Kenellä vaikeat pms-oireet?

03.02.2005
839
0
16
Täällä on,kestää 1-2 viikkoa!Mies meinaa tulla hulluksi..ja varmasti lapset myös.Masentaa,hermostuttaa,kaikki on väärin ja haluan erakoksi..Oikeasti välillä tuntuu,et tää alkaa olla vakavaa,kun pitää kerran kuussa suunnitella melkein avioeroakin hormonimyrskyissään :o

Onko olemassa joitain lääkkeitä tähän vaivaan?En käytä e-pillereitä,silloin kun käytin niin mulla oli jatkuva pms-tunne!Jos kerron lääkärille vaivoistani niin ottaako tosissaan vai laittaako vain "naisten vaivojen" piikkiin.

Kyllähän tää vaikeuttaa omaa ja muiden elämää aina sen jakson ajan..

Oon niin pirun kiukkunen, et voisin tinauttaa. Mies saa osakseen *ittuilua. Lapsi säästyy, sen verran pystyn hillitsemään itseäni. Mut sitten tämä syömispuoli onkin asia erikseen. Äsken vedin pitsan ja berliininmunkin. Nyt tekee taas mieli jotain mättöä.

En myöskään käytä pillereitä, aikaisemmin kun käytin olin, jos mahdollista, vielä sekopäisempi jatkuvasti.

Kamalaa on!

Täältä löytyy..
Mulla alkaa noin viikko ennen menkkoja; pinna kireellä, kärsivällisyys nollissa, kaikki ahdistaa, masentaa, haluan olla rauhassa, alavatsaa ja -selkää jomottelee, niskat kireenä, ei saa kunnolla nukuttua, tuntuu että suhteessa on jotain pahasti vialla ja stressiä pukkaa kaikesta asiasta. Pahimmat oireet helpottuu kun alkaa kunnon vuoto, paitsi silloin tulee sitten ne helvetilliset kivut, vatsa on ihan sekaisin, väsyttää ja tuntuu että syödä pitäis koko ajan. Ja muutama päivä menkkojen loppumisesta on vielä pinna jonkin verran tiukilla ja väsyttää. Mutta sitten helpottaa.. Noin pari viikkoa menee tähän.. Voi kun sitä pääsis vähän helpommalla..Kyllähän siihen ihan lääkkeitäkin on muistaakseni, mutta eipä ole tullut kysyttyä lääkäriltä sen tarkemmin. Plääh...

Jaa, mulla ollut kamalat pms oireet ja ainut mikä auttoi oli e-pillerit! Toki piti kokeilla paria merkkiä ennenkuin se "oikea" löytyi. Eihän mikään auta noihin oireisiin 100% sesti, siihen täytyy asennoitua. Liikunta ja lämminsuihku/kylpy auttaa jonkin verran. Mars gynelle vaan, kyllä ne avut löytyy. Muutamalla ystävällä apu on löytynyt kierukasta; kuukautiset jäivät kokonaan pois!!!!

Yhteistyössä