Kellään hyvää TONNIKALASALAATIN ohjetta ?

omena
Vähän aikaa sitten joku kyseli ihan samaa. Eli varmaan haulla löydät silloin tulleet vastaukset :) Mutta minä laitan tonnikalasalaattiin keitettyä riisiä ja kananmunaa niiden perusjuttujen lisäksi ja kesällä ehdottomasti kevätsipulia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja omena:
Vähän aikaa sitten joku kyseli ihan samaa. Eli varmaan haulla löydät silloin tulleet vastaukset :) Mutta minä laitan tonnikalasalaattiin keitettyä riisiä ja kananmunaa niiden perusjuttujen lisäksi ja kesällä ehdottomasti kevätsipulia.
ok, kiitos tästä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tonnikalaa, ananaspaloja, paprikaa, riisiä tai pastaa, kurkkua, herneitä, kastikkeeksi kermaviilikastike jossa rutkasti valkosipulia.
Tää kuulostaisi aika hyvältä.

Ja sille kiukuttelijalle tiedoksi, että itse ainakin teen sen verran vähän tuontyyppisiä salaatteja, eikä ruokaa mene meillä niin paljon, että voisin koko ajan kokeilla vain huvikseni erilaisia juttuja. Käytän mieluummin jotakin hyväksi havaittua reseptiä. Ja voit kiukutella myös kaikille, jotka kyselevät täällä pankkien aukioloaikoja ja vapaapäivän ajanviete-ehdotuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja omena:
Vähän aikaa sitten joku kyseli ihan samaa. Eli varmaan haulla löydät silloin tulleet vastaukset :) Mutta minä laitan tonnikalasalaattiin keitettyä riisiä ja kananmunaa niiden perusjuttujen lisäksi ja kesällä ehdottomasti kevätsipulia.
Juu, hyvää noin. Minusta muuten tonnikalasalaattiin pitää laittaa suolakurkkua eikä tuoresellaista :D Mut sehän on makukysymys. Ja pastaa voi laittaa, se toimii myös, jos ei riisiä halua laittaa. Ja PALJON tuoretta tilliä.
 
Tuolla Kotiliedessä oli vastikään juttua ruokasalaateista. Tonnikalaa ei ollut, mutta pari muuta herkkua kyllä:

http://www.kotiliesi.fi/arki/arkisto/2009/6/30/kesapaivan-ruokaisat-lounassalaatit.aspx

Ja se tonnari: http://www.kotiliesi.fi/ruokaohjeet/tonnikalasalaatti
 
vieras
Simpukkapastaa, tonnikalaa, herne-maissi-paprikaa, ananasta (voi korvata myös mandariinilla tai persikalla), kurkkua, tomaattia, sitruunapippuria
Näistä tulee helppo ja hyvä lounassalaatti, kastikkeita en itse halua pastasalaatteihin laittaa, mutta kermaviilipohjainen varmasti sopii hyvin.
 
vieras
määrät noin-määriä: 1suolakurkku, 2omenaa, puoli purjoa, puoli paprikaa, kermaviilipurkki, johon sekoitetaan 2rkl sinappia, makaroonia ja tonnikalaa..kaikki siis yhteen ja on hyvää! seuraksi valkosipulipatonkia uunissa..
 

Yhteistyössä