Meillä tilanne on se, että itse olen kohta 40 v. ja mies 8 vuotta vanhempi. Meillä on yksi, 6- vuotias, lapsi. Häntä "saimme odottaa" neljä vuotta, taustalla yksi keskenmeno. Ehkäisynä käytetty pillereitä 17-vuotiaasta asti.
Kävimme Väestöliitossa, kun esikoinen ei antanut kuulua itsestään. Minun tutkimukset ehdittiin aloittaa, kaikki näytti olevan ok. Mieheni ei saanut annettua näytettä. Tilanne tuotti liikaa paineita ja ei vaan onnistunut. Tästä jonkin ajan kuluttua esikoisen raskaus alkoikin.
Aikaa on kulunut (vähän liiankin kanssa) ja aloin haaveilla kakkosesta. Mieskin näytti vihreää valoa harkinnan jälkeen, mutta varauksella "saa tulla, jos on tullaakseen". Olen ollut ilman ehkäisyä jo runsaan vuoden. Ei ole vaan tärpännyt, vaikka testien kanssakin on oikeaa ajankohtaa haettu. Lopulta hakeuduin julkiselle puolelle tutkimusten aloittamiseksi. Minulle annettii Clomifen- kuuri, jolla nyt menty yksi "kuuri". Tänään ultrattu ja toisella puolella näkyi yksi viittä vaille irtoamassa oleva munasolu ja toisella puolella kaksi kohta irtoavaa munasolua. Lääkäri sanoi Clomien toimivan minulla vähän liiankin kanssa. Kaksosraskauden mahdollisuus suuri.
Löytyykö täältä ketää, kenellä samanlainen tilanne?