kellään ollut ientulehdusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joanna

Vieras
oon raskaana ja nyt taitaa olla ientulehdus. eilen illalla kun söin salaattia rupes tuntuun hassulta ja nyt aamulla huomasin ikenen olevan muutaman hampaan kohdalta turvonnut ja hieman herkkä. äsken söin enkä huomannu et ois verta tullu. tyhmä kysymys mut varaanko aikaa terkkasiin lääkärille vai hammaslääkärille...? miten tällänen hoidetaan? lääkekuurilla?

Ei kait sille välttämättä mitään tarvi tehdä, raskaus aikana ikenet monesti on paljon herkemmät ja vuotelee verta. Mulla on ainakin mennyt ohi kun sievästi oon harjaillut hampaita, varonut vähän ikeniä.

Hoituu ihan tehostetulla harjaamisella, lääkekuureja ei tuollaiseen ole olemassa eikä lääkärille sen vuoksi mennä. Tehostettu puhdistus ja harjaus siis avuksi. Raskaana ollessa ientulehdukset on melko tyypillisiä, hormonitoiminta muutttaa syljenkoostumusta niin pitää itse tarkemmin pitää hampaat ja eritoten ienrajat puhtaana. Muista käyttää myös lankaa päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ei kait sille välttämättä mitään tarvi tehdä, raskaus aikana ikenet monesti on paljon herkemmät ja vuotelee verta. Mulla on ainakin mennyt ohi kun sievästi oon harjaillut hampaita, varonut vähän ikeniä.

Väärin on varoa tuossa tilanteessa ikeniä, kun siks ikenet tulehtuu, että ne on likaiset eli juuri tehostettu harjaus siinä tilanteessa auttaa tulehdukseen.

Yhteistyössä