Kellään koskaan vaikeeta parisuhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoton

Vieras
Pakko kirjottaa tänne, koska en voi kellekkää muullekkaa puhua.
Ollaan nyt oltu 5vuotta yhdessä. Välillä menee paremmin ja välillä rysähtelee oikeen kunnolla. Mies aika äkkipikanen ja sanoo aika paljon mitä sylki suuhun tuo, vaikkei niitä mukamas tarkota, mutta haluaa sanoa sen viimeisen sanan ja aina sanoo siis sen mikä loukkaa mua eniten. Haluaa siis tahallaan riidan aikana loukata! Mä taas olen tosi hyvä provosoimaan sitä aj sitten kun saa mut hiljaseks ni parun minkä kerkeen ja mietitää eroa yms. Ja aina mä päätän, ettei mulle puhuta noin ja lähden pois, mutta koskaan en oo sitä tehny..Mies pyytää aina anteeks ja toki vikaa mussakin ja mäkin pyydän. Saadaan sovittua ja kaikki taas jonkun aikaa hyvin. Ja silloin kun arki sujuu niin se todella sujuu ja meillä on ihanaa yms..Mutta välillä tulee noita riitoja, vaikkei ne aina noin isoja ookkaan mitä tossa yllä kuvailin...

Noh, tilanne tällä hetkellä se, että lasta yritetään, mutta vielä ei oo mitää kuulunu..
Mies mökillä ja mä kotona/töissä.Olin luvannut mennä sinne huomenna ja olla ke-to, mutta tuliksin extemporematka kaverin kanssa ja päätin tästä lähdöstä eilen...Mies ei eilen sanonu juuta ei jaata, mutta tänää ollu ihmeen kiukkunen puhelimessa/viesteissä...Nyt alko äsken sitte kiukuttelemaa oikeen olan takaa, että ku olin luvannu sinne mennä ja yhtäkkiä päätänkin toista yms. Anto taas tulla ulos aivan kaikki mitä ajattelee...Kävi läpi mun raha-asiat, mun paino-ongelmat yms. Toivoo,etten oo raskaana eikä halua mun kanssa niitä lapsia nyt tehdäkkään ku suhdekkin voi niin huonosti yms.yms..no mää tietty aloin vollottamaan ihan täysillä ku taas vietiin matto jalkojen alta täysillä.Vaan siis huomisen reissun takia...
Uhosin taas kerran, että mulle riittää ja mä lähden yms. Mutta en mä oikeesti sitä pystyis tekemään enkä sitä halua...Muuten menee todella hyvin kunnes tulee joku riita..
No, nyt mies ehotti, että otettais aikalisä, hän mökillä ja mä kotona ja tehtäis omia juttuja yms.

Äh, mä en jaksa...onko muilla koskaa vaikeeta vai onko tää ihan jotain epänormaalia???
Ja mitä tässä oikeesti kuuluis tehä??

Eipä oo yhtään fiilistä huomenna lähteä ja nytkin vaan itkettää..

No tottakai on vaikeita aikoja ja aika tutulta tuo riitely kuullostaa, hanskoja on oltu tiskiin lyömässä täälläkin useampaan otteeseen.
Joskus täällä joku kritisoi sitä että riidellään rumasti eli haukutaan maasta taivaaseen toinen osapuoli mutta pakko tunnustaa että siihen syyllistyn itsekin. Jotenkin harkinta lakkaa jossain vaiheessa toimimasta kun raivostun. Tosin riitelymme on vuosien mittaan kehittynyt.
En osaa sen kummemmin neuvoa, mutta ette varmasti ole ainoita lajissanne.

Aikalisä tekis varmaa hyvää joo, mutta aika paljon jo ollaa oltu kesän aikana erillämme koska mä olen ollut kotona/töissä ja mies lomaillu mökillä...

Mutta ollaan niin pirun erilaisia;mä viihdyn jokapuolella ja olisin aina menossa ja rahaa käytän aika paljon miten tykkään, eli en siis mieti niin tarkkaan tai laita niin paljon säästöön kuin voisin. Mies taas aivan vastakohta :(

Ihanaa kuulla, ettei olla ainoita ^^ Tuntuu vaan niin pahalta, että sanotaan toiselle jota pitäis rakastaa yli kaiken niin loukkaavia asioita..Siis miksi??? Tiedän, että mies on periny ihan täysin nämä paskalta isältään, mutta eipä se lohduta yhtään..

No koska olen lähdössä sinne reissuun kaverin ja hänen lastensa kanssa ja nyt oli ainut päivä kun sattui molemmille sopimaan...

Itkettää ihan hirveeesti..Tekis mieli soittaa miehelle ja pyytää anteeks. Mutta mitä sekin hyödyttää koska sama tilanne toistuu ja toistuu ja toistuu aina vain...

Vaikuttaa vähän, ettet sinäkään ole ihan viaton.. Kannattaisiko vaan miettiä, mite itse tekee väärin ja niin, että ärsyttää. Luettelithan juuri aika ison listan puutteita tuossa.

Älkää ainakaan niitä lapsia ruvetko väsäämään tuollaseen suhteeseen! Tunnutte olevan vielä nuoriakin (?) ja sua menottaa, et taida olla vielä valmis asettumaan. Ja tämän sanon hyvällä!

Mä olisin myös suuttunut! Kuus vuotta ollaan kohta oltu yhdessä ja riitoja on ollut jos monen moisia. Erostakin ollaan riitojen yhteydes puhuttu ja uhattu mut edelleen tallataan yhdessä ja kahden vauvan kera. Sinä teit mielestäni tässä tilanteessa virheen! Olet sopinut puolisosi kanssa meneväsi sinne.. et siis voi missään tapauksessa olla menossa sitten yht äkkiä jonkun ystäväsi kanssa muualle. Mietippäs omalle kohdalle?! Mitäs jos miehesi on suunnitellut kaikenlaista? Kuinka kaikki ajatukset romahtivatkaan sinun ilmoituksestasi? Sinuna hieman miettisin.. ja pyytäisin nyt pika pikaa mieheltäsi anteeksi! Miehesi ei tehnyt virhettä siinä kun suuttui sinulle! herran jumala sentää.. Kumpi sulle on tärkeämpi? Miehesi vai ystäväsi? Punnitseppa noita..

En halua olla ilkeä, mutta voin vain kuvitella miltä miehestäsi tuntuu..

äh..tottakai vika myös mussa, tiedän..

Mä en jaksa...mä en vaa jaksa..miks kaikki aina niin pirun vaikeeta...Jos mies sanois, et lähtis kavereiden kanssa vaikka ylihuomenna johonkin niin olis se mulle ihan ok, en ainakaa alkais mitään vuossadan riitaa siitä kehittämään..

Aikuisten suhteet on aikuisille, jos haluat sellaisen, kasva. Mieti mitä haluat, mitä mieheltä haluat ja mihin olet valmis sitoutumaan. Toiselta ei voi vaatia enempää kuin mihin on itse valmis. Kukaan ei ole ajatustenlukija. PUHUKAA. Jos mies ei ole valmis muutoksiin, ei vastaa ajatuksiasi yhteiselosta, mieti tarkkaan jatkoa. Lapsia ei kannata tehdä tuohon suhteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
äh..tottakai vika myös mussa, tiedän..

Mä en jaksa...mä en vaa jaksa..miks kaikki aina niin pirun vaikeeta...Jos mies sanois, et lähtis kavereiden kanssa vaikka ylihuomenna johonkin niin olis se mulle ihan ok, en ainakaa alkais mitään vuossadan riitaa siitä kehittämään..

Olisiko ok? En usko.. en todellakaan usko. Miksi on vaikeeta.. No miksi sun piti tehdä asiasta niin vaikeeta? Miksi et voinut mennä alkuperäisen suunnitelman mukaisesti. Miksi miehesi pitää myötäillä sinun halujesi mukaan? Ja tuo riitely saattaa olla hänen tapansa käsitellä asiaa! Hyväksy se tai päästä miehesi piinasta.

Kiitos teille kun ootte vastannu..sai mutkin oikeesti ajattelemaan..

Meneeköhän mun haaveet vauvasta kaiken muun yli ja tää olikin se viiminen niitti mikä sai näkemään, että huonokin ja ei-toimiva parisuhde jää kakkoseks kunhan mä saisin sen vauvan...en tiedä..taitaa tosiaan olla miettimisen ja pohdinnan aika..

Yhteistyössä