kellään ollu HERMOPINNETTÄ jalassa tai alaselässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinnepinne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinnepinne

Vieras
miten oireilee? mulla vasen jalka kauttaaltaan ihan outona. kesällä kävin lääkärillä kun pohkeessa oli kipua ja painetta ja olki sitä mieltä että hermopinnettä on... nyt on alkanut koko jalka oireilemaan. levossa helpottuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on ranteessa!

èi auta ranne:D tai ehkä saattaa auttaakkin:)
se ilmeisesti vaivaa koko käden alueella? onko se käsi ulkoisesti kipeä? siis jos painelee tai ulkoista osumaa? kun mulla tuntuu et ois kipeitä mustelmia sielä täällä vaikka ei mitään näy

Mulla oli raskausaikana. Yks nivel meni paikoiltaan ja sen lisäksi oli noiden yliliikkuvien nikamien vuoksi hermopinne :x Särki lantiolta jalkaterään asti, eniten kävellessä, seistessä ja istuessa. Ja lopulta ihan makuullaankin |O

Mutta oli onneks vaan noista yliliikkuvista lannerangan nikamista johtuvaa, eikä välilevystä. Kävin fysioterapeutilla, joka selvitteli sitä syytä ja antoi hoito-ohjeita.

Mulla alkoi viime keväänä pohkeessa tuntua semmosia tuikkeita, aivan kuin neulan ois tökänny pohkeeseen.Ja muutenkin ihmeellisen tuntunen...koko jalka.Sit siitä meni kantapää ja pikkuvarpaan vierestä niin kipeeks etten pysty esim lenkillä käymään koska sen lenkin jälkeen karmeet kivut.Ja mulle lääkäri eka sanoi että hermopinne selä'ssä, sit se lisäs että ääreishermovamma ulkosyrjällä ja kantakalvon tulehdus.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Twirlerina:
Mulla alkoi viime keväänä pohkeessa tuntua semmosia tuikkeita, aivan kuin neulan ois tökänny pohkeeseen.Ja muutenkin ihmeellisen tuntunen...koko jalka.Sit siitä meni kantapää ja pikkuvarpaan vierestä niin kipeeks etten pysty esim lenkillä käymään koska sen lenkin jälkeen karmeet kivut.Ja mulle lääkäri eka sanoi että hermopinne selä'ssä, sit se lisäs että ääreishermovamma ulkosyrjällä ja kantakalvon tulehdus.. :headwall:

oliko sulla se pohje/sääri ulkoisesti kipeä? niinkuin ois mustelmia ollut?

Alkuperäinen kirjoittaja pinnepinne:
Alkuperäinen kirjoittaja Twirlerina:

oliko sulla se pohje/sääri ulkoisesti kipeä? niinkuin ois mustelmia ollut?

No ei ainakaan hirveesti.Tosin joissain kohtaa esim polven vierestä on tosi arka ja ei siinä mitään näy

:o

Onko siihen hermopinteeseen olemassa jotain fysikaalista hoitoa tai leikkausta ? Mullakin ihme oireita vasemmassa jalassa nyt ja alaselässä, käyn lääkärissä joskus tammikuun puolella valittamassa. Olen yrittänyt vaan itse voimistella, että rentoutuisi lihakset jotenkin.

No mulla fysiatrian lääkäri sanoi että pitää tehdä selän vastaliikkeitä.Eli meet mahalleen lattialle ja käsivarsilla nostat ittees niin että lantio kuitenkin pysyy lattiassa tai sit seisaallaan ja taivutat selkää taaksepäin ja kannattaa varoen aloittaa mutta sit kun antaa periks enempi niin ihan reilusti vaan venytystä ja useita sarjoja päivässä.Leikkaukset on vihonviimesiä,harvoin kuulema hyötyä niistä.Sit mulla on yölasta tuohon jalkaan joka venyttää yön ajan jalkaa mut se on kai enempi siihen kantakalvon tulehdukseen,

Minäkin olen tehnyt kaikenlaisia venytyksiä, esim. polvien päällä lattialla ja pää sekä kädet myös lattialla kyykyssä venyttää hyvin selkää. Myös tangossa olen roikkunut, se on meillä oven välissä kiinni sekä venytellyt jalkoja lattialla istuen. Kun vaan muistaisi tehdä noita joka päivä..

no varmaan oot lääkärissä ja fysioterapiassa käynyt?

siis välilevyn pullistuma lannerangassa,eli siis alaselässä aiheuttaa tollasta, itellä on oikea jalka, fysioterapeutti neuvo oikeen asennot/jumppaliikkeet millä pinne lähtee. lääkäri anto lääkkeet millä hillitään tulehdusreagtiota ja kipua.

hei minulle on todettu hermovauriota vasemmassa jalassa ja vasemassa ranteessa...olin 2 päivää sitten hermotutkimuksissa (enmg) ja sieltä löydettiin vanhoja ja uusia hermovauriota ja hän ihmetteli miksi en ole tullut 5kuukautta sitten tähän tutkimuksiin niin ei olisi näin pahat vauriot...olen juossut monella eri lääkäreillä mutta ne eivät uskoneet minua minulle tehtiin jäykistysleikkaus koska minulla on nivel reuma joka oli tehnyt vauriota niveliin ja leikkauksen jälkeen sain hermokipua mutta kukaan lääkäreistä ei uskonut minua kuinka kipeä olin jalassa ja se että jalkapöytään ei saa koskea niin huudan kivusta ja se että minulla ei ole 3varpaassa tuntoa eikä vieläkään leikkauksesta on nyt kulunut 6kk. soitin reumahoitajalle ja hän järjesti ajan reumalääkärille joka otti kivut todesta ja laittoi kiirellisenä enmg tutkimuksiin ja sit selästä mangeettikuviin hän epäili hermojäänyt puristuksiin jos kipsi on painanut polven sivussa menevään hermokanavaa tai välilevypullistumaa joka voi tehdä vauriota jalkaan..että nyt joudun odottelemaan tarkempaa vastausta koska sain hermovaurio tutkivalta alustavaa tietoa...ja vasemma ranne hermopinteessä en osanut odottaa...

Yhteistyössä