Kellään vinkkiä mitä kannattas verokortin kans tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Alotan työt jossa pääosin palkka muodostuu provikasta. Tulot siis luultavasti vaihtelee kuukausittain tosi paljon. Mietin et mitenkähän mun kannattas ton verokortin kans toimia...Ison prosentin jos siihen laittaa ni sit pienestäkin palkasta menee tosi paljon veroo ja sit pienellä prosentilla tulee mätkyjä. Ja sit kun ei tiiä etukäteen mitä ne tulot tulee olemaan.

Ota ensinnäkin verokortti, jossa vuosituloraja (ei kk rajallinen!) ja sähän voit tarvittaessa välillä tarkistuttaa ja lasketuttaa uuden verokortin, ku vähän näät mitä oot minäkin kuukautena tienannut.
Ota nyt joku prosentti, mielellään vaikka vähän yläkanttiin, käy sit marraskuun lopulla lasketuttaa joulukuuksi uusi. Mutta muista, että käyttävät tätä joulukuun veroprosentti myös tammikuun palkassa, voit tammikuussa ilmoittaa palkanlaskijalle sit isomman prosentin. Sen voit tehdä ilman erillistä lomaketta, käyt vain sanomassa minkä prosentin haluat. Veroprosenttia voi itse isontaa, mutta pienentää voi vain laskemalla uus verokortti!
ja ps. verohallinnon sivuilla voi kätevästi käydä itse laskemassa verokortin, papru tulee postitse kotia jopa jo seuraavana päivänä. Mie käytän aina tätä palvelua, on kätevä!!

Jep, nettiin vaan laskuriin arvio tuloista ja sen mukaan kortin tilaus.

Ja sama summahan sitä pitää veroja maksaa, jos ei nyt maksa kaikkea niin mätkyinä sitten tulevaisuudessa tai jos nyt meni liikaa niin tulee palautusta ensi vuoden jouluna.

sun pitää ilmoittaa kaikki tulot mitä oot jo tähän asti tänä vuonna saanut esim.
Kotihoidon tuki, työttömyyskorvaus (=etuudet) paljonko olet tänä vuonna niitä saanut ja paljonko niistä on mennyt veroa
+ oletko saanut palkaa, paljonko ja minkäverran olet jo siitä tänä vuonna maksanut veroa
ja lopuksi koko vuoden arvio palkan määrästä (se mitä olet jo saanut+ se mitä arvioit vielä saavasi)

lapsilisiä ei tartte ilmoittaa.

Käy koklaa, jos menee väärin, ni ei haittaa, voivat korjata sen ku käyt paikanpäällä verotoimistossa tai voit soittaakin verokorttipalveluun.

Yhteistyössä