valmistuu korkeakoulututkinnolla; yleensä kandeilla on alempi, maistereilla ylempi (poikkeuksena esim. oikeustiede).Alkuperäinen kirjoittaja bla:Käsittääkseni tässä ketjussa puhuttiin YLEMMISTÄ KORKEAKOULUTUTKINNOISTA. Ammattikorkeakoulusta ei ylempää korkeakoulututkintoa voi saada. Ylempi AMK -tutkintohan ei vastaa maisteria tai diplomi-insinööriä.Alkuperäinen kirjoittaja Cher69:Ei ihan vielä, Amk vielä vähän vaiheessa.
Kyllä, kohta olen tradenomi ylempi AMK eli mulla on ylempään korkeakoulututkintoon verrattava tutkinto =)