Kellään muulla "kädetöntä" miestä lastenhoidossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku

Vieras
Mietin vaan tässä, että onko muilla ongelmia lastenkasvatuksen kanssa? Tai oikeastaan niin päin, että pitää miestä koko aika olla neuvomassa?

Siis meillä poika, joka on ns. helppo lapsi. Mies ei ole hoitanut ennen lapsia ja nyt minä sitten joudun neuvomaan joka asiassa. Todella väsyttävää selittää ukolle, miksi joudun kieltämään lasta ruokapäydässä pelleilystä tms. Ja kertomaan tuhannen kerran päivässä, mistä löytyy vaatteet ja vaipat.

Tuli vaan tänäänkin mieleen, että olis paljon helpompaa tuon pojan kanssa kahdestaan kuin olla perustelemassa ensin lapselle huonoa käytöstä ja sen jälkeen vielä miehelle selittää, miksi lasta pitää ohjata. En halua tästä nyt semmoista kuvaa, että puutun miehen kasvatukseen tai hoitoon. Minua ei haittaa, jos mies pukee lapselle eripari vaatteet tai vaippa on väärinpäin. Haluan vain jonkun neuvovan tuota miestä! Itse en oikein enää jaksais..

Parasta olis, jos lähtisit lomalle. Antaisit miehen oppia rauhassa ja ilman paineita hoitamaan lasta. Ja sitten se vanha totuus, että ei ole yhtä oikeaa tapaa, on monia oikeita tapoja. Anna miehen tehdä tavallaan, toki tietyyn rajaan asti...

Mielellään lähtisin lomalle, mutta minne menisin, että olisin tarvittaessa "apuna" jos hätä tulee..
Mies ei uskalla jäädä tuon pojan kanssa kahdestaan eikä mummoloita ole. Itse olen sitä mieltä että pärjää varmasti, mutta mies ei usko itseensä.

Alkuperäinen kirjoittaja tekee tahallaan :
Miehes taitaa tehä ton tahallaan niin ei tarvi osallistua niin paljon :whistle: koska ei kukaan voi olla noin avuton :o

Jotenkin luulen kans noin. Kätevämpi teeskennellä tolloa. Ei tarvi ottaa vastuuta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mielellään lähtisin lomalle, mutta minne menisin, että olisin tarvittaessa "apuna" jos hätä tulee..
Mies ei uskalla jäädä tuon pojan kanssa kahdestaan eikä mummoloita ole. Itse olen sitä mieltä että pärjää varmasti, mutta mies ei usko itseensä.

Kyllä mä lahtisin silti. Sanoisin, että ensiavusta saa apua hätätilanteessa ja palstalta voi kysyä kaikkina vuorokauden aikoina ihan mitä vain. :D Me vastataan kyllä ja autetaan.

Tuo oli hyvin keksitty, että ilmoittaa olevansa matkoilla ja tulevansa takaisin sillon ja sillon.. Olen toki yrittänyt kertoa, ettei mies saa millään tuota lasta rikki jos olen yhden yön pois. Ehkä ensimmäinen kerta pelottaa vain eniten..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuo oli hyvin keksitty, että ilmoittaa olevansa matkoilla ja tulevansa takaisin sillon ja sillon.. Olen toki yrittänyt kertoa, ettei mies saa millään tuota lasta rikki jos olen yhden yön pois. Ehkä ensimmäinen kerta pelottaa vain eniten..

Touhua itsesi nyt jonnekin lähiaikoina. Mies pärjää kyllä. Aikuinen ihminen! Lasta on pakko hoitaa ja mies hoitaa taatusti ja huolella, kun päävastuu on hällä. Luota vain ja mene. Meillä mies pärjää ison lauman kans yksin mallikkaasti, vaikka putkiaivot omistaakin.

Et ole ainoa. Mies ei edes halua yrittää ja menee aina siitä mistä missä aita on matalin. Se on kostautunut ikävästi. Aina kun kuljemme perheenä esikoinen on todella vaikea. Kun kuljen lasten kanssa ilman isää ei kukaan mangu ja vaikka mankuisi se tapahtuu inhimillisellä tasolla.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä