Kenellä käy siivooja?

Alkuperäinen kirjoittaja vieraahko:
... Hinta on 26 euroa tunti, mutta verotuksessahan saa kotitalousvähennystä 60%.

Olen todella tyytyväinen nykyiseen siivoojaan, mutta etsiminen kesti vuoden. Vinkki: älä vaan tee heti mitään pitkää sopimusta, vaan otat siivoojan mukamas kertaluontoisesti ja sen perusteella voit sitten kokeilla vielä kerran uusiksi tai vaihtaa firmaa...
Eli jos se meillä siivoisi noin kolme tuntia kerrallaan parin viikon välein, niin tuosta tulisi 26 vk/a * 3 h/vk * 26 e/h -> noin 2000 e/a. siitä 60 % verovähennyksiin, niin 800 euroa vuodessa jää ihan itte maksettavaksi. Hmm...

...Täällä taitaa olla suurin pulma löytää se joka siivoaa...

Kuinka paljon siivositte itse ennakkoon, jotta kehtasitte siivoojan kotiinne päästää *kurkistelee kauhuissaan ympärilleen, pölyä ja tavaroita tursuilee*

Ei meillä suurin ongelma ole imurointi tai pölyjen pyyhintä ja luuttuaminen, vaan se että tavarat eivät viitsi itsekeseen kulkeutua paikoilleen. :eek: Mutta jos minä keskittyisin paimentamaan ajelehtivaa tavaraa joko asiallisille paikoille tai roskiin, niin sitten täällä voisi siivoojakin viihtyä. Toimiiko se niin?

siivooja
meillä ainakin toimitaan näin:
asiakas saa koesiivouksen josta myös mahdollisuus saada jonkun verran alennusta.
ja asiakkaan toiveitten mukaan siivotaan ja jos ei asiaks ole tyytyväinen siivouksen laatuun hän tekee siitä reklamaation jonka jälkeen tullaan ilman eri korvausta tekemään korjaussiivous.
yleensä siinä menee pari siivouskertaa että löytyy "yhteinen sävel" asiakkaan kanssa, eli ensimmäisestä kerrasta ei kannata siivousta tyrmätä.
yleensä myöskään heti ei tehdä sopimusta asiakkaan kanssa vaan vasta sitten kun ollaan oikea laatu löydetty ( mikä joittenkin asiakkaitten kanssa välillä vaikeaa kun eivät osaa kertoa mitä haluavat mutta kuitenkin tietävät mitä haluavat.)
meillä hinnat lähtevät 28,50 e ylöspäin ja se sisältää alvin.
asiakas saa itse päättää haluaako siivottavan omilla vai meidän välineillä ja aineilla.
ja kun arvioidaan siivouksen kestoa se kannattaa aina tehdä yläkanttiin ettei asiakkaalle tule negatiivisia yllätyksiä.
ennen siivoojan tuloa kannattaa kerätä esim. vaatteet ja lelut lattioilta, säästää siivousajassa ja hinnassa!

Yhteistyössä