Kello pysähtyy, kun joku kuolee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kikkatsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ei ole ihan tuollaista kokemusta, mutta ennen isäni kuolemaa useat kellot meillä kotona pysähtyivät ja näin jopa unissani pysähtyvistä kelloista unia. kai se oli joku enne ja oon nähny kyllä ton jälkeenkin enneunia.

Meillä pysähtyi pari kelloa kun läheinen kuoli. Selitin asian itselleni niin, että niistä vain loppui patterit. Sukulainen kertoi kolmen kellon pysähtyneen kun hänen miehensä kuoli, näytti kellot minulle eikä koskaan enää laittanut niihin pattereita. En ole näitä enempää miettinyt, onhan se kuitenkin vähän outoa, että monelle kuoleman aikaan näin käynyt.

Kun pappani kuoli oma seinäkelloni pysähtyi (patteri oli uusi) kun nuori kaverini kuoli, vanha herätyskello, jossa oli patteri loppunut ainakin 2v aiemmin lähti käyntiin itsekseen!!

Turhaa toisaalta tulla tällaiselle foorumille keskustelemaan, mutta nämä "yliluonnoliset" kokemukset, joista olette täällä kertoneet, johtuvat vain siitä faktasta, että kellon virtalähteestä on menomehu loppunut tai koneisto on leikannut kiinni. Kellon omistajan tai kantajan kuolema ei, rationaalisesti ajateltuna, voi vaikuttaa kellon pysähtymiseen, siis siten, että kuolema ilmiönä pysäyttäisi kellon. Mikäli tässä vaiheessa suututte minulle ja ajattelette itseänne rationaalisena henkilönä, miettikää uudelleen. Ihmisellä on taipumus täyttää reaalimaailman aukot, ts. tapahtumat, joihin ei ole (tai ei itse tiedä) selitystä, kaikenlaisilla yliluonnollisilla tai uskonnollisilla selityksillä, koska tuovathan ne lohtua. Kuulostaa näennäisesti loogiselta, että kun sattumalta henkilö heittää lusikan nurkkaan ja hänen omistamansa vanha kaappikello pysähtyy, on asioiden välillä OLTAVA yhteys.

Ajatuksia? Vai teilataanko minut välittömästi?

Olen myös huomannut, että melko usein kun vauva, syytä tai toisesta, kuolee, aika on sama kuin syntymäaika. Useissa lehtijutuissa ainakin näin, esimerkiksi vakavasti sairaan vauvan kuoliaika sairaalassa sama kuin kellonaika syntyessä... Tai jos esimerkiksi esikoinen on jostain syystä kuollut, seuraava lapsi syntyy samalla kellonlyömällä kuin edellinen menehtyi...

Hauskoja ovat nämä jotka luulevat että hyvin rajallisin aistein ja maailmankaikkeudesta juurikaan mitään tietämättömät ihmiset alkavat perustelemaan asioita järjellä.. "Ei ole mahdollista koska tiede ei pysty selittämään" tämä meidän tiede kun pystyy selittämään vain sellaisia asioita joita ihminen pystyy ymmärtämään. Jatkuvalla syötöllä kumotaan vanhoja uskomuksia. Enkä tarkoita nyt uskontoja enkä ole yhtään uskonnollinen ihminen. Läpi ihmisen historian kaikki mitä ei järjellä ole voitu selittää on laitettu jumalten piikkiin ja yliluonnollisiin asioihin minne ne kuuluukin, kunnes ne voidaan järkeillä. Omassa lähipiirissä tapahtunut paljon asioita joihin ei vielä järkevästi ajateltuna löydy selitystä, mutta se ei tarkoita sitä etteikö niin olisi voinut käydä. Pitäisikö nämä nähdä ennemminkin haasteena, jotka tulisi selvittää, ennemmin kuin sulkea silmät ja väittää että mitään ei ole tapahtunut :)

En edes juurikaan usko yliluonnolisiin. Mutta myös meillä on seinäkello pysähtynyt kun kellon antaja kuoli. Siis joka meille (lapsuuden perheessäni) sen kellon antoi. Näin kuitenkin kävi.

Yhteistyössä