Kellään 1 munasarja?Onko raskaus onnistunut? Leikkauskokemuksia?

Mulla ikuisten kystien takia poistettu vasen munasarja kokonaan. Meillä ollu aikoinaan ongelmia saada lapsi mutta siihenkin löytyi syy miehen huonosta sperman laadusta. ICSI.n avulla saimme 02/06 terveen tyttären ja nyt toinen hoito menossa ja 27.2 saadaan tietää onko hoito onnistunut. Ainakin silloin kun tuo vasen poistettiin niin lääkäri sanoi ettei heikennä lapsen saanti mahdollisuutta puolella niin kuin yleisesti luullaan. Ja kuukautiset tulee normaalisti. Yleensä kierto 28 mutta joskus saattaa olla 30. Niin ja jos toinen sarja puuttuu tai on poistettu niin toinen toimii ns kahden edestä.

Tulipas taas tekstiä..
 
Mulla kanssa poistettiin vasen munasarja, kystien takia ja nyt vain toi oikea jäljellä.
Tässä nyt yritetty toista vuotta yhdellä m.sarjalla saada kakkosta, mutta eipä vaan ole kuulunut. Täytyis varmaan hakea jo hoitoa, mutta, kun olen niin huono lääkärissä yms juoksija :ashamed:
 
No minä en tiedä onko minulla olemassakaan toista!
Sitä ei ultralla löydetty noin 5 vuotta sitten.Silloin kuukautiskierto sekaisin, kuukautisia ei tullu lainkaan.Sain terolut-kuurin joilla sain kuukautiskierron toimimaan.
Raskaaksi tulin 2 kuurin aikana :heart: vaikka lääkäri sanoi että luultavasti raskaaksi tuleminen vaikeaa =)
Esikoinen syntyi 3/2005 ja sen jälkeen kierrot ollut normaalit ja kuopusta aloinkin odottamaan heti 1v3kk päästä :D

Tämä ei varmaan kysymykseesi oikein vastannut, mutta kerroinpahan kuitenkin :ashamed:
 
On onnistunut, jopa aika helposti, taisi olla 2. yrityskierto. Minulle lääkäri sanoi myös, että jäljellä oleva munasarja kompensoi melko hyvin puuttuvan toiminnan. Menkatkin ihan säännölliset n. 28-29 päivää.
 
te joilta munasarja leikattu, kertoisitteko kokemuksia? ensi kuussa edessä.
nukutettiinko? menikö pitkään leikkauksessa? oliko kipuja? miten pitkään sairaalassa? tuliko sairaslomaa? saako nostella ym normaalisti?

kiitos jos joku jaksaa jakaa kokemuksensa :flower:
 
Mulle leikkaus tehtiin toisen laikkauksen yhteydessä. Ihan vaan, kun huomattiin suklaakysta ja kirurgi ajatteli nappasta sen pois.
Joten pelkästään sen aiheuttamista lomista, sairaalaolosta yms ei ole tietoa.

Mutta omalta kohdastani voin sanoa, että kuukautisista tuli minulla ainakin todella kivuliaat eli paljon joudun syömään vahvoja särkylääkkeitä menkkojen ekoina päivinä. ekalla kerralla lähti melkein taju, olisi kuin puukolla pistetty vatsaan. En tiedä onko tämä yleistä vai vain yksilökohtaista.
Leikkauksesta jo 1v 8kk ja kivut ovat jo loppuneet eli sitä esiintyi vain alussa.

Tsemppiä leikkaukseen!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElecktricBlue:
te joilta munasarja leikattu, kertoisitteko kokemuksia? ensi kuussa edessä.
nukutettiinko? menikö pitkään leikkauksessa? oliko kipuja? miten pitkään sairaalassa? tuliko sairaslomaa? saako nostella ym normaalisti?

kiitos jos joku jaksaa jakaa kokemuksensa :flower:
Minulle tehtiin ns tähystysleikkaus (laparoskopia) muutama vuosi sitten. Aamulla aikaisin sairaalaan, itse leikkaus oli tosin vasta iltapäivällä ja samana iltana pääsin vielä kotiin, koska olo oli hyvä. Toimepide tehtiin nukutuksessa ja oli aika nopeasti ohi. Toimepiteeseen kuuluu, että vatsaonteloon laitetaan jotain "kaasua/ilmaa"(?) ja se oli ehdottomasti epämukavinta. Sellainen määrä ylimääräistä ilmaa tekee liikkumisen ym hankalaksi kun vatsan alueelle sattuu. Kaasu poistuu kuitenkin hiljalleen (imeytyy kudoksiin) seuraavien päivien aikana. Sain sairaslomaa 2 päivää ja ne tarvitsinkin. Nostelun kanssa ei ollut muita rajoitteita kuin tuo kaasusta johtuva tukala olo.
 

Yhteistyössä