kenellä on/on ollut TEUTONIAN vaunut?

onko niin että primus on sama kuin prestige? :eek:
saksassa myydään primusta ja täällä samoilta näyttää musta prestige..
ihan pihalla :xmas:

te keillä rockyt millaiset ne on? noista kaikista kevyimmät kai ainakin.

sienna mä ottaisin ja otankin ne ilmakennorenkaat..
en osaa sanoa miksi, musta näyttää paremmalta ja monelta kuullut vaan hyvää niistä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sienna74:
Eikös se ollut myös Prestige -mallissa niin, että kantokoppa sujautetaan vain siihen ratasosan päälle? Ja kun sen ottaa pois, jalkatuki vain taivutetaan alaspäin ja selkänoja nostetaan ylöspäin? Näin minä ainakin muistelin, kun niitä liikkeessä käytiin katselemassa. Eli mitään koppa/ratasosia ei tarvitse vaihtaa halutessaan jomman kumman toiminnon.
Kyllä, kaikkiin malleihin voi kantokopan laittaa ratasosan päälle, mutta lisäksi Prestigessa voi ratasosan vaihtaa vaunukoppaan (primuskoppa) eli siis sama systeemi kuin vaikkapa Brio Duo -vaunuissa. Eli vaunukoppa on ikäänkuin kiinteä vaunu suoraan rungossa kiinni ja kantokoppa irrallinen ratasosan päällä. Mutta ei tokikaan ole pakko käyttää erillistä vaunukoppaa ja ratasosaa vaan useimmat varmaan laittaakin pelkästään kantokopan ratasosan päälle.

Nää tiedot löytyy esim. at-lastenturvan sivulta
http://www.lastenturva.fi/tuotevalikoima/vaunut.kuomurattaat/teutonia_vaunut.html

Renkaista: olen vähän ymmällä noista renkaista. Myyjä meinasi, että ilmakumirenkaat ovat paremmin kulkevat, mutta onko tosiaan niin, että ilmakennorenkaat ovat paremmat? Miksi on aina niin paljon vaihtoehtoja...? :/
Ilmakumirenkaat kulkevat paremmin (muutenhan autoissa ja polkupyörissäkin olis ilmakennorenkaat), mutta ilmakennorenkaat ovat huolettomammat kun eivät mene esim. lasinsiruista rikki eikä niitä tarvitse "säätää". Kai se on lähinnä makuasia kummasta tykkää. Eipä nuo ilmakennorenkaatkaan huonosti kulje.

Rockyista vielä: Siis suurin ero noihin muihin on se, minkä tonne jo laitoinkin, että jousitus on vain takapyörissä ja aisa ei käänny. Rockyssakin saa ratasosan vaihdettua Primuskoppaan tai käyttää ratasosaa kantokassin kanssa.
Runko on vähän kevyempi eikä siis niin tukeva kuin Mistralissa ja Prestigessa. Me valittiin Rockyt kun haluttiin mahdollisimman kevyet, jos asuttais maantasossa eikä tarvis portaita rampata oltais varmaan otettu raskastekosemmat.

Vai että olin mie provosoiva. Mua vähän ärsyttää tämmöset taistelut, kun mielipiteitä täällä on niin paljo kun on netin käyttäjiä maailmassa ja kaikki on omasta mielestään oikeassa! Ostakaa ihan mitä haluutte, me valittiin prestiget tarjoushintaan 589e ja sillä sipuli. Jos Sienna tai joku muu on kiinnostunut kuulemaan mitä hintaan sisältyi tms. niin laita YV:ä!

Minä olen myös katsellut eräästä saksalaisesta verkkokaupasta Teutonian malleja ja minusta se Primus on sama kuin Prestige. Niissä ei tosin taida olla mukana sitä putoamissuojaa ja pääntukea, joka kuulemma kuuluu vain Pohjoismaiden mallistoon. Sekin jäi vähän epäselväksi kuuluuko koppaan jalkapussi. Nämä jos eivät kuulu "pakettiin" niin hinta tulee olemaan samaa luokkaa suomessa myytävien kanssa.

Tuo Varioplus- koppa on siis kova koppa. Tuli tuonne lainattuun tekstiin mukaan myös lause siitä pehmeästä kantokassista....

Mötkylä on kyllä saanut kadehdittavan edullisesti Prestiget. Hieno juttu! Olivatko kantokassilla vai kopalla? Oulussakin nimittäin nuo Prestiget irtoaa kantokassilla 685,- kun taas kopalla 735,-. (Ja ovh:t 762,- sekä 816,-.) Tulee edullisimmillekin hintaa, jos lähtee hakemaan jostain kauempaa. Kuinkahan paljon uuteen mallistoon tulee aina hinnankorotusta, onko kukaan seurannut tilannetta...?

Minustakin niissä on ilmakennorenkaissa on yks malli, joka miellyttää kaikista eniten. Se on se aero 45, kolmipuolainen rengas. Siksi haluaisin valita sen, enkä sitä ilmapyörärengsta. Mutta senpä näkee sitten kun vaunut kärrää ulos liikkeestä.... Ja tosiaan ei tarvitsisi varoa tuolla yksin liikkuessa, että rengas tusahtaa tyhjäksi.... :(

Sienna: Mekin ollaan 300 km päästä vantaasta jossa AT-lastentarvike on, mut koska on eteläsuomeen asiaa muutoinkin, tulee vaunut haettua siinä samalla eikä siis matkakustannuksia näin ajateltuna tule. Kannattaa kyllä lähteä kauempaakin teidänkin, jos vain pk-seudulle muutakin asiaa on!

Tuo hinta sisältää vaunut renkailla sport 41, sadesuoja, pehmeä kassi ja jalkapeite. Haluttiin pehmeä koppa kun on vähän säilytystilaa, pehmeä on helppo tunkea kaappiin... Yllättävän halvalla munkin mieletä lähti kyllä, ja ne mistralit kun tosiaan olisivat tulleet kalliimmiksi.

Saksan hinta ainakaan tuolla Ping Pongissa ei sisällä muuta kuin sen "vaunun rungon" eli jalkapussi, kantokoppa ym pitää sit käsittääkseni valita erikseen. Katselin minä ainakin että samoihin hintoihin tulee tilata sieltäkin.

Muista Teutonian malleista en tiedä, mutta me meinataan tilata tuolta PingPongista Spirit S3 malliset pehmeällä kantokopalla ja hinta tulee niissä ainakin ainakin 200 euroa ellei enemmänkin halvemmaksi kuin täältä ostettaessa.

Villipilli:

Siis tuo onkin syy miksi Prestiget näyttävät korkeammilta vaunuilta, joissa on se vaunukoppa, kuten ennenvanhaa =) Kantokassilla pärjää tosi hyvin eli kyllä meilläkin olisi Prestigen edut olleet ihan turhat, kun tuota ratasosaa käytetään pitempään. Eli jokainen valitsee vaunut sen mukaan mitä ominaisuutta pitää tärkeänä. Nyt, kun itsellä on vaunuista kokemusta en voi olla kuin tyytyväinen, että ostettiin noi Mistralit, ne oli mun haaveissa, jos oltais jostain syystä esim. Brioihin päädytty olis nyt uusien vaunujen osto:/

Mötkylä:

Eihän tässä mistään valtataistelusta ole kyse, ap kysyi kokemusta Teutonian vaunuista =) Sitä onko joku malli toista parempi on hanakala sanoa, ellei ole kokemusta. Sanoit, ettei kai kukaan nyt Mistraleja osta, kun voi liki samaan hintaan saada paremmat ;) Edelleen ne ostaisin ja olisin ostanut vaikka Pretiget olis ollut myynnissä v 2005, mutta sitä en voi sanoa, että ne olis paremmat kuin jokin muu malli. Toivottavasti teitte hyvän ostoksen, voitte olla niihin yhtä tyytyväisiä kuin me omiimme ja Prestigen ominaisuuksilla on käyttöä.

Ilmakennorenkaat kulkevat kyllä säällä kuin säällä ja iso plus on se, ettei ne mene rikki, eikä niitä tarvi pumppailla. Voin suositella =) Muistaakseni v 2005 ne oli ns. uutuus eli sitä ennen niitä ei Teutonioissa edes ollut. Jos muistan väärin voi joku korjata asian.

Mitä tuohon Saksasta tilaamiseen tulee, olen käsittänyt, että tänne Suomen markkinoille, ja Pohjoismaihin yleensäkin, tekee Teutonia vanut näihin ilmastoihin eli Saksasta tilatut eivät ole samanlaiset.

Meirami Kyllä se Teutonian oma sadesuoja ainakin meidän vasta ostetuissa prestigeissä on edelleen se kova läpinäkyvä muovinen. Toiminee lähinnä pölysuojana säilytyksessä. Mutta me saimme vaunujen mukaan sellaisen erillisen toisen valmistajan pehmeän sadesuojan, joka ainakin näyttää ihan hyvälle, käytännössä en vielä tiedä, kun esikoisen odotetaan syntyvän vasta joulukuussa. Hyttysverkkoa ei mukaan tullut. Muuten ihastuimme noihin vaunuihin liikkeissä ihan täysin, eikä muita sitten enää harkittukkaan. Nuo vaan jotenkin tuntuivat kivoimmille.

Niinkuin Riinuska tuossa mainitsi, sadesuoja on se kova koppana muovi... Meillekin tarjottiin Brion kankaista sadesuojaa (12 e), käy kuulemma Teutonioihin. Hyönteissuoja (5 e) ja rengassuojat (8 e) olisi myös pitänyt erikseen hankkina, vaan eihän nuo pahan hintaisia ole.

Tässä tulee vallan himo syöksyä vaunuliikkeeseen hakemaan omansa, mutta täytyy odotella ne uudet mallit. Sellaisia värejä ei enää ollut jäljellä tämän vuoden vaunuihin, jotka olisivat itsestä tuntuneet mukavilta.

Alkuperäinen kirjoittaja Riinuska81:
Meirami Kyllä se Teutonian oma sadesuoja ainakin meidän vasta ostetuissa prestigeissä on edelleen se kova läpinäkyvä muovinen. Toiminee lähinnä pölysuojana säilytyksessä. Mutta me saimme vaunujen mukaan sellaisen erillisen toisen valmistajan pehmeän sadesuojan, joka ainakin näyttää ihan hyvälle, käytännössä en vielä tiedä, kun esikoisen odotetaan syntyvän vasta joulukuussa. Hyttysverkkoa ei mukaan tullut. Muuten ihastuimme noihin vaunuihin liikkeissä ihan täysin, eikä muita sitten enää harkittukkaan. Nuo vaan jotenkin tuntuivat kivoimmille.
Harmi, etteivät ole parantaneet tuota sadesuojaa, sillä ei todellakaan tee mitään, taisi meilläkin olla valmiiksi saumoista halki :( Hyvä puolihan siinä olisi se, että näkee läpi vaunujen värin =) Meillä se oli kuitenkin niin kova ja ryttyinen, että taisin heittää sen roskiin :/

Itse ostin Brion sadesuojan, se oli edullinen ja ihan toimiva Teutonioihin. Ajattelin, että jospa nyt ostaisin toisen suojan, sellaisen vihreän, joka toimii myös heijastimena.

Tuo Teutonian hyttysverkko, joka tuli mukana Mistaraleissa, on todella hyvä. Siinä on hyvät kiinnitykset mm. nepparit ja keskellä vetoketju, joten koko verkkoa ei tarvi ottaa pois. Kannattaa se kyllä hankkia ennemmin kuin esim. Brion hyttysuoja, joka on sellainen pelkistetty.

Itse ostin Prestiget käytettynä, mutta kävin ensin Lastentarvikkeessa niistä vähän kyselemässä. Myyjän mukaan Prestigen hyvä puoli on se, että koska ratasosa irtoaa, sen tilalle voi laittaa myös turvakaukalon. Ihan näppärää esim. jossakin ostoskeskuksessa, missä alakerrassa on parkkihalli. Ei tarvitse vauvaa siirtää mihinkään, laittaa vain turvakaukalon kiinni jalustaan. Niin - jonkinlainen jalusta siihen kyllä väliin pitää ostaa (ei kallis). Ja turvaistuimen merkki, joka siihen käy, taisi olla Britax. Itselläni on Gracon turvakaukalo ja niihin sopivat matkarattaat, johon sen voi kiinnittää, JOS sitä joskus tarvitsisin.

Yhteistyössä