Kelpaisiko köyhä mies?

• Viestiketjun aloittaja Köyhä miettii
  • Ensimmäinen viesti
Köyhä miettii
Voisitko olla suhteessa köyhään mieheen joka ei kuitenkaan ole mikään juoppo, eikä velkaantunut.
Köyhällä tarkoitan pienituloista jolla ei ole omistusasuntoa eikä juuri muutakaan maallista mammonaa, ei edes autoa.

Mutta kuitenkin aina laskut maksettu ja kaapissa ruokaa.

"mmari"
Ensin ajattelin että tottakai, mutta kun mietin asiaa.. en voisi ostaa miehen kanssa yhteistä asuntoa/taloa, kun hän tuskin saisi lainaa? Tykkään matkustella viikonloppureissuja kotimaassa, tuskin miehellä olisi varaa? Käyn kerran pari viikossa syömässä ulkona, miten mies? en alkaisi elättämään miestä, mutta jos kyse olisi lyhyt aikaisesta köyhyydestä, niin sitten ei haittaisi :)

[QUOTE="mmari";26040727]Ensin ajattelin että tottakai, mutta kun mietin asiaa.. en voisi ostaa miehen kanssa yhteistä asuntoa/taloa, kun hän tuskin saisi lainaa? Tykkään matkustella viikonloppureissuja kotimaassa, tuskin miehellä olisi varaa? Käyn kerran pari viikossa syömässä ulkona, miten mies? en alkaisi elättämään miestä, mutta jos kyse olisi lyhyt aikaisesta köyhyydestä, niin sitten ei haittaisi :)[/QUOTE]

Tuokin riippuu kovasti siitä mitä ajatellaan köyhyydeksi. Olen huomannut, että Suomessa köyhäksi leimataan usein "pienituloisia". Minulla ei ole omaisuutta, autoa, omistusasuntoa, mutta silti pystyn matkustelemaan usein ja eilen varasin kolmen viikon kaukomatkan itselleni. Ei se rahan määrä vaan se miten rahan kuluttaa.

Itse en tosin koe olevani köyhä, mutta kaikkien taulukoiden ym. mukaan olen pienituloinen henkilö ja vielä vuosi sitten olin myös niiden köyhyysrajojenkin alapuolella. Silti nyt tulee olemaan 2 Euroopan ulkopuolista matkaa, kaksi Euroopan lentomatkaa + kolmisen "pikkumatkaa" (Viro/Ruotsi) elokuu 2011 - heinäkuu 2012 välisenä aikana.

• Tykkää
Reactions: Naspula
Kyllä voisin, ja voinkin. Olen itsekin "köyhä", eli juurikin pienituloinen... Mies velkaantunut, mutta hoitaa kyllä velkaansa poiskin. Eikä kumpikaan olla mitään vätyksiä, on vaan sattunut huono vaihe elämässä :)

"vieras"
Kyllä. Onhan mies huolinu minutkin ja joutuu nyt käytännössä elättämäänkin ;)
Jos mies on muuten hyvä ihminen ja ei ole mikään kotona kattoon räkivä kaheli ni tottakain huolisin.

kyllä
Jep. Sellaisen miehen olen ottanutkin. Tapasin mieheni parikymppisenä. Miehellä oli vain opintovelkaa, jonka oli ottanut jo alle 18v opiskelua varten, ei rahaa, eikä edes ammattia (oli lopettanut tuon koulun kesken ja päättänytkin mennä lukioon). oli vain lukion ja armeijan käynyt.

nytkin on aika köyhä (koska on rehellinen eikä käytä toisten työtä hyväkseen, eipä suomessa kukaan omalla työllään rikastu, työlläkyllä mutta toisten työllä, ei omallaan).

Mutta hän on älykäs, ahkera, mukava, hyvä isä lapsille, hyvä ihminen, taitava käsistään, ulkonäkö ok. Huumorintajuinen. Tekee ruokaa, siivoaa, leipookin.

kökköliini
täytyy olla oikeasti kieroutunut jos ajattelee vain rahaa eli ei voi alkaa suhteeseen jos toisella ei ole mitään omaisuutta mutta tulee toimeen tuloillaan.

kysyttekö te ensimmäisenä tilinsaldoa? tulevaa perintoä? tuloja ja omaisuutta? kun tapaatte uuden miehen vai miten etenette ettette vain mene rakastumaan/kiinostumaan köyhästä miehestä?

"mä"
Tuo riippuu niin monesta asiasta. Jos nuo laskut ja ruuat on maksettu sossun rahoilla niin ei kiitos. Töitä on ihmisen tehtävä elättääkseen itsensä. Enkä kovin helposti lähtisi suhteeseen miehen kanssa, joka ei ole itselleen ammattia hankkinut.

Jos taas on töissä käyvä ja ihan itse elämänsä kustantaa niin silloin ihan mahdollista.

Yhteistyössä