Kellään kuulunut sivuääni sydämestä aikuisena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitämitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vastaus kysymykseen on ei, mut tuli mieleen yks juttu!.
Olin ekaluokkalainen, ja lääkärintarkastuksessa (äiti oli mukana).
Lääkäri kuunteli mun sydäntä, ja totes ettei oo ikinä kuullut vastaavaa ääntä...... ja hetken päästä todettiin, et ääni tuli siitä, kun rapsutin kädellä selkääni..... :snotty: :snotty: :snotty:

Sydän lyö normaalistikin välillä "ylimääräisesti" yms. Joskus myös voi kuulua ylimääräistä sivuääntä ja kaikki on silti ihan ok.

Ja kyllä. Mulla on ollut ties mitä, mutta tarkemmissa tutkimuksissa ei ole nähty mitään vikaa.

Itsellä 25 vuotiaana työhöntulotarkastuksessa todettiin sivuääni. Piti käydä sydänfilmissä, jonka perusteeella todettiin harmittomaksi. Sivuäänet on aika tavallisia.

mulla on ollut koko elämäni pieni reikä sydämessä, josta kuuluu sivuääni kuunneltaessa. Ihan harmiton juttu, mutta sitä kuitenkin kontrolloidaan muutaman vuoden välein. Ei ole milläänlailla vaikuttanut mun elämään muuten :)

On kuulunut sivuääni sydämestä. Olin 29- vuotias ja odotin toista lasta, kun raskausaikana alkoi sydämentykytykset. Todettiin eteistakykardia ja mitraaliläpän vuoto, lievä sellainen(sivuääni siis kuului vuodon takia). Mutta kuulemma tykytykset ei johtuneet vuodosta. Mitraali- eli hiippaläpän vuodolle ei tarvitse tehdä mitään, jos ei oireita ole. Eteistakykardia kääntyi sinusrytmiksi lapsen synnyttyä ja mitr.läpänvuotoa kontrolloidaan 2 vuoden päästä toteamisesta onko pienentynyt. Voi siis kehittyä huomaamatta ja pienentyä olemattomaksi. Näin minulla.

Minulle kanssa lääkärit aina sanoo sivuäänestä, syntyessä on ollut reikä sydämessä mutta ei aiheuta mitään hankaluuksia/vaivoja. Lääkärit vain aina kysyvät että tiedänkö että tällainen on..

Yhteistyössä