Kenellä muilla 100 eur lahjat on harvinaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lahjaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lahjaton

Vieras
Meillä ei olla koskaan ostettu lähellekkään 100 eur maksavia lahjoja. Aina on sellaisia halpoja tapauksia. Lapsen kallein lahja ehkä 40 eur. Miehelle samoin. Sukulaiset ja kummit saavat 20 eur lahjan. Mä en oo pihi, mutta kohtuutta vaalin.

Meillä on aiempina vuosina ollut paha tapa ostaa tosi paljon ja kalliita lahjoja esikoiselle. Muutenkin mä oon kova ostamaan lahjoja perheenjäsenille. Ja kun en osaa lopettaa ajoissa, niin aika hemmetisti palaa rahaa joululahjoihin.

Nyt olen päättänyt tehdä asialle stopin. Mun mieltä kirpaisi nähdä esikoinen viime jouluna järjettömän lahjavuoren takana. Välinpitämätön ilme naamallaan avoi paketteja ja heitteli vaan tavaroita sivuun. Niitä oli NIIN paljon, että ei vaan mikään sitten riemastuttanut.

Joten tänä jouluna poitsulle ja muillekin ostan ihan vaan vähän. Päätin myös että teen itse lahjoja, kuten sinappia ja makeisia. Yhdessä vielä esikoisen kanssa. Mennään taas siihen perimmäiseen ajatukseen mikä mullakin joulusta on. Siis että ollaan yhdessä lähimpien ihmisten kanssa, otetaan rauhallisesti ja nautitaan hyvästä ruoasta ja tunnelmasta. Muistetaan toisia, mutta pienesti.

meillä kaikki muut lahjat on yleensä max 20e, mutta miehelle ostan yleensä vaih yhden lahjan joka on hintava, nyt tällä kertaa mietin uuden kameran ostamista joten hinnaksi tulee varmaan noin 500e, tosin siitä hyötyykin oikeastaan sitten koko perhe, vaikka mies sitä eniten toivookin.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Meillä on aiempina vuosina ollut paha tapa ostaa tosi paljon ja kalliita lahjoja esikoiselle. Muutenkin mä oon kova ostamaan lahjoja perheenjäsenille. Ja kun en osaa lopettaa ajoissa, niin aika hemmetisti palaa rahaa joululahjoihin.

Nyt olen päättänyt tehdä asialle stopin. Mun mieltä kirpaisi nähdä esikoinen viime jouluna järjettömän lahjavuoren takana. Välinpitämätön ilme naamallaan avoi paketteja ja heitteli vaan tavaroita sivuun. Niitä oli NIIN paljon, että ei vaan mikään sitten riemastuttanut.

Joten tänä jouluna poitsulle ja muillekin ostan ihan vaan vähän. Päätin myös että teen itse lahjoja, kuten sinappia ja makeisia. Yhdessä vielä esikoisen kanssa. Mennään taas siihen perimmäiseen ajatukseen mikä mullakin joulusta on. Siis että ollaan yhdessä lähimpien ihmisten kanssa, otetaan rauhallisesti ja nautitaan hyvästä ruoasta ja tunnelmasta. Muistetaan toisia, mutta pienesti.

Muistan kanssa kun silloinen 3v esikoinen(nyt 17v) sai todellakin liikaa lahjoja.Oli kummankin suvun ensimmäinen lapsenlapsi.Poika jo piipitti ettei halua enää lisää lahjoja...Kun niitä vaan tuli ja tuli.

Meillä perheenjäsenille ostetaan mielummin yksi kallis kuin monta edullisempaa lahjaa. Koko perhe ollaan synnytty marras- joulukuun välillä, joten synttärilahjoja ei osteta vaan jouluna saa sitten vähän isompaa. Meidn tyttö 17v. ei saa mitään, koska pääsi vaihto-oppilaaksi. (Lähetän hänelle kyll suomi-herkkuja mutten mitään varsinaista lahjaa.) Poika 13v. saa kannettavan tietokoneen. Tyttö 8v. saa serkkujensa kanssa yhteisen ponin. (Serkut asuu 1km päässä ja heillä talli.)
Me aikuiset saadaan mummolta ''viikko vapaata''-kortti ja hilpastaan jossain sopivassa välissä kahdestaan ulkomaille.

Alkuperäinen kirjoittaja Lahjaton:
Meillä ei olla koskaan ostettu lähellekkään 100 eur maksavia lahjoja. Aina on sellaisia halpoja tapauksia. Lapsen kallein lahja ehkä 40 eur. Miehelle samoin. Sukulaiset ja kummit saavat 20 eur lahjan. Mä en oo pihi, mutta kohtuutta vaalin.

aivan sama juttu meillä =)

Meillä saadaan jouluna harrastusasioita. Niitä varten alan säästämään ja niitä ostamaan jo elokuussa. Esikoinen saa vahvistiminen kitaraan, toinen rumputunteja ja kolmas jousipyssyn.

Ne ovat kalliita, mutta annan ne mielelläni. Lisäksi sitten jokaiselle pari pientä pakettia sukkaa ja pipoa, kirjaa ja karkkia.

Yhteistyössä