kellään oravais taloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ukemon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ukemon

Uusi jäsen
30.06.2005
25
0
1
Meilä siis hakusessa oma talo ja ollaan katseltu oravaistalon Liisa taloa yläkerralla. Onko ketään joka olis sellaisen osatanut?? :)

Tai onko kellään minkäänlaisia kokemuksia kyseisestä talotehtaasta?

Ei kyllä tuosta mitään tietoa. Täytyypä käydä heidän sivuillaan katsomassa. Mekin suunnittelemme talon rakentamista, ensi kevät toivottu ajankohta. Mahtaakohan tuo Oravaiset rakentaa vain Pohjanmaalla? Pohjanmaaltahan on myös Vieska-talot. Onko se sinulle ukemon tuttu? Vieska rakentaa minne vain Suomessa, mutta se ei kovasti mainosta itseään, aika vähän ollaan saatu siitä tietoa, mutta se mitä ollaan saatu on kyllä ollut positiivista. Se on meillä yksi vaihtoehto, muut Jukkatalo ja Puutalo. Meillä kanssa suunnitelmissa yläkerrallinen talo. Asustellaan Pohjois-Savossa.

Olen kuullut vieska taloista. meillä on suunnitelmissa rakennuttaa avaimet käteen periaatteella, niin että itselle ei jäisi paljon tekemistä. Koska tiedän että jos alamme tehdä itse niin siinä ei mee kuin hermot kaikilta. Jotain olemme valmiit tekemään myös itse esim. lvi työt sujuu.

oletkos kuullut sivo taloista? tilasin niiden esitteet keväällä ja avaimet käteen valmistettuna sivo 50 talo maksaa 140 000 ?. Ei minusta paljon 165 neliöstä. puolitoista kerroksinen. =)

Meillä ei talon rakentaminen ole ihan vielä ajankohtainen, mutta minua myös kiinnostaa valmistalo. Itse ei oikein ehditä/ostata tehdä mitään. Tosin suvusta löytyy kyllä apumiehiä, jotka osaavat tehdä kaikenlaista. Tuo sivo-talo kuulostaa kyllä tosi edulliselta. Itse olen katsellut muurame-taloja, ovat kans aika edullisia ja laadukkaita.

Meillä on oravaistalon Liisa talo yläkerralla, 160cm korotettu yläkerta. Tosin vanhempi Liisa malli, jossa vähän erilainen eteinen ja me valittiin iso keittiö (20m2) sen sijaan että alhaalla olisi ollut vielä pieni makkari. Nykyisen Liisa malliston vaihtoehtona kai oli pieni makkari tai komero? Meillä myös tekninen tila on apukeittiössä kun taas uudessa mallissa se on erikseen.

Ollaan oltu Oravais-taloon ihan tyytyväisiä. Kun tämmlisen valmiin talon ottaaon tietenkin aina tehtävä jotain kompromisseja itsensä ja unelmien kanssa (esim että apukeittiöstä ei pääse eteiseen vaan keittiöön jne)

Ylhäällä meillä on 3 makuuhuonetta, oleskelutila sekä kylpyhuone.

Oravais-talossa on se hyvä että aina voi keksustella muutoksista, kun taas esim Älvsbytalo ei sutu mihinkään muutoksiin.

ja kyllä näitä taloja saa mihin tahansa Suomeen! Ovat jopa toimittaneet Ruotsiin =)

Yhteistyössä