Kellään tietoa soskun ruokalapuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kävin tänään soskussa hakemassa toimeentulotukea ensimmäistä kertaa. Täti kysyi miten on ruokatilanne yms ja sanoin suoraan, että tili on tyhjä...

Meitä on neljä henkilöä, minä, mies ja kaksi lasta.

Huomenna vien viimeiset laput soskuun ja saan samalla ruokalipun... Osaakohan kukaan sanoa, että millaisen summan ne yleensä laittaa? Tyyliin 20e?

Ihan sillä vaan haluaisin tietää suunnilleen suuntaa, että tietäis vähän suunnitella kauppalistaa...

Se riippuu ihan lapsimäärästä, rahatilanteesta ja siitä, millon seuraavaks tulossa rahaa. Me saatiin joskus 20e lappu mutta varmaan 20-60 mahdollista saada, toi 60 e varmaan harvemmin ja vaan isommalle porukalle.

[QUOTE="vieras";23372968]Ja onko kellään tietoa siitä, että pitääkö käyttää tiettyyn ruokakauppaan, vai voiko mennä siihen ruokakauppaan ku haluaa?[/QUOTE]

ne kirjottaa sen valmiiks jollekin tietylle kaupalle (ainaki täällä)..

Sossun pitää kirjottaa siihen lappuun että minne sen saa käyttää. Meillä päin ainakin oli ennen se systeemi että sai itse päättää kaupan mutta en sit tiedä onko jossain niinkin että kaupat on valmiiks määritelty. :)

Joo kannattaa pyytää semmoiseen kauppaan että kehtaa sitten käyttääkin. Kyllä hävetti vakiokaupassa näyttää sitä lappua. Keraan olem joutunut hakemaan ja silloin saimme 70e lapun kolmihenjiselle perheelle. Sillä voi ostaa myös esim wc-paperia tai muuta tarpeellista. Ainakaan itsellä ei ollut pakko käyttää kerralla ja loppu jäikin sitten käyttämättä tilanteen helpottuessa.

juu, meilläkin saa itse päättää, mutta muista varmistaa kaupasta, että ottavat sossun maksusitoumuksen vastaan! Kaikki kaupat eivät nimittäin ota ja se on aika inhottavaa, kun kassa on ehtinyt piipata kaikki ostokset ja sitten toteaa, että juu tää maksusitoumus ei käy meill...

Yhteistyössä