Kenellä on DYSON (imuri)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostoksille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on varmasti ihan ykkönen jos hommaa mitataan epäergonomisuudella. Kammottava hökötys ja vikuroivalla R2D2-tyyppisellä pänikällä pitää imuroida kuulosuojaimet päässä..

Mikset ostaisi ihan oikeasti hyvää Mieleä?

Sama ostos on mielessä, meillä on koira ja kaksi lasta ja imurit hajoo käsiin. kaksi edellistä imuria (n. 130-150 euron imureita) hajonneet parissa vuodessa ja olen aivan k-y-p-s-ä.

Hmmm. En mä nyt sitten tiedä enää. Miten kovaa se huutaa? Ja miten epäergonominen se on? Voiskohan sitä kokeilla kaupassa, olin ajatellu ostaa stokkalta kun on kanta-asiakas etuna tässä kuussa. antaiskohan ne huudattaa sitä siellä :D

Siinä on hyvä imuteho, pitkä letku ja johto, tyhjennettävä säiliö=ei mene rahaa pölypusseihin ja luontoaki säästyay ku tyhjättävä säiliö, säiliö on läpinäkyvä eli kun imasee jonku tärkeen pikkuesineen sen voi kätevästi poimia pois :D (tää on meillä ehdoton sielä on aina joku bionoclen osa) , pestävä suodatin=siinäki säästyy raha ja luonto mitäs vielä ei hiukkasia sisäilmassa imuroinnin jälkeen koska tehokas suodatus :) säiliö on myös pestävä ja helppo pitää siksi puhtaana. En antaisi omaani pois :D
Ainut miinus on minusta melko kova ääni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hmmm. En mä nyt sitten tiedä enää. Miten kovaa se huutaa? Ja miten epäergonominen se on? Voiskohan sitä kokeilla kaupassa, olin ajatellu ostaa stokkalta kun on kanta-asiakas etuna tässä kuussa. antaiskohan ne huudattaa sitä siellä :D

Meteliä vehkeestä lähtee 84 dB.
Pysyvän kuulovaurion voi saada jo 80 dB:n melussa ja tällaisissa meluolosuhteissa esimerkiksi työnantajan pitää tarjota työntekijöille kuulosuojaimet. Työnantajan on huolehdittava siitä että missään olosuhteissa korvaan kohdistuva melu ei saa olla yli 85 dB.

Esimerkiksi Mielen äänenvoimakkuus on mallista riippuen noin 75-77 dB.
Ero Dysoniin tuntuu pieneltä mutta muistetaanpa että desibeliasteikko on logaritminen joka tarkoittaa sitä että kun äänenvoimakkuus nousee yhdellä desibelillä, äänenpaine kymmenkertaistuu!

Muotoilu ajaa ergonomian edelle. Letku lähtee koneesta vinossa joten perässä vetäminen on taistelua. Putket ovat lyhyitä ja paksuja ja hankalasti käsiteltäviä. Laitteen säilytys on hankalaa sen muotoilun vuoksi.

Allergikoille pölysäiliön tyhjentäminen on painajaista. Omakotitalossa vielä menee kun säiliön käy kippaamassa suoraan roska-astiaan mutta kuka lähtee kerrostalossa sitä ulos tyhjentelemään?

Ei dyson metelöy yhtään sen kovempaa kuin muutkaan imurit (noin yleensä ottaen), eriasia joidenkin merkkien silence-mallistot.

Pölysäiliön tyhjentäminen helppoa ja vaivatonta, sen kun kippaa roskapussiin, ei pölise pölyt.

Meteliä vehkeestä lähtee 84 dB.

Meikä on mitannut täydessä ravintolassa, jossa musiikki ei edes soi, 91 db.
Äänenpaineen kymmenkertaistuminen kuulostaa isolta, mutta onko se oikeasti sitä? Jo normaali puhekin on yli 70 db. Jos puoli tuntia imuroi 84 db:ssä, tuskin kukaan kuulovauriota siitä saa.

menee kun säiliön käy kippaamassa suoraan roska-astiaan mutta kuka lähtee kerrostalossa sitä ulos tyhjentelemään?

Vaikka TriplaIsä ei kehtaakaan käydä tyhjentämässä imurin säiliötä kerrostalon roskikseen, hän silti uskaltaa viedä sinne täyden pölypusin. Eli luontoa enemmän rassaavan pussukan pelkän sisuksen sijaan.
Kävelymatkaahan tulee kummassakin tapauksessa yhtä paljon. Ja huomaa: Sen säiliön voi tyhjentää vaikaa samaan aikaan roskapussin viemisen kanssa, jos niitä voi kerrostalossaa viedä roskikseen.

Pysyvän kuulovaurion voi saada jo 80 dB:n melussa ja tällaisissa meluolosuhteissa esimerkiksi työnantajan pitää tarjota työntekijöille kuulosuojaimet. Työnantajan on huolehdittava siitä että missään olosuhteissa korvaan kohdistuva melu ei saa olla yli 85 dB.

Esimerkiksi Mielen äänenvoimakkuus on mallista riippuen noin 75-77 dB.
Ero Dysoniin tuntuu pieneltä mutta muistetaanpa että desibeliasteikko on logaritminen joka tarkoittaa sitä että kun äänenvoimakkuus nousee yhdellä desibelillä, äänenpaine kymmenkertaistuu!

Muotoilu ajaa ergonomian edelle. Letku lähtee koneesta vinossa joten perässä vetäminen on taistelua. Putket ovat lyhyitä ja paksuja ja hankalasti käsiteltäviä. Laitteen säilytys on hankalaa sen muotoilun vuoksi.

Allergikoille pölysäiliön tyhjentäminen on painajaista. Omakotitalossa vielä

Hyvä imuri. Parempi kuin mikään muu imuri mikä meillä on tähän asti ollut. Tosi hyvä imuteho, ergonomian kanssa ei ongelmia. Hyvin kulkee imuri perässä. Pölysäiliön tyhjennys helppoa, vaivatonta. Sen kun laittaa säiliön suulle roskapussin ja kaataa pölyt pussiin. Ei karkaile pölyt minnekään.

Alkuperäinen kirjoittaja siivooja:
en ostais,olen työssäni joutunut käyttämään ja ei sen parempi ole ollut kuin muutkaan imurit mutta hienona lisänä siinä on tajuttoman kova ääni

Niin, mutta imuroippa 5v vanhalla dysonilla tai jollain muulla 5v vanhalla imurilla, niin jopa huomaat eron, niin imutehossa, kuin hajussakin. En ole kyllä huomannut, että meteliä pitää sen enempää, kuin muutkaan imurit.

• Tykkää
Reactions: as if
Kyllä mun täytyy sanoa että dysonin imuteho on todella hyvä. Imuroitiin ennen dysonilla imuroimista kämppä entisellä Mielen imurilla ja siltikin dysonilla imuroinnin jälkeen oli dysonin pölysäiliö puolillaan pölyä.

Toki se miele oli 5 vuotta vanha ja dyson ihan uusi mutta ero oli valtava

Käyttämättömänähän tuo on tuolla kaapissa. Karmea meteli, ja suunniteltu amerikkalaisille kokolattiamatoille. Yritäppä kirskuttaa tuolla vehkeellä laattalattiaa.

Käytän electroluxin UltraOnea kaikkeen imurointiin, ja siinä on huomattavasti hiljaisemalla äänellä huomattavasti kovempi imuteho, kunnon hepasuodatin. On myös huomattavasti ergonosmisempi vehje.

Ei millään pahalla, dyson-friikit.

Mä olen aina ollut tosi tarkka siivoomaan kämpän, aina kaikki tiptop (mielestäni). Ostin dysonin ja ekalla imuroinnilla tuli säiliöön vaikka kuinka paljon pölyä... Vanha imuri ja pintojen pyyhintä ovat tähän asti tehneet mielestäni siistiä jälkeä, mutta nyt mieleni kyllä muuttui. Ilmeisesti vanha imuri on päästänyt takaisin huoneilmaan paljon pölyä, joka on sitten laskeutunut siivouksen jälkeen.

Osta dyson, se on tosi hyvä! Mua ei ainakaan ääni ole haitannut. En olis edes tajunnut, että siinä on jotenkin kovempi ääni, ellen olis tästä ketjusta lukenut. Ei se meidän edellinenkään imuri ihan äänetön ollut.

Ja eikös siivoamisessa ole tärkeintä siisteys, ei ääni?

No joo, mutta kun se "kovempi imuteho" on mytologiaa, joka perustuu sille, että sinä näet sen pölyn siellä säiliössä. Ihan saman verran sitä tulisi toisella imuroinnilla tavallisellakin imuroinnilla. Et vain näe sitä.

Ja se ääni on TODELLA kova. Dyson 80db, UltraOne max 72db. Kokemusta on siis molemmista.

http://www.appliancist.com/vacuum_cleaners/electrolux-ultraone-vacuum-cleaner.html

Yhteistyössä