kellään kokemuksia alergia lääkkeestä atarax?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ne väsyttää..sisko käytti lapsena pitkään ja oli kuin unessa ei jaksanut oikein koulussa jne..ei ainakaan pitkäaikaissti kantsis käyttää auttaa kyl kutinaan silloin kun mikään muu ei enää auta

meille sitä määrättiin pojan kutiseviin jalkoihin, mutta kun sitä yritti antaa se pysy minuutin sisällä ja poika oksensi sen pois... En edes yrittäny antaa kun pari kertaa juuri sen takia kun se on rauhoittava lääke...

Meille määrättiin sitä, mutta vaihdettiin toisen lääkärin toimesta Xyzal-tippoihin. Atarax ei ainakaan sen lääkärin mielestä ole niin hyvä lääke kuin tuo Xyzal. Auttaa kuulemma vaan ihottumaan, mutta Xyzal auttaa allergiaan paremmin. Molemmat nukuttavat ja molemmat auttavat ihottumaan. Atarax on kuitenkin aika yleisesti määrätty lääke, mun lapselle siitä tuli kuitenkin ihan känniläisen silmät.

Kyllä se oikein annosteltuna on lapsille oikein hyvä allergia lääke. Meillä tällä hetkellä lapsella kyllä käytössä uudenpi Aerius niminen lääke, mutta Atarax on kyllä ihan luotettava allergialääke eikä siinä mitään outoa ole että samannimistä lääkettä saa lapset ja aikuiset. :wave: Ataraxia annetaan todellakin ihan kaikenlaisten allergisten reaktioiden hoitoon, niin ihottumiin kuin ahdistukseen.

joo, meillä tytölle atooppiseen ihoon määrättiin... kun luin lappua, en tiiä haluanko antaa... lääkäri käski antaan illalla just väsyttävän vaikutuksen takia

juu meillä 2vuotiaalle annettiin kun sai allergiarekatio ns. nokkosihottumaa 2kertaan jopa epäiltiin kanamunaa mutta eipä ole se aiheuttanut. Mutta tämä itse atarax lääke meillä teki kyllä likan rauhallisemmaksi mutta leikki kuitenkin ja söi ja joi aivan normaalisti eikä mitään muuta oiretta levollinen ei mitään juoksu leikkejä mutta kommunikointi ja nukkuminen ok normaalia!

Meillä sitä annettin illalla ennen nukkumaan menoa pahaan kutiavaan ihottumaan. Vähän rauhoitti nukkumista, kun ei kutiaminen ollut niin tuskaista. Eiköhän lääkäri katso sopivan annostuksen, jotta tehoaa pahaan kutinaan, mutta ei väsytä esim. päivisin, jos sen illalla antaa.

sain ite ataraxia lapsena ja se otettiin yötä vasten,se helpotti just siihen että ei herännyt yöllä raapimaan.ite olen kärsinyt atooppisesta ihottumasta 15v,ja ataraxi on hyvä lääke yöraapialle.

Joo, meillä on keskimmäisellä käytetty säännöllisesti Ataraxia. Ja kyllä toimi. Mulla aikanaan, kun oli pahat ihottumat sain myös reseptin Ataraxiin. Ja toimi kyllä mullakin. Iltasella otin, nukutti hyvin, eikä tarvinnut yöllä herätä raapimaan :/

Muoks* ja, kun lapsilla oli vesirokko annoin silloinkin sitä aina yötä vasten.

meillä oli just se ongelma, ku tyttö heräs aina yöllä raapiin itteensä... sit iho tosi pahana...ei oo allerginen millekkää, atooppinen iho vain ja taipumus kuivuuteen

meillä käytettiin aikanaan molemmilla tytöillä ataraxia pienempänä. Vanhemman kanssa se meni ihan ok, mutta tämän nuoremman kanssa kävikin sitten "käänteisesti"... tyttö ei rauhoittunutkaan, vaan meni kuin duracel pupu seuraavan yön. :|
Se kuulemma voi joillekin tehdä sitten tuollaisenkin... sanoi meidän lääkäri. Sen jälkeen en ole sitten antanut tuolla nuoremmalle sitä. :whistle:

Mulle on määrätty tuota nimenomaan atooppisen ihottuman kutinaan. Teho perustuu just siihen väsyttävään vaikutukseen.
Ataraxia määrättiin myös lapsille vesirokon aikana kutinaan, silloiselle kuopukselle( ikää tuolloin 1v 8kk) vaikutus oli se, että kun illalla annettiin 21 aikoihin, niin virtaa riitti 04 asti. Että ei ainakaan sitä pökerryttänyt ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Anna vaan, se on ihan hyvä lääke! Ja mielellään illalla, kun kerran on väsyttävä vaikutus.

näin just!
meillä 2 atoopikkoa ja pahimissa vaiheissa atarax käytössä. ei ne siihen koukkuun jää tai mitään sellaista tarvitse pelätä, rauhottaa lasta ja kutinaa. ja varsinkin sitten se nukkuminen on helpompaa.

Meillä kans käytössä atoopikkopojalla, 4,5-vuotiaalla. Annetaan iltaisin jos iho on pahana, saa nukuttua paremmin ja auttaa siihen kutinan tunteeseen. Muuten poika raapisi itsensä ihan verille, nyt saa sentään vähän apua ja rasvatkin ehtivät vaikuttaa paremmin.

Miulle määrättiin sitä kans ihottumaan, atooppinen iho kun on, ollut koko ikäni..tuntuu vaan että talvisin pahenee. Minusta hyvä lääke. Otin aina iltaisin että en herännyt öisin raapimiseen. Nyt itseltäni ne loppui eli täytyis saada aika lääkärille, että kirjottaisi reseptin. Itselläni ainakin hyviä kokemuksia.

..on mulla-aikuisella olo. Illalla kun otan 1/2 tbl niin nukun kuin tukki sen yön ja seuraavana päivänä nukun varmaan 10 tuntia!!!!
Ei yksinkertaisesti pysy silmät auki.
Johtuu varmaan muiden lääkkeiden käytöstä? Onneksi olen sairaslomalla :) En ihan herkästi sitä tabua kyllä ota.
Oisko tietoo mitä vois kokeilla, mikä ei väsyttäisi niiiin paljon?

mä sain sitä tän atooppisen ihon takia että pystyisin edes joskus nukkumaan raapimatta itseäni verille! Ei sitä kyllä mielellään ota, kun seuraavana päivänä tulee mulla sellainen ahdistus ja ärsytys että oksat pois.. Hyvinhän se nukuttaa ja auttaa kutinaan, mutta muuten vältän sitä ihan viimeiseen asti.

Yhteistyössä