Kellään ollu korkea hb?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Korkea hb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aina ollu tosi korkea, 12 vuotiaana jo 160. Silloin kiellettiin pinaatti, näkkileipä,tomaatti. Raskausaikanakaan ei koskaan ole laskenu alle 135. En saa käydä luovuttamassa verta kokoni takia. :wave:

Ja kyllähän tuo aina välillä mietityttää, kun meillä suvussa vielä veritulppaa vähän jokaisella. Lisäksi mulla on tosi alhainen verenpaine, 45-60/75-90.

Mulla on aina 150-160. Raskauden aikana oli tosi alhainen, kun oli lopussa 135. Juotko ap tarpeeksi? Nesteen määräkin vaikuttaa, mutta meidän suvussa on ainakin korkea Hb perinnöllistä (molemmilla mun vanhemmilla korkea Hb).

Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Aina ollu tosi korkea, 12 vuotiaana jo 160. Silloin kiellettiin pinaatti, näkkileipä,tomaatti. Raskausaikanakaan ei koskaan ole laskenu alle 135. En saa käydä luovuttamassa verta kokoni takia. :wave:

Ja kyllähän tuo aina välillä mietityttää, kun meillä suvussa vielä veritulppaa vähän jokaisella. Lisäksi mulla on tosi alhainen verenpaine, 45-60/75-90.

varmaan tarkotit 70-90/45-60 =)

Muuten ois yäpainet alhaalla ja alapaineet tosi ylhäällä
=)

Alkuperäinen kirjoittaja Heip:
Mulla on aina 150-160. Raskauden aikana oli tosi alhainen, kun oli lopussa 135. Juotko ap tarpeeksi? Nesteen määräkin vaikuttaa, mutta meidän suvussa on ainakin korkea Hb perinnöllistä (molemmilla mun vanhemmilla korkea Hb).

En varmaan juo tarpeeksi. Pitäis pulloon ottaa vettä töihin,jotta tulis ainakin juotua.

Mulla oli joitakin vuosia sitten 162, nykyisillään taitaa olla "enää" 140:n kieppeillä. Verta oon luovuttanu kerran.
Alimmillaan mulla oli jotain 102 synnytyksen jälkeen, ihmettelin laitoksella mikä on kun väsyttää. Sit tajusivat mitata hb:n eikä tarvinnu enää ihmetellä mikä väsyttää. ;)

Yhteistyössä