Kellään kokemuksia varpaan murtumisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hippoliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hippoliina

Aktiivinen jäsen
25.01.2005
3 041
0
36
Hausjärvi
Mä löin pikkuvarpaan viereisen varpaa eilen imuriin ja on edelleen julmetun kipeä. Varvasta ei pysty taivuttamaan ja jo pelkkä koskeminen sattuu. Jalalla pystyn seisomaan, mutta askeleen ottaminen sattuu, sillä hetkellä kun jalan nostaa lattiasta ylös. Kengän jalkaan laittaminen tekee myös tosi kipeää.
Kuitenkaan ei mun mielestä turvoksissa ole.
Eihän ne terkkarissa mitään tee, teippaa vissiin viereiseen varpaaseen?? Mut täytyykö sitä varoa kuinka paljon? Ja kuinkahan pitkään mahtaa olla kipee, on tuo kävely niin vaikeaa..

Kannattaa ite käydä ostamassa apteekista ihoteippiä ja teipata viereiseen varpaaseen kiinni. Eivät terkkarissa (muuallakaan kun Pietarsaaressa...) tee mitään muuta sille. Varpaita ei kuulemma kuvata murtumien varmistamiseksi kun ei niille kuitenkaan voi tehdä muuta kun teipata.. (Mulla kans kipeyityi just vähän aikaa sitten ja sanottiin näin)

mulla on joskus murtunut varvas,kuvasivat lääkärissä sen ja teippasivat 2 varvasta ja muistaakseen ainakin viikko piti sidettä pitää,en muista miten pitkään kipee oli,ei varmaan viikkoa pitempään ja mustelma tuli varpaaseen!

mulla viime keväänä murtui varvas,se vain teipattiin viereiseen varpaaseen.aika nopsaan se alkoi paranemaan.viikossa jo pystyi kävelemään ihan ok.kunhan sitä ei lyö uudestaan mihinkään..kuten mulle kävi ja se oli sitten pari viikkoa taas kipee..

mutta mulle sanottiin kanssa että ei tarvi edes välttämättä tehä mitään sille varpaalle,saati edes käydä lääkärissä..varpaat ovat kuulemma "turhia"..

Mulla murtui viime syksynä varvas ja se kyllä kuvattiin. Visiin sen takia että epäilivät ensin sijoilta menoa. Varvas oli murtunut kolmesta eri kohdasta ja sojotti suoraan sivulle. Ei sille sitten muuta tehty kuin teipattu viereiseen varpaaseen kiinni, mutta sain kaksi viikkoa sairaslomaa. (olen ammatiltani eräopas)

Pikkuvarvas on murtunut ja ei sille tehty mitään. Parani itekseen aikaa myöten. Oli vaan kurja kun siskon häät oli seuraavana päivänä ja juhlakengät ei sopinu jalkaan, piti laittaa sellaiset kaameet kävelykengät...oli varvas niin turvonnu ja kipeä.

Mulla on kans pikkuvarvas murtunut ja se oli kauan kipeä kävellessä. Lääkärissä kävin. Lääkäri tais teipata varpaan seuraavaan kiinni. Kovapohjaisia kenkiä sai käyttää monta viikkoa.

Mulla on useaan otteeseen murtuneet pikkuvarpaat.Olen mestari potkimaan niitä milloin mihinkin tuolin jalkaan.Taitavat olla luutuneet miten sattuu...No joo,kirpasee kyllä joka kerta yhtä makeesti!Kyllä se muutaman viikon aina ottaa,että kävely alkaa olla taas normaalia.Joskus on tullut aika mojova mustelmakin kaupan päälle,joskus taas ei.Lääkärillä olen tainnut käydä vain kerran murtuneen varpaan takia,mutta tosiaan kun eivät muuta tee kuin teippaa sen niin siitä lähtein olen itsekin niin osannut tehdä.

En muista lyöneeni varvasta mihinkään se meni näin no heräsin aamulla varvas ihan kunnossa sitten siihen tuli vähän kipua, mutta sekään ei estänyt liikkumasta? Illemmalla tuli kovat kivut en voinut liikkua silloin mitenkään no nyt aamulla kivut ovat pahimmillaan tosin yritän hyppiä yhdellä jalalla, mutta sekin sattuu? onko kellään näitä oireita? Sitten se mojova kipu esti mua nukkumasta ^^ Mutta toivon, että paranee viikon kuluessa

Mursin monta vuotta sitten varpaani, enkä mennyt lääkäriin kun en edes tajunnut, että se voisi olla murtunut vaikka kipeä se kyllä oli. Nyt varpaani on luutunut kippuralle alaspäin viimeisestä nivelestä. Ei suoristu millään ja kippura-asennon takia varvas hankaa välillä jossain kengissä :/ Enpä tiedä mitä sille voisi tehdä näin jälkeen päin..

Mulla murtui isovarvas pari vuotta sitten. Kuvattiin ja murtuma todettiin. Käskettiin pitää kovapohjaisia kenkiä ja välttää rasitusta, buranaa ja kotiin (ei kuulemma sais teipata ettei luudu kieroon!)
Nyt muutaman vuoden jälkeen varvas suht ok. Luutunut ilmeisesti vähän huonoon asentoon, koska on melko jäykkä ja muutamissa venytysliikkeissä estää kunnon venytyksen, koska sattuu liikaa.

Mä en käyny ees lääkärissä, hain apteekista Buranaa ja Panadolia ja pyrin makaamaan kotosalla kinttu pystyssä. Tää sattui pe iltana 13.7. ja seuraavana päivänä olis ollu kaverin häät, ei mahtunu edes kenkä jalkaan ku oli niin turvoksissa. Maanantaina töihin ja ekan 3 tunnin seisomisen jälkeen sattui ihan hulluna! Ilta meni taas makoillessa kinttu kohti kattoa kuten koko viikko mutta kyllä mä töissä pystyin olemaan. Nyt jalka on enää iltaisin hivenen turvoksissa ja aristaa ja painoa pyrin varaamaan vain toiselle puolen jalkaterää.

Yhteistyössä