Kellään muulla ollut läpi raskauden korkea hemoglobiiniarvo?

  • Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti
:)
Itselläni edellisessä raskaudessa koko raskauden Hb (135-155 välissä) ja tässäkin raskaudessa vaikuttaa samanlaiselta, sillä nyt menossa rv 34+4 ja Hb edelleen 146. Ei kai siitä mitään haittaakaan ole? Hyvä vissiin vaan on.
 
ap.
[QUOTE="minä";23373759]lisäys vielä että ekassa raskaudessa en syönyt rautaa tai mitään muutakaan vitamiinilisää.[/QUOTE]

Joo, tosiaan tämä kysymys koskee siis niitä, jotka ei ole syöneet lainkaan lisärautaa! Itsekään en ja silti Hb tosikorkea.
 
Mä en tiedä luokitellaanko tämä nyt korkeaksi, mutta neuvolassa iihmeteltiin, kun oli koko ajan 134-138. Normaalisti -ei raskaana tilanteessa on vähän alle 150.
Tosin synnytyksessä romahti ja synnytyksen jälkeisenä päivänä oli tasan 100.
 
"plop"
Minulla pysyi hyvänä. Söin kyllä monivitamiinivalmistetta jossa rautaa, mutta en usko sen kummemmin vaikuttaneen. Raudan määrä oli niin olematon. Hb ei tainnut kertaakaan laskea alle 140, normaalisti minulla on 160.

Mutta sitten olikin melko heikko olo, kun synnytyksessä menetin 3l verta ja hemoglobiini laski pahimmillaan 86:seen. Siitä seurasi jo mielenkiintoisia oireita :D
 
fwrfrwr
3 raskautta ja aina päälle 130, toki korkeammalla alussa..

Saako udella, kun musta aina tuntunu et johtuis mun ylipainosta, vaikk ei tietenkään kaikki pullukat syö samalla tavalla, niin ootteko normipainoisia...?
 
ap.
3 raskautta ja aina päälle 130, toki korkeammalla alussa..

Saako udella, kun musta aina tuntunu et johtuis mun ylipainosta, vaikk ei tietenkään kaikki pullukat syö samalla tavalla, niin ootteko normipainoisia...?
Enpä ole tajunnutkaan liittää näitä yhteen, mutta itsekin olen ylipainoinen. Tosin en mielestäni syö mitenkään erilailla kuin normaalipainoiset ihmiset, esim. mieheni.
 
"plop"
Saako udella, kun musta aina tuntunu et johtuis mun ylipainosta, vaikk ei tietenkään kaikki pullukat syö samalla tavalla, niin ootteko normipainoisia...?
Ennen raskauksia olen ollut alipainoisen rajalla. Raskausaikana paino noussut normipaino luokkaan, josta taas palannut 'aliravittujen' ryhmään :D

Minulla korkea Hb on luultavasti sukuominaisuus. Äidinpuolen suvussa kaikilla naisilla on korkea Hb, riippumatta onko ali- vai ylipainoa.
 

Yhteistyössä