Kellä muulla on saamaton mies?

  • Viestiketjun aloittaja ärtynyt mamma
  • Ensimmäinen viesti
ärtynyt mamma
Mun ukkoni ei saa tehtyä mitään mitä lupaa, tai siihen menee aina monta monta viikkoa / kuukautta ennen kuin edes aloittaa. Ja nämä kaikki on sellaisia juttuja, joita mä en valitettavasti osaa tehdä.

Tässä hommia mitkä hänellä on ollut vireillä useamman kuukauden, jotkut jopa yli vuoden: makuuhuoneen yhden seinän pakkelointi ja maalaus, suihkukopin pohjan tiivistys, tv-tason kokoaminen, pikkupöydän kuskaaminen kaverilleen ja siellä lakan poisto hiekkapuhaltimella, yhden lattialistan vaihtaminen, auton imurointi kaverinsa koiran karvoista, tavarakasan kuskaaminen työpaikalleen...

Yöpöydät lojuivat kokoamattomana sängyn alla yli kuukauden, kunnes mulla paloi käämi ja muitten töitten ja 5kk + 2v lasten hoitamisen ohella kokosin niitä yhden kokonaisen päivän - mulla on peukalon täysin keskellä kämmentä mitä tulee kokoamisiin, nikkarointiin, tavaroitten ja sähkövempainten korjaamiseen ja muihin "miesten"hommiin.

Ja lisään vielä, että toki tekisin, jos osaisin. Olenkin joutunut paljon opettelemaan, mutta kun äijä ei tunnu "jaksavan" tehdä yhtään mitään himassa. Hänellä on normaali virastotyö, eikä käytännössä koskaan ylitöitä. Työ ei ole myöskään erityisen vastuullista, että sen takia olisi stressiä. Enkä myöskään jaksa nalkuttaa tekemättömistä hommista sille, koska se ei auttaisi mitään. Ihmettelen vain, että millä ihmeellä saisin sen tekemään edes jotain mitä on luvannut hoitaa.

Mun vastuulla on kaikki kodin ja arjen pyörittäminen: muksujen hoito, ruuan laitto & kaupassa käynti, siivous, pyykkäys, roskien ja lehtien vienti, kierrätys, vaatehuolto, lamppujen vaihto, laskujen maksu, pankki-, kela-, vakuutus- ja muitten vastaavien asioitten hoito.
 
Annak.
Voi voi, tutulta kuulostaa! Viime kesänä piti äijän kärrätä multaa pihalle ja levittää se sitten takapihalle. No, multalasti tuli tuohon etupihalle mutta siinä se kasa on edelleen, lapset käyttää sitä nyt liukumäkenä...

Tuhat ja yksi juttua olisi mulla kerrottavana. Äijä kaivelee muniaan ja makoilee sohvalla kaljatölkki kädessä ja sanoo että joo joo, hoidetaan, mut mitään ei tapahdu. Olen alistunut kohtaloon.
 
mites tää
Mites tää: mies on luvannut nikkaroida lapsille leikkimökkiin tuolit ja pöydät, on puhunut siitä jo kolme vuotta ja likat on hihkunut onnesta ja odottanut sitä... Vieläkin tekemättä! Vaikka on taitava käsistään ja nuorempana teki vaikka mitä. EI vaan saa aikaiseksi.

Ja jos pyytää roskat ottamaan ja viemään roskikseen niin tekemättä jää, aina. Samoin omien vaatteitten keruu lattialta, jälkien siivous... Auton osia korjataan keittiön pöydän ääressä ja siihen ne kaikki romut jää. Kerran meinas mulla palaa tukka kun jätkä oli lainannut mun hiustenkuivaajaa johonkin autonosan tai laitteen kuivattamiseen. Sinne kuivaajaan oli mennyt jotain mönjää ja kun pistin seuraavan kerran päälle ja aloitin kuivaamaan hiuksia niin 5min päästä lieskat vaan löi laitteesta!
 
Zoe-F
Mun mies saa kyllä aikaan, se on aina töissä, jos se ei ole omissa töissä, se on jossakin maailmalla tekemässä jollekin tutulle jotain remppa tai autohommia. Kotona sitä näkyy öisin, ja minä saan hoitaa täällä kaiken kotitöistä maalaamiseen ja parhaimmillaan oman auton korjaamisenkin.
En valita, mutta olisi kiva, jos mieskin olisi joskus kotona, noh, ehkä se joskus rauhottuu, vaikka eläke ikään mennessä..
 
Auts
Alkuperäinen kirjoittaja mites tää:
Kerran meinas mulla palaa tukka kun jätkä oli lainannut mun hiustenkuivaajaa johonkin autonosan tai laitteen kuivattamiseen. Sinne kuivaajaan oli mennyt jotain mönjää ja kun pistin seuraavan kerran päälle ja aloitin kuivaamaan hiuksia niin 5min päästä lieskat vaan löi laitteesta!
Kamala!

Miten te kestätte näitä ukkojanne???
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onneksi ei ole semmoista miestä. :/ Mulla on tosi ahkera ja tunnollinen, mutta samaa ei voi sanoa musta ittestäni. :ashamed:
Mitäpä arvelet kuinka pidemmän päälle (10 ...15 v) tuolla tavalla epäsuhta suhde pelittää.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onneksi ei ole semmoista miestä. :/ Mulla on tosi ahkera ja tunnollinen, mutta samaa ei voi sanoa musta ittestäni. :ashamed:
Mitäpä arvelet kuinka pidemmän päälle (10 ...15 v) tuolla tavalla epäsuhta suhde pelittää.
No meillä oli kyllä juuri 10 vuotis hääpäivä.

Ainakin se sanoo mulle joka päivä, että olen ihana ja sanoo rakastavansa ja haluavansa olla mun kaa, en mä muuta tiiä. :|
 
Catarina
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mun mies saa kyllä aikaan, se on aina töissä, jos se ei ole omissa töissä, se on jossakin maailmalla tekemässä jollekin tutulle jotain remppa tai autohommia. Kotona sitä näkyy öisin, ja minä saan hoitaa täällä kaiken kotitöistä maalaamiseen ja parhaimmillaan oman auton korjaamisenkin.
En valita, mutta olisi kiva, jos mieskin olisi joskus kotona, noh, ehkä se joskus rauhottuu, vaikka eläke ikään mennessä..
Tuo on just niin kuin mun mies. Töissä on yksi ahkerimmista ja parhaimmista, oikea työjuhta. Samoin tekee remppaa kavereille ja sukulaisille, ja käy auttamassa 40km päässä asuvia vanhempiaan kaikenmaailman laitteitten ja korjauksien kanssa. Kotona ei miestä kauheesti näy. Täällä kyllä tekee joskus jottain, mutta suurimman osan teen minä. JOtenkin hän kuvittelee että se kuuluu palveluun.

Sitten välillä tääll kotona sellaisen spurtin että siivoaa ja korjaa ja fiksaa yhden päivän yömyöhään asti kaikenlaista, ja sitten kuvittelee että taas on vuoden työt tehty.

Minä muuten vastaan meillä kaikista pikku rempoista, sähkölaitteitten asennuksesta ja huollosta, auton huollosta, puutarhatöistä, omakotitaloon liittyvistä töistä mm. polttimon huolto, pihatyöt, talvella lumet pois talon katolta, lehdet pois ränneistä jne.
 
sss
Ei ole saamaton, mutta kyllä tuommoiset hommat meillä molemmilla saattaa jäädä roikkumaan...

Nimim. teen nyt viikon myöhässä olevaa kouluhommaa, ja eksyn plussalle jatkuvasti.. :ashamed:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
etkö osaa autoa imuroida...tuntuu hassulta...:D

ehkä sun kannattas tehä miehelles lista niistä tekemättömistä töistä...:p
Meillä on kaksi autoa, hänen ja minun. Hänen autonsa on se parempi ja paremman merkkinen, oikea hänen kullannuppu jota minä en saa ajaa enkä edes pestä. Joten olisi rikos jos mä menisin sähläämään imurin kanssa hänen autoonsa, rikkoisin vielä verhoilunkin ihan varmasti :)

Sinänsä kiva kuulla, että saamattomuus tuntuu olevan oikea kansantauti, että muillakin on samanlaisia ongelmia..

Lista tekemättömistä töistä on tehty, sillä seurauksella että äijä suuttui ja mökötti koko päivän.
 
nyt onnellisempi kuin koskaan
kuulostaa niin oksettavan tutulta. Huh, onneksi en enää ole naimisissa hänen kanssaan.
Mitään ei tehnyt kotona. Ei mitään. Mutta jos joku kaveri tai kaverin kaveri pyysi jotain tekemään jossain niin se homma tuli tehtyä takuulla heti. On se kummallista ettei oman perheen asiat
saaneet yhtä isoa tärkeysastetta... Ajatelkaa, kun mä kerran pyysin ,että voisitko vaihtaa talvirenkaat autooni, äijä sanoi :"mikset vaihda itse !?" okei... sen jälkeen tein SENKIN meidän perheessä.
Hoidin kodin, neljä lasta, koiran, pesin autot, leikkasin nurmikot, kitkin kukkapenkit, tein ruuan, kävin kaupassa, vein ja hain lapset hoitoon/hoidosta, maksoin laskut, kävin töissä... jne jne..
Mitä tein tuollaisella ukolla ? En mitään.Aina lupasi tehdä ja joskus jopa aloitti, mutta mitään ei koskaan tehnyt valmiiksi.
Nyt minulla on mies, jonka kanssa teemme yhdessä kotityöt niin jakaen että mä teen sisähommat ja hän ulkohommat ja sujuu erittäin hienosti. Nykyinen mieheni on samanluonteinen kanssani, että haluaa paikkojen olevan siistit ja jos jotain aloittaa tekee takuulla sen loppuun.Lapset on jo sen verta isoja ettei niitä tartte hoitoon enää raahata, koulussa kaikki.

Voimia sulle...
 
Zoe-F
Mies kyllä hoitaa koiran ulkoilutuksen ja vie roskat, mutta mä olen ihan mielelläni hoitanut kaiken muun, nyt kun kotona olen, niin tuntuu että se on jotenkin mun velvollisuus tehdä kaikki kotityöt ja se on mulle ok. Joskus on jotakin mitä en ole saanut yksin hoidettua, niinkuin ovien alareunoista piti pyyhkäistä jonkin matkaa pois. Mutta kyllä mä autosta saan tulpat ja öljyt ja kannen tiivisteet yms vaihdettua ilman miestäkin :D
Joskus vaan toivoisi, että kun viikonloppu aamuna heräisi, niin olisi se ukko siinä vieressä, tai edes aamupalalla, mutta ei, se on jo kadonnut töihinsä tai muiden hommiin. Kyllä tähän ajan kanssa on tottunut, että pari tuntia maksimissaan illalla nähdään ja tietysti nukutaan vierekkäin.
*muoks* suuttuisin noista muista töistä jos ilmaiseksi tekisi kaikille, mutta onneksi ei sentään, ja tekisi kyllä kotonakin kotitöitä sun muita jos pyytäisin.
 
Anette
Mun mies tekee ihan hulluna ylitöitä, osan jopa laittomasti ja pimeesti... Haluaa saada asuntolainan äkkiä pois. häntä ei tosiaankaan kotona näe, siis ihan oikeasti tulee yleensä vasta kymmenen korvilla kotiin, ja viikonloputkin painaa töissä. Viime kesän kesäloman otti rahana.

Jos mä joskus tarviin apua esmes auton huoltamiseen tai kerran digiboksi meni sekaisin, niin pyydän veljeäni joka onneksi asuu 10km päässä.

Olen hyväksynyt tilanteen koska miehelle oli tärkeää ottaa laina tosi lyhyellä maksuajalla ja haluaa sen saada sit maksettua. Me ei pärjättäis jos ei äijä tekisi ylitöitä, mutta ihan noin paljoa ei tarttisi tehdä. Mutta kun haluaa rahaa säästöönkin asti.

No, kultainen sydän hänellä on, mutta sääli vaan että 1, 3 ja 5 v. lapset ei juuri isäänsä näe.

 
sairasta
Alkuperäinen kirjoittaja mites tää:
jätkä oli lainannut mun hiustenkuivaajaa johonkin autonosan tai laitteen kuivattamiseen. Sinne kuivaajaan oli mennyt jotain mönjää ja kun pistin seuraavan kerran päälle ja aloitin kuivaamaan hiuksia niin 5min päästä lieskat vaan löi laitteesta!
Ihan pimeitä miehiä joillakin...

Sä tosiaan kattelet vielä tollasta ukkoa joka meinas tappaa sut?????
 
"niin"
Mies tekee kyllä töissä paljon,mutta,sitten kun tulee kotiin,niin lössähtää sohvalle tai menee ulkohommiin. on kyllä hyvä,että ulkonakin tehdään ja että saa traktorin käyntiin,jotta pääsee lumityöt tekemään,mutta kaikki muu jääkin sit mun vastuulle,hyvin harvoin mies tekee mitään,etenkään oma-alotteisest,lapsen hoito,pyykkäys,siivous,tiskaaminen jää kaikki mun työkseni..
 
Hitleri
Mä hoidan meillä käytännössä kaiken. Kaupat, laskut, siivoukset, neuvolat, lääkärit, vanhenpainillat ja LISÄKSI autonhuollot, renkaidenvaihdot yms kaiken maailman viemäreiden putsaukset ja tiivisteiden vaihdot. Siivoon vessan kusijäljet ja partakarvat lavuaarista, kahvivalumat keittiönkaapeista. Vituttaahan tuo, mutta syy on luultavammin minussa, mä len sellanen kontrollifriikki, kaikki täytyy tehdä MUN standardien mukaisesti ja mieluiten heti.Mä en nalkuta, vaan teen ite, tuleepahan tehtyä kunnolla ja sillon ku mä tahdon.
Mä puolestani en juurikaan leiki lasten kanssa (mies leikkii), en koskaan keitä kahvia ja roskat vien ani harvoin. Miestäni rakastan ja aion niin tehdä jatkossakin ja kuolla martyyrinä :)
 
"höhhöh"
Uskomattomia äijiä teillä!

Mulla kans kaveri kertoi että sen mies ei osallistu kotitöihin koska tekee enemmän töitä kuin tyttöystävänsä?! Että toi niinku kompensoi sitten..
Onneksi on tullu järkiinsä ja vaihtavansa rahakkaan miehensä AITOON mieheen.

Uskomattomia kynnysmattoja kyllä, ei voi kuin sääliä näitä!!

Meillä ainakin jaetaan ihan tasaisesti kotityöt vaikka mies tienaa ja tekee enemmän töitä kuin minä. Minä sitten usein teen esim. ruoat jne
Ja niin kaikissa muissakin parisuihteissa joita tiedän, toisin kuin tän mun kaverin saamaton äijänkutale joka ei ole edes MIES!!
 
Jepjeppp
Täällä kanssa yksi saamattoman miehen vaimo. Alkaa taas niin keittämään, kun mies ei saa keskeneräisiä raksahommia alulle. Ei sitten millään. Ja sitten kun kyselen jotain ympäripyöreää tilanteesta, niin mies mykistyy eikä enää puhu koska häntä ottaa mun "tenttaaminen" päähän.

Kohta pitää minun taas hankkia apujoukkoja rakentamaan, kun herra ei saa mitään tehtyä.
 
Vuokrakuningatar
mitäs mökin rakentajaa etsitte? Mun mies ei ikinä suostuis tekemään tollasia vaan maksaa muille eli palkaa ihmisen jopa pesukoneenasennusta varten. En tajua noin tylsää elämää, että pyörii vain käytännön töiden ympärillä?
 
liliaana.
ihan totta teitä ei yhtään ärsytä? ei yhtään tunnu siltä että mies on itsekäs tai ei välitä teistä joilla mies jättää kaiken vaimolle! ? :O

siis eihän sellainen mies joka ei mitään tee välitä yhtään siitä vaimostaan!
 

Yhteistyössä