Kellään ollut kunnon hammassärkyä ja selvinnyt ilman juurihoitoa???

• Viestiketjun aloittaja Hammassärkyä
  • Ensimmäinen viesti
Hammassärkyä
Käyn säännöllisesti kerran vuodessa hammaslääkärissä. Paikkoja ehkä 2. Yleensä kaikki ollut ok. Nyt väliä on tullut 1,5vuotta viime käynnistä, koska raskauspahoinvointi estänyt menemästä.

Nyt alaposkihammas on ollut viikon kipeä. Välillä särkee ilman mitään, pärjää kuitenkin ilman särkylääkettä. Hammas ei tahdo kestää kylmää eikä ruuan pureskelua. Tänään on onneksi hammaslääkäri.

Nyt haluaisin kokemuksia, että onko kellään ollut kunnon hammassärkyä ja selvinnyt ihan vaan paikkauksella? Kun nykyään tuntuu, että jokainen jolla on hammassärkyä joutuu juurihoitoon...

En ole ikinä oikein pelännyt hammaslääkäriä, mutta nyt on kyllä hammas sen verran kipeä, että arvelluttaa mennä sinne.

xz x z
Ei mulle ole tehty aina juurihoitoa, pari kertaa on kokeiltu ensin lääkepaikalla. Toisella kertaa auttoi, toisella ei. Kerran paikattiin hammas, joka ei edes vihlonut, mutta reikä olikin ollut syvä, ja hammasta alkoi särkeä paikkaamisen jälkeen ja siihen piti tehdä juurihoito.
On multa joskus vedetty pois särkevä hammas, kun on todettu, ettei sillä hampaalla juuri ole virkaa tai on muutenkin huonossa kunnossa jo.

Mulla on ollut pari viikkoa särkyä alaposkihampaassa ja juuri eilen kävin h-lääkärissä. Röntgenkuva otettiin, mutta ei mulla ollut reikää tai mitään juurihoitoa vaativaa. Hammaslääkäri sanoi, että luultavasti puren yöllä hampaita yhteen ja jos särky ei lopu, tarvitsen öisin pidettävän kiskon. Voi siis olla tällaisestakin kyse.

Yhteistyössä