Ken ottaa lainaa, on ääliö(kö)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kissansilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kissansilmä

Aktiivinen jäsen
10.06.2005
2 700
0
36
Mä oon tässä kiehunut kaikessa ääliömäisyydessäni |O Kaveri, jota en oo nähnyt aikoihin tuli kylään ja siinä kaikkea jutustellessa huomasi, että ollaan rempattu ja se sit kysyi mistä rahat? - no me ollaan otettu remppalainaa ja siitäkös kääntyi keskustelu rahaan ja tää ihminen alkoi kauhean papatuksen kun ei ymmärrä miks joku ottaa lainaa, miks pitää ottaa lainaa moottoripyörään tai remppaan tai ylipäänsä muuhun kun asuntoon... ja ääliöitä on, jotka ei voi elää tulojensa mukaan, ottamatta lainarahaa... Mulla palo hihat ja vaikka kuinka sanoin, et mitä se kelleen kuuluu, jos ottaa lainaa rempatakseen tai mihin nyt kukakin ja maksaa sen pois, pitääks se sit ensin kituuttaa vuosikaudet, et saa säästettyä niin paljon et voi tehdä ja ostaa, kun voi tehdä sen jo aiemmin ja maksaa sit kuukausittain pois... sellanen sanaharkka tuli, et tuskin toviin tavataan.. Muahan ei ääliöks nimitetä sen takia, et mä teen jotain sellasta mikä ei kuulu kelleen! Löytyyks muita ääliöitä, joilla on muuta kun asuntolainaa???

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Mä oon tässä kiehunut kaikessa ääliömäisyydessäni |O Kaveri, jota en oo nähnyt aikoihin tuli kylään ja siinä kaikkea jutustellessa huomasi, että ollaan rempattu ja se sit kysyi mistä rahat? - no me ollaan otettu remppalainaa ja siitäkös kääntyi keskustelu rahaan ja tää ihminen alkoi kauhean papatuksen kun ei ymmärrä miks joku ottaa lainaa, miks pitää ottaa lainaa moottoripyörään tai remppaan tai ylipäänsä muuhun kun asuntoon... ja ääliöitä on, jotka ei voi elää tulojensa mukaan, ottamatta lainarahaa... Mulla palo hihat ja vaikka kuinka sanoin, et mitä se kelleen kuuluu, jos ottaa lainaa rempatakseen tai mihin nyt kukakin ja maksaa sen pois, pitääks se sit ensin kituuttaa vuosikaudet, et saa säästettyä niin paljon et voi tehdä ja ostaa, kun voi tehdä sen jo aiemmin ja maksaa sit kuukausittain pois... sellanen sanaharkka tuli, et tuskin toviin tavataan.. Muahan ei ääliöks nimitetä sen takia, et mä teen jotain sellasta mikä ei kuulu kelleen! Löytyyks muita ääliöitä, joilla on muuta kun asuntolainaa???

Ihmisiä on monenlaisia! Minä tekisin juuri noin, että ostaisin asunnon ja remppaisin heti, jos rempattavaa on. Se on ihan sama onko sitä lainaa 150000? tai 155000?.

juu löytyy meiltä autolainaa ja opintolaina.... mut oon päättäny et mahdollisimman vähän sitä lainaa tulevaisuudes et me meinataan nyt syksyllä rempata nii ei oteta lainaa mut sitte ku ón keittiön vuoro nii pakko se on ottaa lainaa :) en tiedä sivusinko aiheesta

Alkuperäinen kirjoittaja Tuplamamma2005:
Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee..aika kumma et piti kaverisi alkaa siitä päätä aukoon, mitä ihmettä se hälle kuuluu. Kateusko sille iski vai mikä??

Tuskin se kade on, sillon tiukka periaate et ei mitään luottokortteja tai lainoja asuntolainan lisäksi, se on sellanen tarkanmarkan ihminen, mut en tiiä mitä se kävi intoamaan..

meillä asuntolainaa on, ei muuta. on ollu kyllä auto ja opinto lainaa

mun mielestä ääliö on se, joka ottaa niin paljon lainaa, että ei pysty kuukausittain selviämään niistä maksuista sekä se, joka ottaa niin ylisuuren laina, että kun korot nousee 1 prosenttiyksikön, niin kämppä menee alta, kun ei voi maksaa enää...

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
juu löytyy meiltä autolainaa ja opintolaina.... mut oon päättäny et mahdollisimman vähän sitä lainaa tulevaisuudes et me meinataan nyt syksyllä rempata nii ei oteta lainaa mut sitte ku ón keittiön vuoro nii pakko se on ottaa lainaa :) en tiedä sivusinko aiheesta

Et, siis teilläkin on "ääliölainaa" kaverini mukaan.. opintolainaa ja meinaatte lainalla laittaa keittiön -ihanaa et löytyy muitakin :D

Jokaisen oma asiahan se on jos toinen ei o takaajana tms. Kyl suurin osa ihmisistä osaa laskee lyhennykset sillai et ei niiden kans nesteeseen joudu. Mitä se kavereille kuuluu millai kukakin remppansa rahottaa?
Ja ei meillä ei o lainaa ku autosta mut hittoako se kellekään kuuluu?

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:

kerran me vaan eletään, käärinliinoihin ei rahoja laiteta! tää on meidän motto.
meillä on autolaina ja moottoripyörälaina ja talolaina. mitä se kenellekkään kuuluu että elämmekö nyt elämäämme vai vasta 7kymppisinä.
elämme varojemme mukaan, lainanlyhennyksien vuoksi ei ole tarvinnut tinkiä mistään.

Ilmeisesti viestiketjun aloittajan ystävällä on huonoja kokemuksia. Jos ihminen haluaa ostaa jotain vähänkin hinnakkaampaa, hänellä on kaksi mahdollisuutta: ostaa käteisellä tai ottaa lainaa. Lainaamalla haluamansa saa heti, mutta säästämällä ensin rahat siihen saattaa mennä useampikin vuosi. Ei muutaman prosentin koron maksu ole hinta eikä mikään siitä hyödystä, jonka saa kun esim. auton saa heti käyttöön.

Laina on palvelu palvelujen joukossa, joka on markkinoilla siksi, että se tuottaa hyötyä ihmiselle. Noin filosofisesti ajatellen lainan tehtävänä on mahdollistaa palvelun tai tuotteen hankinta aikaisemmin, kuin jos sen ostaisi käteisellä. Se, joka ottaa lainaa pystyy yleensä suunnittelemaan elämäänsä ja talouttaan, eikä elä kädestä suuhun tässä ja nyt sen mukaan, miten paljon rahaa tilillä sattuu olemaan.

Todella outoa puuttua toisten elämiseen, mitä hemmettiä se kenellekkään kuuluu millä toinen remppansa on toteuttanut..Eikä minulla ole edes tapana kysyä että millä te tämän kustansitte vaan ihailen rempan tulosta.

Itselläni ei ole lainaa ollenkaan, mutta talo ja opintolainaa on ollut...Nyt mieluilen uutta autoa ja varmaan lainaa pitää ottaa, jos siihen päädyn. Käytettyyn ei välttämättä tartteis...hmmm

Turha sitten valittaa, jos työttömyyden tai sairauden kohdatessa kaikki lähtee alta, kun talous on suunniteltu niin, että jokainen tilipussi on käytetty senttiä myöten jo vuosia etukäteen, ja palkka pitäisi saada kokonaisuudessaan joka kuukausi, jotta lainoista selviäisi. Siinä on turha hakea sympatiaa, kun itse on ansansa virittänyt.

Yhteistyössä