Kellään kaksosia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Millä viikoilla syntyneet ja minkä painoisina? Käynnistyikö synnytys itestään vai käynnistettiinkö?

Mulla nyt rv 33+4 ja alkaa jo vähän tuntumaan siltä että syntyis jo!! En tietenkää toivo että ihan vielä, mutta alkaa maha olee jo aika iso ja tukala..
Mun säkällä kuitenki menee sinne ihan loppuu asti :( Ja jouluaki stressaan jos joudun sen olemaa sairaalassa ni esikon joulu menee pilalle.. Anteeks valitus mutta nyt alkaa kyllä jo pinna kiristymää. Vauvojen liikkeetkin tuntuu jo ällöttäviltä ku sattuu ja muljuu inhottavasti ihan alhaalla ja sit ihan tossa kylkiluissa..

Syntyi itsestään 34 viikolla pari viikoa sairaalassa ja sitten kotiin. Itse pääsin jo aikaisemmin kotiin. Synnytys oli helppo, mutta olo loppuajasta todella tukala. tiedän kyllä paljon kaksosia jotka menneet loppuun asti. Tsemppiä loppu raskauteen ja synnytykseen.

[QUOTE="tupla";22565313]Syntyi itsestään 34 viikolla pari viikoa sairaalassa ja sitten kotiin. Itse pääsin jo aikaisemmin kotiin. Synnytys oli helppo, mutta olo loppuajasta todella tukala. tiedän kyllä paljon kaksosia jotka menneet loppuun asti. Tsemppiä loppu raskauteen ja synnytykseen.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta. :) Mä niin toivon että nää päättäis tulla maailmaan vaikka parin viikon päästä. Onko sun kaksoset identtiset? Mulla on, ja olen kuullu et identtiset viihtyisivät mahassa pidempään.
Oliko sulla jotain merkkejä että synnytys lähestyy vai alkoiko ihan yht´äkkiä?

Mulla käynnistettiin 37+4 hepatoosin vuoksi. Äläkä nyt vaan toivo noilla viikoilla vielä että syntyisi! Kurjaa jos vauvat joutuu sairaalaan jäämään.

En tiiä, mulla oli olo tosi hyvä ihan loppuun asti, eikä mahasta huomannut että siellä kaksi vauvaa oli.

Synnytys oli helppo, a-vauva=poika 2870 g ja 47 cm, b-vauva=tyttö 2870 g ja 46 cm.
Tosi samankokoiset ja hyvänkokoiset.
Ei ollut vauvoilla eikä mulla mitään ongelmia.

OIkein paljon tsemppiä odotukseesi, kurjaa jos olo nyt jo väsähtänyt. Koita liikkua paljon ja levätä myös.
Joulua ei kannata murehtia, se tulee ja menee!
=)

Hei! Täällä ysk kaksospoikien äiti, pojat nyt 2.5v ja ovat identtiset. Meillä pojat syntyi suunnitellusti sektiolla rv32+0, kun yhteinen istukka aiheutti niin selvän kasvueron ja se lisääntyi koko ajan raskauden loppua kohti. Vauvojen voinnin vuoksi siis tuo sektio, muuten ois varmaan annettu mennä siihen saakka kun ois ollut mennäkseen. Mulla oli tuossa vaiheessa aika iso maha jo, tiedä millainen ois ollut jos ois menty ihan viime metreille saakka :)

Kiitos sullekkin myrkky. Ei mun olo ole väsähtänyt oikeestaan, hyvin jaksan touhuta ja ulkoilla ton 1v:n kanssa ja lisäks lenkkeillä koiran kanssa :) Mä en osaa selittää oikein mun tuntemuksia, siis fyysisesti olo on mitä parhain ja reippain ym. mut henkisesti ei.. En tiiä miks, ehkä ed raskaudesta niin vähän aikaa.
Kyllä mä kuitenki toivon että nää vauvat pysyis sinne asti että ovat hyvän kokoisia ja voivat hyvin. Pakko oli vaa purkaa ku niin jotenki otti päähän. Anteeks! :)

on identtiset ja painoa oli 2500 ja 2650. Kauhea turvotus nousi muutama viikko ennen synnytystä ja painoivat kovin jo alapäähän. Selkään sattui koko päivän ennen ku illalla sitten yht äkkiä meni lapsivesi ja siitä reilun 2 tunnin kuluttua oli jo pikkuiset syntyneet. Teholle lähtivät suoraan salista, vauvoilla oli fetofetaalinen transfuusio (olikohan oikein kirjoitettu) Hyvin ja nopeaa toipuivat. imemään vaan eivät oppineet koskaan kunnolla joten pulloruokinnassa oltiin alusta asti.

[QUOTE="tupla";22565418]on identtiset ja painoa oli 2500 ja 2650. Kauhea turvotus nousi muutama viikko ennen synnytystä ja painoivat kovin jo alapäähän. Selkään sattui koko päivän ennen ku illalla sitten yht äkkiä meni lapsivesi ja siitä reilun 2 tunnin kuluttua oli jo pikkuiset syntyneet. Teholle lähtivät suoraan salista, vauvoilla oli fetofetaalinen transfuusio (olikohan oikein kirjoitettu) Hyvin ja nopeaa toipuivat. imemään vaan eivät oppineet koskaan kunnolla joten pulloruokinnassa oltiin alusta asti.[/QUOTE]

Ja kyllä mä toivoin jo loppuajasta että syntyisivät jo, olo oli kuitenkin melko tukala ja maha mahtava.. Ja pari vuotiaan esikon kanssa piti kuitenkin jaksaa.

Mäkin oon ollu huolissani tosta yhteisestä istukasta ja fetofetaalista. Lääkäri kuitenki sano että kun vauvat niin samankokosia ja lapsivedet ja napavirtaukset hyvät ni ei hätää.
Meinasin vaan ku sun lapsilla tupla huomattiin toi fetofetaali, niin mistä ne sen huomasivat kun ei vauvoilla kuitenkaa ollu iso painoero tms.?

[QUOTE="a p";22565480]Mäkin oon ollu huolissani tosta yhteisestä istukasta ja fetofetaalista. Lääkäri kuitenki sano että kun vauvat niin samankokosia ja lapsivedet ja napavirtaukset hyvät ni ei hätää.
Meinasin vaan ku sun lapsilla tupla huomattiin toi fetofetaali, niin mistä ne sen huomasivat kun ei vauvoilla kuitenkaa ollu iso painoero tms.?[/QUOTE]

Syntyivät viikolla 38+1 (seuraavana päivänä olisi käynnistetty). Painoa 2510 ja 3295. Painoeroa alkoi tulla viikon 32 jälkeen mutta ei lääkärin mukaan huolestuttavasti. Normaali alatie synnytys ilman mitään komplikaatioita. Itsekin olin onneksi loistokunnossa enkä päivääkään sairauslomalla vaikka en enää nuori ollutkaan.

Tänä päivänä ovat pian viisivuotiaita, toistensa peilikuvat ulkonäöltään mutta täysin eri luonteiset.

Syntyivät viikolla 38+1 (seuraavana päivänä olisi käynnistetty). Painoa 2510 ja 3295. Painoeroa alkoi tulla viikon 32 jälkeen mutta ei lääkärin mukaan huolestuttavasti. Normaali alatie synnytys ilman mitään komplikaatioita. Itsekin olin onneksi loistokunnossa enkä päivääkään sairauslomalla vaikka en enää nuori ollutkaan.

Tänä päivänä ovat pian viisivuotiaita, toistensa peilikuvat ulkonäöltään mutta täysin eri luonteiset.

Niin siis mulla ei huomattu ennen ku synnytyksen jälkeen ja sanottiinki, et oli vauvojen pelastus, että syntyivät itse liian aikaisin. Ja mut oli pari päivää aikaisemmin ultrattu ja kaiken piti olla hyvin. Että kyllä tämmöiset saattaa jäädä huomaamatta.

Yhteistyössä