Kellään teistä palstalaisista hirsitaloa?

• Viestiketjun aloittaja harkitseva
  • Ensimmäinen viesti
harkitseva
Mitä ootte tykänneet asua? Jos rakensitte itse, niin tuliko paljon kalliimmaksi kuin tavallinen puutalo?
Olisi muuten upeaa, jos jollakulla olisi kuvia oman hirsitalonsa sisustuksesta/linkkejä kuviin (hirsitalofirmojen kuvat aika lailla kateltu läpi).

Hirsimökissä asutaan juu, mutta tää on rakennettu -27... Osa huoneista hirsipinnalla, osa levytetty ja tapetoitu/maalattu.
Tykkään ihan hirveesti :heart:

Muoks. Tässä ruokailuhuone.

Kyllä mä sanoisin vanhaakin hirsitaloa paremmaksi, kuin ehkä melkein mikään muu. Terveeksi todettu talo, hengittää hyvin. Ei silti vedä joka nurkasta, vaan pitää lämpöä hyvin.

ap
"Hengittääkö" nuo nykyiset hirsitalot oikeasti paremmin kuin muut talot, vai onko vain mainoskikka? Tarkoitan siis, että onko oikein tehty hirsitalo parempi kuin oikein tehty puutalo/tiilitalo?

Asutaan
Honkarakenteen hirsitalossa, joka meille suunniteltu. Honkarakenteen pystyttämä, muut työt teki rakennusmiehet. n. 150 neliöö kahessa kerroksessa tuli tontteineen (puoli hehtaaria järven rannalla) kaikkineen maksamaan n. 170000e

Kannattaa firmalta kysyä, onko heillä suunnittelijaa. Sitten listata, mitä haluatte talossa olevan ja suunnittelija piirtää. Piirustusten pohjalta saatte arvion kustannuksista.

ap
Meah, teidän ruokailuhuoneenne on lämpimän, kodikkaan ja seesteisen näköinen.
Ja kiitos teille kaikille muillekin vastauksista!

Kyllä me aika varmuudella rakennetaan/rakennutetaan hirsitalo. Mies sanoi, että hänen mielestään hirsitalot ovat jotenkin sellaisia paikkoja, joihon on helppo kuvitella menevänsä raskaan työpäivän jälkeen. Että niissä jotenkin silmä ja sielu lepäävät. Kyllä mä olen aika pitkälti samaa mieltä ja muutenkin ollaan tämmönen maanläheinen poppoo. :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pirkko:
Meillä on mut vasta työn alla ja tuskin sellanen mistä nyt kyselet. Se on yli 100v vanha ja täysrempan tarpeessa, ollu tyhjillään yli 30v. ;)
Hirsitalo kuin hirsitalo...:D Mutta joo, totuuden nimissä täytyy myöntää, että meidän aika ei yksinkertaisesti riittäisi vanhan hirsitalon perusteelliseen remontoimiseen ja ajateltiinkin päästä helpommalla uuden kanssa. Noissa vanhoissa hirsitaloissa vaan on ihan oma henkensä ja ne ovat sellaisia (mun mielestä ) talon mallisia taloja. Eli ovat kyllä kaiken vaivan väärtejä.

Meillä on hirsitalo, itse tehty. Meille tämä on se paras vaihtoehto, ihan joka suhteessa.

:heart:
Tässä kuviakin jonkun verran. Ruokailutila:

Olohuonen sohvanurkkaus:

Keittiöä:

Nää on nyt vähän höpö-kuvia, otettu aikoinaan heti muuton jälkeen. Mut koitin laittaa sellaisia, missä tuota hirsipintaa on näkyvissä
=) =)

Muoks. Löysinpä vielä yhden joulukuvan, näin kesää odotellessa :LOL:

Meillä tuo hirsipinta sisällä on jätetty maalaamatta jne.Eli ihan puupinta.
Ulkopuoli on vedetty mahdollisimman lähellä väritykseltään puuta,kaiteet terasseilla on tummanruskeat.
Kuvia laittaisin jos löytäisin.

Yhteistyössä