Kenellä on Soda Stream?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Tii";25892839]Ihana kun täältä saa heti vastauksia :D Pitääkö se vehje kamalaa mekkalaa? Tykkään varsinkin illalla juoda vissyä lasten mentyä nukkumaan. Siis ettei koko kämppä herää kun kone alkaa rupsuttaa kuplavettä janoiselle :D[/QUOTE]

Itse asiassa sen pitääkin ns pierasta pari kertaa kun hapot on pullossa täysi eli ihan hiiren hiljaa sitä ei voi tehdä :D

[QUOTE="Tii";25892855]Ja ei kai ne hapot ihan tunnissa tai parissa häviä? Siis en yöllä kuitenkaan aio masiinaa käyttää :D[/QUOTE]

Mukaan pulloon tulee korkki eli ei ne ihan tunnissa hapot sieltä häviä :)

[QUOTE="Tii";25892855]Ja ei kai ne hapot ihan tunnissa tai parissa häviä? Siis en yöllä kuitenkaan aio masiinaa käyttää :D[/QUOTE]

:) ei häviä. On ne vielä siellä seuraavanakin päivänä :)

Se vehje pitää kyllä melkosen kovaa ääntä...meillä koirat sai ensimmäiset pari kuukautta aina paskahalvauksen, kun tein kulpavettä :D :D Nyttemmin ovat siihen jo tottuneet, eivätkä välitä. Ja mitään muuta asiaa eivät siis hauku, eli kyllä se masiina melkosta metakkaa pitää :D

Mutta lapset ei siihen herää tms.

Ja kuplat pysyy pullossa seuraavaan päivään.

"käytännön" vinkki.
Meillä on vaan se yks iso litranen pullo ja kylmästä veestä tulee parempaa.
Niin meillä on aina jääkaapissa 2litran tavis limupullo täynnä kylmää vettä ..
että jos jostain syystä tekee mieli kuplavettä eikä oo muistanu laittaa vettä kylmymään niin siitä pullosta vaan kuplakoneen pulloon ja tekoon.
Tai sitten jos sattuu kulumaan eka litranen nopeesti niin ei tarvii oottaa et kylmyy uudestaan se vesi vaan aina on kylmää vettä säilytyksessä valmiina

Mulla on ollut se laite kolmisen vuotta ja en ole katunut. Tykkään todella paljon kuplavedestä, eipä tartte kaupasta raahata. Tosiaan kannattaa laittaa vesi kylmenemään pariksi tunniksi - yön yli ja sitten kuplittaa. Vesi säilyy pari päivää, ainoastaan kerran olen koko aikana saanut vatsan väänteitä vedestä, taisi olla kolme päivää jääkaapissa. Onhan siinä vähän pulaamista niiden pullojen kanssa, mutta sittenkin parempi kun kantaa kaupasta. Ja tulee mielestäni huomattavasti parempaakin. Mulla kestää yksi happopullo n. kuukauden. Mulla on pieni perhe, eli itseni, olen pärjännyt kolmella litran pullolla. Makuja en ole ostanut koskaan, ei välitä limuista.

[QUOTE="vieras";25893043]Vishyä saa kun lisää hippusen Seltin suolaa hapotetun veden joukkoon. ;)[/QUOTE]

Ja tietty kukaan ei saa sitä suolaa jo liikaakin ruuasta, että sitä pitää sinne vichyynkin ängetä?

[QUOTE="vieras";25893074]Ja kaupan vishyähän ei kukaan osta ja juo vaikka ruokaa syökin. ;)[/QUOTE]

Monetkaa ei tiedä mitkä vichyt sisältää suolaa. Juodaan kun ei tiedetä. Kun tekee soodavettä omasta hanavedestä voi olla varma ettei sinne ole suolaa lisätty.

Niitä pulloja ei saa muuten pestä pesuaineella! Lukee siinä paketissakin! Lämpöisellä (alle 50 asteisella) vedellä hyvä huuhtelu! Ja niissä pulloissa on parasta ennen päiväys! Se pullon materiaali on BPA -vapaata muovia, eikä kestä loputtomiin, kun kuitenkin pulloon syntyy painetta ja jos makutiivisteitä käyttää niin sekin kuluttaa sitä muovia.

Tästäpä tulikin mieleen että mahtaisko Huutiksessa mennä Sodastream kaupaksi?
Mieluummin sit kuitenkin raahaan niitä Lidlin kivennäisvesipulloja kotiin kun tuhraan ton kanssa. Ja Pepsi Maxia.
Ollut viimeisen vuoden vaan kaapin täytteenä koko vehje.

[QUOTE="vieras";25893127]Voi sinua kun niin vakavasti pitää ottaa.
Itse olen tietoinen mitä juon ja tämä olikin niille vinkkinä jotka myöskin tietävät mitä juovat ja haluavat juoda.[/QUOTE]

Jo vinkkinä, et lisätkää ihmeessä sitä suolaa juomaan. Suolaa ei saa mistään likaa nykypäivänä :P Pitäähän sitä edes veteen sitten lisätä kun missään ei sitä ole jo nyt yli tarpeen.

Monta painallusta te laitatte siihen? Muistaakseni jossain ohjeessa luki että kolme, mutta eihän se kolmella maistu ollenkaan.. Meillä laitetaan 6-10 painallusta ja silti päivittäisessä käytössä kestää muutaman kk..

Tästäpä tulikin mieleen että mahtaisko Huutiksessa mennä Sodastream kaupaksi?
Mieluummin sit kuitenkin raahaan niitä Lidlin kivennäisvesipulloja kotiin kun tuhraan ton kanssa. Ja Pepsi Maxia.
Ollut viimeisen vuoden vaan kaapin täytteenä koko vehje.

Huutiksessa ei saa myydä mitään juotavaa eikä syötävää jos uutteita meinasit? Jos meinasit myydä laitetta niin hyvinkin saattaa mennä kunhan et huimia siitä pyydä. Parilla kympillä hyvinkin menee kunhan ei ole aatamin aikuinen vehje. Ja onhan täälläkin toi markkinat palsta jonne voi sen laittaa myyntiin.

Monta painallusta te laitatte siihen? Muistaakseni jossain ohjeessa luki että kolme, mutta eihän se kolmella maistu ollenkaan.. Meillä laitetaan 6-10 painallusta ja silti päivittäisessä käytössä kestää muutaman kk..

10 :o aika paljon laitatte. Meillä laitettiin ennen 4-5 ..mutta nykyään riittää ihan vaan sen 3 ja ihan sopivaa tulee eikä liian äkästä

Niitä pulloja ei saa muuten pestä pesuaineella! Lukee siinä paketissakin! Lämpöisellä (alle 50 asteisella) vedellä hyvä huuhtelu! Ja niissä pulloissa on parasta ennen päiväys! Se pullon materiaali on BPA -vapaata muovia, eikä kestä loputtomiin, kun kuitenkin pulloon syntyy painetta ja jos makutiivisteitä käyttää niin sekin kuluttaa sitä muovia.

Missä paketissa? itellä se on kyllä mennyt ihan ohi (sen tiiän että alle 50asteisella vedellä ja ei koneessa kun ne kuvat on tossa pullon kyljessä ).. mut toi aine juttu on mennyt ihan ohi.
Tosin sekin ollaan tehty kerran kuussa ja yhdellä tipalla fairya

[QUOTE="vieras";25893224]No kaikki kun ei käytä niitä eineksiä vaan tekee itse tuoreista raaka-aineista ja näin tietää tasan tarkkaan miten paljon (tai oikeammin miten vähän) sitä suolaa ruokaansa pistää ;)[/QUOTE]

Tähän pakko kommetoida, et ei ihan tiedä. Lähes kaikki syö kaupan leipää vaaleaa tai tummaa jossa suolaa. Laittaa siivun juusto tai lekkelettä tai jopa molempia joissa on todellakin sitä suolaa. Jopa riisimuroissa on sitä suolaa. Mielestäni ei ainakaan enää juomiin sitä pitäisi lisätä.

Yhteistyössä