Kellään opamoxia säännöllisessä käytössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oinas äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oinas äiti

Jäsen
29.12.2005
101
0
16
Käyttääkö kukaan opamoxia/oxepamia säännöllisesti? Onko se auttanut sinua?
Itselläni kokeiltu liuta masennuslääkkeitä ahdistuneisuuteen ja ajoittaiseen masennukseen.tuntuu että kaikista vain haittavaikutuksia, ja muutenkin kamala olo!
Nyt olen ottanut iltaisin opamox 15mg, kun tuo unettomuuskin on yksi vaivani, ja tuntuu että aamuahdistukset on lääkkeen myötä helpottaneet. Jotenkin vain huono omatunto, kun pitää käyttää lääkettä säännöllisesti. Lääkäri sanoi että voin ottaa tuota lääkettä myös päivisin...Ja on kuulemma paljon potilaita, ketkä eivät saa apua masennuslääkkeitä, mutta esim. opamox toimii hyvin.Ja sitten pitää vain punnita, että kärsiikö ahdistuksesta ym, vai onko valmis syömään päivittäin yhden rauhoittavan, mistä nyt ei haittaakaan ole. Tietysti niihin jää riippuvaiseksi, sen tiedän!

mulla on ollut viimeisten 7 kk aikana masennusta johon on kokeilut jo kolmea lääketta. Opamox mennyt rauhoitttavana ajoittain pahimpina kausina. Elämä on ollut vuoristorataa välillä hyvää ja nyt taas huonoa. Menkat huonontaa tilannetta todella eli nyt alkoi juhannuksen kieppeillä menkat ja koko viikko mennyt itkuisuuden pahan olon kourissa. <Yritä siinä olla lapsille vielä äiti (3 lasta ja nuorin 1v 7 kk....) Terapiasta sain päätöksen nyt vasta k3 kk odottelun jälkeen... eli se alkaa heinäkuulla. Mutta palatakseni opamoxiin niin olen käyttänyt sitä max 3 tbl 15 mg päivässä todella huonona päivänä. Yritän päästä mah vähällä mikä on toisaalta hyvä mut toisaalta huono koska tänäänkään ei puolikas aamulla auttanut vaan elämä meni itkuksi. onneks oli käynti mtt:ssä jossa purin pahaa oloani jolle en osaa sanoa syytä... Kaiken pitäis olla kunnossa mut ei näköjään ei ole! Koukkuun jää jos ylittää annostuksen ja käyttö on todella pitkäaikaista mulle sanottiin et käytä huoletta kyllä me (tk) seuraa ettet käytä liikaa. Pelkona oli talvella se et jään koukkuun mut aina kun olo on prantunut niin rauhoittava lääke on jäänyt. Mulla se kyl kulkee hätävarana mukana koko ajan ku ei tiedä milloin putoaa taas siihen hirveään monttuun josta on niin vaikea päästä ylös.
opamox rauhoittaa minua vie itkun pois ja osin pahan olonkin mutta kyllä sen vielä tuntee et kaikki ei ole kunnossa. Aina alussa väsymys on pahin oire huomaan sen puolikkaankin jälkeen. Tänään nukuin sohvalla kylässä.... enkä tienyt mistään mitään ilm yöunetkaan eivät ole kunnolliset heräilen aika usein ja lapsetkin herättää tietysti ajoittain. Kylläon raskas taival tämä ja tuntuu et ei tämä lopu milloinkaan en jaksa tätä jos elämä on vuoristorataa jätkuvaan.. Masennuksesta toivutaan mut aikaa kuulemma pitää varata vuositolkulla ja sehän se peikko kun haluais kaiken ennalleen pian..... Aina aamulla herätessä tuntuu et kaikki on hyvin mut ku herää kunnolla niin paha olo iskee kunnolla ja kun pitäis hoitaa lapsia ja kotiakin kaikki on pahoina päivinä pakko pullaa.. Tämmöinen kokemus mulla on rauhoittavasta ei ole pakko kärsiä tuskaisuudesta kerta siihen on lääke joka helpottaa....

Yhteistyössä