Kellään valkoista sohvaa?

Ite niin haluaisin uuden ja valkoisen sohvan, mutta mitenhän lapsiperheessä käy?

Minkälainen kangas lähtee hyvin puhtaaksi? Irrotettavat päälliset on varmaan aika pakko ainakin olla. Onko niihin jotaki suoja-aineita, että on sitten helpompi lika vaan pyyhkästä?
 
Meillä on valkoinen sohva (ja kaksi lasta, kissa ja koira!).
Hyvin lähtee puhtaaksi. En tiedä mikä on meidän sohvan kankaan nimi, mut se on sellainen, jonka kulutuskestävyys on samaa luokkaa kun julkisten tilojen sohvien.
Meidän sohvalta lähtee ihan KAIKKI tahrat pyyhkimällä kostella rievulla. Niin meikit, maito/puklutahrat, ruoka kun kuulakärkikynäkin.
 
Meillä oli valkoinen sohva, eikä lapsi ollut sohvan suhteen ongelma, mutta kotieläimemme olivat.

Ensimmäinen valkoinen sohva säilyi valkoisena loppuun saakka (ei ollut irtopäällisiä) materiaalinsa vuoksi, mutta jälkimmäinen ei ja siinä onneksi olikin irtopäälliset.

Valkoinen sohva on helpoin nahkaisena tai microkuitukankaana, jolloin lika tosiaan lähtee vain vähän rättiä heiluttamalla.
 
vieras
meillä on sellainen vaalee sohva, ei ihan valkonen. Meillä kankaana Jaguar, joka on kallis mutta helppohoitoinen. Lika lähtee mikrokuituliinalla pyyhkimällä, mustekynänkin sai pois fairylla ja mikrokuituliinalla. kalusteliikkeissä myydään sellasta suhketta, joka tekee kankaaseen suojaavan pinnan. Me ei olla sitä laitettu kun tehtaan jäljiltä tuossa viel suojaa.
 
Meillä on kaksi valkoista sohvaa, mikään muu ei mulle olisi kelvannut B)

Lapsia kaksi ja pari kotieläintä.
Sohvassa on irroitettavat päälliset mutta harvoin joutuu nykyään pesemään, ehkä pari kertaa vuodessa. Ja välillä kyllä napostellaan sohvalla leffaa katsoessa ja muutenkin eletään normaalisti.
Sen kyllä vaadin että kädet pestään sisälle tullessa ja ruoan jälkeen, sekä paskaset ulkona käytetyt farkut jalassa ei istuta tms. Mutta eiköhän noin toimita joka soffan kanssa.

Ainoa joka sohvan on sotkenut totaalisesti olen minä :ashamed:
Tupareissa kaadoin lasillisen punkkua...kun ensin olin koko illan vaahdonnut että varokaa sitten punaviinin kanssa. Idiootti sai palkkansa.
 
vieras
No ei meillä ole puhtaanvalkoista sohvaa, jos sellaista tarkoitit mutta tuollainen tosi vaalea kangassohva on. Tai kaksi sohvaa siis. Hyvin pysyneet puhtaana. Nyt olleet vuoden käytössä. Eipä ole ihmeempiä tahroja edes tullut ja ne mitä on tullut niin olen putsannut ihan rätillä ja fairylla tai sitten vauvan kosteuspyyhkeillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Tuo softcaren suoja-aine kuulostaa loistavalta :) http://www.softcare.fi/
Vielä pitäs mies puhua ympäri, että sen sohvan tänne sais :D

Niin ja kiitti vinkeistä! :)
Toi muuten toimii ihan hyvin. Meillä on ulkona vaalea sohvaryhmä (tai siis puinen jossa vaaleasta kankaasta istuintyynyt ja selkänojatyynyt) joka on käsitelty tolla aineella, ja vasta kahden kesän jälkeen pesin päälliset (eli niihin oli tullut hieman jotain merkkejä liasta).

Sisällä meillä on sitten valkoinen nahkasohva, jota ei tarvitse edes käsitellä millään on helppo pitää puhtaana.
 
Kemikaaleja kammoava
Itse en lähtisi ainakaan lapseperheessä suihkuttelemaan huonekaluja suoja-aineilla. Ne on kovia myrkkyjä ja voi mm. häiritä ihmisen hormonitoimintaa. Esim. sohvasta varmaankin imeytyy lapsen iholle vain pieniä määriä ainetta, mutta minua sekin vaivaisi...
 
hilppa
Meillä on 5 v vanha valkoinen sohva, joka on nyt aika nuhjaantunut. Koskaan ei ole pesty ja tässä mallissa on irtopäälliset pehmeää kudottua kangasta, joka pitää pestä pesulassa. Ihan muutama pieni tahra siinä on, lähinnä kaverien lapsien tekosia. Omia lapsia kun ei ole vielä ollut. Nyt pitäisi viedä pesulaan (tietääkö joku mitä maksaa??) ja samalla pyytää siihen joku suojakäsittely.
 

Yhteistyössä