kellään vastaavaa kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pablo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pablo

Vieras
Moro! Olen 20vuotias mies ja haluaisin kysyä onko kenelläkään vastaavaa kokemusta tai jos olisi neuvoja antaa.. viikko sitten lauantaina olin tyttöystäväni kanssa yöllä ajelemassa ja minulle tuli jotenkin outo tunne. Tuntui kun kaikki olisi jotenkin epätodellista ja alkoi myös ahistaa tosi paljon, sitä kesti pari tuntia ja kotiin päästyä olo alkoi helpottua. Sunnuntaina oli taas normaali olo mutta, maanantai iltana tämä sama olo tuli takaisin, kaikki tuntui tosi epätodelliselta ja unelta ja muistini jotenkin alkoi pätkiä, sitä oloa on nyt kestänyt viikon ja olen ravannut lähes jokatoinen päivä lääkärissä ja olen saanut atarax nimistä lääkettä jota en ole ollenkaan syönyt kun toinen lääkäri määräsi tilalle propralia mikä ei myöskään auta. Lauantaina taas kävin sairaalassa jossa minulle määrättiin tenoxia, sitä en mieluusti syö kun tuntuu että menee pönttö sekaisin... kellään vaastaavia kokemuksia tai neuvoja mikä voisi auttaa? Kaikki vaan tuntuu tosi epätodelliselta ja unelta ja pelkään että tulen hulluksi...

Jos on toistuvia poissaolo kohtauksia, saattaa kyseessä olla jokin aivoissa tapahtuva fysiologinen juttu. Verenkiertohäiriö, epilepsia, paniikkihäiriö tms.

Mene vaikka yksityiselle lääkärille. He ottavat asiat tosissaan ja voivat lähettää kunnallisen puolen tutkimuksiin.

Itellä alkoi epilepsia juurikin noin. Siiryin ihan ku itseni ulkopuolelle ja kuulin äänet jostain kauempaa ym. ihme oireita. Ihmiset sanoi, että tuijotin vain lasittunein silmin enkä reagoinut mitenkään. Kohtaukset pitenivät ja tihentyivät kunnes sain ensimmäisen epilepsiakohtauksen. Lääkityksen saatuani kaikki oireet hävisi.

Dissosiaatiolta kuulostaa. Oletko vastikään kokenut jotain traumatisoivaa? Toinen mahdollisuus on skitsofrenian ensioireita. Vaadi päästä kunnollisiin lääkärin (psykiatrin) seurantaan ja selvittelyihin ennen kun otat mitään lääkkeitä.

Joo lisäystä oireisiini.. silmät jotenki painaa ja tuntuu että kokoaika väsyttäisi vähänniinku, jotenki myös näkö sumea tai sellainen tunne tullut että ihanku silmälaseja tarvitsisi tai jtn. Päätä särkee jokapäivä aina vähänväliä.. yhtenä iltana suihkusta tullessa huomasin että toinen pupilli suurempi kuin toinen ja kun valoa piti silmiin niin ne vain "sykki"... epätodellisuuden tunne vaivaa kokoajan ja tuntuu että muisti huonontunut ja keskittymiskyky myös jotenki huonontunut. Esim. Koulussa ei pysty keskittymään ja kaikki menee vähänniinku ohi ja tuntuu että en osaa mitään.. ja tuohon muisti hommaan että en muista esim kunnolla mitä aamulla on koulussa puhuttu, tai kaikki tuntuu että ihanku olis ollut unta... tää on tosi epämukava olotila enkä toivois kellekkään tätä samaa..

Yhteistyössä